Lediga jobb som Löneassistent/Lönekontorist i Umeå

Se lediga jobb som Löneassistent/Lönekontorist i Umeå. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Umeå som finns hos arbetsgivaren.

Lönepartner, Verksamhetsstöd Lön, Umeå

Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat. Vid HR-staben inom Region Västerbotten arbetar runt 80 medarbetare vid enheterna HR Verksamhetsstöd, Förhandling, Lön & Avtal, Kompetensutveckling & Rekrytering och Arbetsmiljö. Under HR-staben ligger också vår interna företagshälsovård. HR-stabens gemensamma uppdrag i Region Väste... Visa mer
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.

Vid HR-staben inom Region Västerbotten arbetar runt 80 medarbetare vid enheterna HR Verksamhetsstöd, Förhandling, Lön & Avtal, Kompetensutveckling & Rekrytering och Arbetsmiljö. Under HR-staben ligger också vår interna företagshälsovård. HR-stabens gemensamma uppdrag i Region Västerbotten är att bidra till ökad måluppfyllelse för verksamhet och ledning på alla nivåer genom kompetent och rätt stöd inom HR området.

Inom HR Verksamhetsstöd ingår förutom lönepartners också HR-partners och HR-konsulter inom rekrytering. I länet har vi 25 kollegor som delar ditt uppdrag, dina utmaningar och din grundkunskap. Utöver det har vi olika erfarenheter, kunskaper och intressen som vi använder som en styrka för att få varandra att växa. Vi har flexibla arbetstider, vi erbjuder möjlighet till semesterväxling så att man kan få en sjätte semestervecka och när man fyller 40 år får man ytterligare en semestervecka. Vi uppmuntrar friskvård och erbjuder friskvårdsbidrag eller möjlighet till träning på arbetstid. Vi har en aktiv personalklubb som erbjuder en mängd olika friskvårdsaktiviteter och rabatter på olika träningsanläggningar i länet.

Nu söker vi en lönepartner till Umeå. Vill du vara med och göra skillnad för ledare och medarbetare i Region Västerbotten då är du den vi söker!

ARBETSUPPGIFTER
Som lönepartner hos oss ger du viktig service och möjliggör insatser som påverkar många.

I arbetet som lönepartner består huvudsakligen dina arbetsuppgifter av handläggning av löner, tolkning av lagar och avtal, utfärda intyg samt utföra andra löneadministrativa uppgifter. Vi har olika ansvarsområden inom sektionen lön vilket ger dig stora utvecklingsmöjligheter. Du kommer ha mycket kontakt med våra chefer i regionen och ditt arbete har stor betydelse för hela organisationen.

KVALIFIKATIONER
Du har en ekonomisk gymnasieutbildning, utbildning till löneadministratör eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har goda datakunskaper samt en analytisk förmåga. Det är meriterande om du har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter.

Som person är du energisk, serviceinriktad och har lätt för att samarbeta med andra. Du är strukturerad, noggrann och har förmåga att hantera en varierad arbetsbörda.

ÖVRIGT
Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan
https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetare

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Visa mindre

Löneassistent till Lön och pension, Personalfunktionen

Lön och pension är en avdelning inom personalfunktionen, som är ett konsultativt och operativt stöd till chefer och medarbetare inom löne- och pensionsadministrativa frågor. Vi ansvarar för handläggning av lön, arvoden och pension till anställda och förtroendevalda i Umeå och Vindelns kommuner. Nu söker vi en löneassistent för en visstidsanställning tom 2021-12-31 som vill bli en del av vårt team. Dina arbetsuppgifter Som löneassistent hos oss kommer... Visa mer
Lön och pension är en avdelning inom personalfunktionen, som är ett konsultativt och operativt stöd till chefer och medarbetare inom löne- och pensionsadministrativa frågor.

Vi ansvarar för handläggning av lön, arvoden och pension till anställda och förtroendevalda i Umeå och Vindelns kommuner.

Nu söker vi en löneassistent för en visstidsanställning tom 2021-12-31 som vill bli en del av vårt team.

Dina arbetsuppgifter
Som löneassistent hos oss kommer du att arbeta med handläggning av löneadministrativa arbetsuppgifter. Du kommer att genomföra

- registreringar och kontroller
- rättning av löner 
- utfärda intyg 
- besvara inkomstfrågor 
- sortering/arkivering

I din roll kommer du även dagligen ge löpande support och stöd till kommunens medarbetare i frågor som t ex tillämpning av lagar och avtal. Samt handhavande av lönesystemet. Du tar ansvar gentemot att löpande följa upp rutiner och processer hos chefer inom ditt arbetsområde. När det blir förändringar i processer och rutiner som påverkar chef ansvarar du för fortbildning. Du rapporterar till enhetschef och din teamledare.

Vi jobbar med ständiga förbättringar och i din roll förväntas du delta i utvecklingsaktiviteter för att fortsätta kunna ge service av hög kvalitet till våra chefer och medarbetare. Du medverkar för att utveckla lön och pensions arbetsformer och vid behov informera internt och externt när t ex förändringar sker. 

Om dig
Vi söker dig som gått lönespecialistprogram på yrkeshögskola och vill lära mer och utvecklas inom området. Det är meriterande om du har erfarenhet av löneadministrativt arbete.

Som person ser vi att du är nyfiken, strukturerad och noggrann, du har en hög serviceförmåga och tycker om att arbeta i team.

Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv.

Övrigt
Tjänsten är en allmän visstidsanställning från och med snarast till och med 2021-12-31

Om Umeå kommun

Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med 12 000 medarbetare. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?

Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Läs mer om våra förmåner här


Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med. Visa mindre

Löneassistent till företag i Umeå

Nu söker vi en löneassistent till HR-teamet hos en av våra kunder i Umeå. För att trivas i rollen ska du vilja arbeta med administrativa arbetsuppgifter och vara bra på att förmedla information tydligt och enkelt, i både skriftligt samt muntligt form. Urval sker löpande så ansök redan idag. OM TJÄNSTEN Academic Work söker nu en löneassistent till ett företag i Umeå. I din roll kommer du ha medansvar i löneprocessen för cirka 400 löner. Du kommer ingå i H... Visa mer
Nu söker vi en löneassistent till HR-teamet hos en av våra kunder i Umeå. För att trivas i rollen ska du vilja arbeta med administrativa arbetsuppgifter och vara bra på att förmedla information tydligt och enkelt, i både skriftligt samt muntligt form. Urval sker löpande så ansök redan idag.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu en löneassistent till ett företag i Umeå. I din roll kommer du ha medansvar i löneprocessen för cirka 400 löner. Du kommer ingå i HR-teamet där det idag finns en löneadministratör tillsammans med två HR-strateger som stöttar upp vid löne- och systemfrågor.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult. Uppdraget kommer att vara på heltid med start omgående och 6 månader framåt. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta löneadministration i hela processen, från start av anställning till avslut. Du kommer bland annat att:


* Skapa anställningsavtal och hantera försäkringsadministration
* Sköta löneberedning via fil-importer men också manuellt
* Hantera försäkringsadministration och beräkna slutlöner


I din roll kommer du även fungera som support till chefer och medarbetare via telefon, mail och personliga besök i frågor som rör deras lön och därmed företagets kollektivavtal.

VI SÖKER DIG SOM
* Har en avslutad gymnasieexamen
* Erfarenhet av löneadministration
* God datavana, där excelkunskap ses som extra viktigt
* B-körkort
* Goda kunskaper i svenska då det är företagets arbetsspråk

Meriterande för rollen är att ha erfarenhet av Hogia lönesystem sen tidigare. Vidare ses det också som värdefullt om du också besitter generell systemkunskap.

Som person är du:


* Strukturerad
* Kommunikativ
* Problemlösande


Övrig information


* Start: Augusti
* Omfattning: Heltid i 6 månader
* Placering: Umeå
* Processen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Visa mindre

Löneadministratör för kund i Umeå

Har du arbetat som löneassistent tidigare och stor vana av arbetsuppgifterna som ingår inom det området? Är självgående och fokuserar varje dag på att prestera och är en god kommunikatör? Har möjlighet att starta med kort varsel? Då kan du vara personen vi söker som löneadministratör hos företagskund i Umeå. Om arbetet Du kommer i uppdraget ha ett medansvar för löneprocessen gällande ca 400 löner. Arbetsuppgifter innefattar löneadministration samtliga d... Visa mer
Har du arbetat som löneassistent tidigare och stor vana av arbetsuppgifterna som ingår inom det området? Är självgående och fokuserar varje dag på att prestera och är en god kommunikatör? Har möjlighet att starta med kort varsel? Då kan du vara personen vi söker som löneadministratör hos företagskund i Umeå.

Om arbetet

Du kommer i uppdraget ha ett medansvar för löneprocessen gällande ca 400 löner. Arbetsuppgifter innefattar löneadministration samtliga delar. Du ska i rollen skapa anställningsavtal, hantera försäkringsadministration, beräkna slutlöner, uppdatera information gällande lönefrågor på intranätet m.m. Du kommer även med hjälp av Excel framta och presentera statistisk baserat på löneuppgifter. Man kommer i tjänsten ingå i HR-teamet och supporta chefer i deras administrativa arbete.

Uppdraget är en visstidsanställning på ca 6 månader på 100% förlagt till standardarbetsdagar på kundens kontor. Du förväntas arbeta självständigt genom hela löneprocessen, men kommer självfallet att ha stöd från kollegor och chef.

Den vi söker

Till den här rollen söker vi dig som har stor vana av löneadministration, driven, självgående och ambitiös. För att lyckas med arbetet krävs det att du är analytisk i ditt sätt att jobba. Som person är du driven och lösningsfokuserad med kundens bästa i fokus varje dag. Du värdesätter kvalitet och noggrannhet samt känner ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Vidare har du en god social kompentens då du kommer i kontakt med många olika typer av människor i din vardag.

Vi söker dig som:

* har stor tidigare erfarenhet av arbete inom löneadministration
* har god datavana samt god kännedom kring digitala verktyg och IT-system
* kunskap och tidigare erfarenhet av Excel
* har B-körkort
* har gymnasieutbildning eller högre

Det är mycket meriterande om du har generell systemkunskap och lätt för att lära dig nya system. Det är även meriterande om du har arbetat i Hogia lönesystem.

Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Sök tjänsten i dag!

Det här ett konsult uppdrag med start omgående. Du kommer att vara anställd av Manpower men arbeta hos företagskunden.

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Oskar Gardeström, [email protected]

Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående. Observera att vi ej tar emot ansökningar på mailen, du ansöker med en profil via vår hemsida.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Visa mindre

Vi söker en löneassistent med start omgående

Har du tidigare arbetat med löner och är bekväm att självständigt arbeta med löneprocesser från ax till limpa, då kan du vara den vi söker Om uppdraget Kunden är ett bolag och en samhällsaktör som i nära samarbete med omvärlden utvecklar och levererar hållbara energi- och kommunikationslösningar. Uppdraget väntas påbörjas omgående och pågå i cirka 6 månader. Dina arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter innefattar löneadministration i hela processen, från ... Visa mer
Har du tidigare arbetat med löner och är bekväm att självständigt arbeta med löneprocesser från ax till limpa, då kan du vara den vi söker

Om uppdraget

Kunden är ett bolag och en samhällsaktör som i nära samarbete med omvärlden utvecklar och levererar hållbara energi- och kommunikationslösningar. Uppdraget väntas påbörjas omgående och pågå i cirka 6 månader.

Dina arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter innefattar löneadministration i hela processen, från anställning till avslut av anställning. Allt från att lägga upp nyanställda i kundens HR master data, skapa anställningsavtal, sköta löneberedningen dels via fil importer men även manuellt, hantera försäkringsadministration och beräkna slutlöner. Ge support till chefer och medarbetare via telefon, mail och personliga besök i frågor som rör deras lön och därmed vårt kollektivavtal. Det ingår också att se över och hålla information om lönefrågor uppdaterade på intranätet. Du kommer att ingå i HR-teamet där det finns en löneadministratör samt två HR strateger som kan stötta vid löne- och systemfrågor.

Dina kvalifikationer

- Gymnasial examen
- Erfarenhet av att ha arbetat med att göra löner
- Bekväm att arbeta självständigt med hela löneprocessen
- Kan besvara frågor från medarbetare kring deras löner
- God datamognad och lätt för att lära sig arbeta i nya system (både affärssystem och löne /hr system)
- Goda kunskaper i Excel (framtagning och presentation av statistik baserat på löneuppgifter)

- B-körkort
- Meriterande med erfarenhet av arbete i Hogia
- Meriterande med generell systemkunskap (interaktion mellan olika system)


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter. Visa mindre

Löneassistent sökes till kund i Umeå

Arbetsbeskrivning Randstad söker nu en löneassistent som ska tillhöra HR-teamet hos vår kund i Umeå. Gillar du att arbeta administrativt och har vana att arbeta med löneprocessen från ax till limpa? Är du duktig på att förmedla information samt har en god data- och systemvana? Då är detta jobbet för dig! Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos vår kund. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektiva... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Randstad söker nu en löneassistent som ska tillhöra HR-teamet hos vår kund i Umeå. Gillar du att arbeta administrativt och har vana att arbeta med löneprocessen från ax till limpa? Är du duktig på att förmedla information samt har en god data- och systemvana? Då är detta jobbet för dig!

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos vår kund. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner såsom friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar dina kompetenser och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är driven och van att arbeta både självständigt och i grupp. Vidare tror vi att du är flexibel och trivs med omväxlande arbetsuppgifter. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss på Randstad!

Ansvarsområden
Arbetsuppgifterna innefattar administrativt arbete i hela löneprocessen från anställning till avslut av anställning genom att bland annat: 

• Sköta löneberedning manuellt samt med fil-import
• Skapa anställningsavtal samt lägga upp nyanställda i företagets HR-system
• Agera support i lönefrågor till chefer och medarbetare utifrån rådande kollektivavtal
• Hantera försäkringsadministration

Arbetstider
Heltid, 6 månader med start omgående

Kvalifikationer
• Du har en avslutad gymnasieutbildning
• Du har erfarenhet av lönehantering
• Du har god datavana och vana i Excel
• Du har B-körkort
• Meriterande om du har erfarenhet av arbete i Hogia lön

Vi ser att du som person är entusiastisk och positiv, initiativtagande samt ser dig själv som en problemlösare. Vi ser även att du är duktig på att förmedla information på ett tydligt och enkelt sätt, både muntligt och skriftligt. Vidare ser vi också att du gillar att effektivisera ditt arbete.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
Sista ansökningsdag: 2020-07-31, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag så ansök redan idag! 

För mer information kontakta gärna: Andreas Berglund, konsultchef, [email protected], 072-150 47 97

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Löneassistent till kund i Umeå

Löneassistent Randstad söker nu en löneassistent som ska tillhöra HR-teamet hos vår kund i Umeå. Gillar du att arbeta administrativt och har vana att arbeta med löneprocessen från ax till limpa? Är du duktig på att förmedla information samt har en god data- och systemvana? Då är detta jobbet för dig! Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos vår kund. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivav... Visa mer
Löneassistent
Randstad söker nu en löneassistent som ska tillhöra HR-teamet hos vår kund i Umeå. Gillar du att arbeta administrativt och har vana att arbeta med löneprocessen från ax till limpa? Är du duktig på att förmedla information samt har en god data- och systemvana? Då är detta jobbet för dig!



Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos vår kund. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner såsom friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar dina kompetenser och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är driven och van att arbeta både självständigt och i grupp. Vidare tror vi att du är flexibel och trivs med omväxlande arbetsuppgifter. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss på Randstad!



För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



ort: Umeå

omfattning: Heltid, 1 år med start omgående

arbetsbeskrivning.

Arbetsuppgifterna innefattar administrativt arbete i hela löneprocessen från anställning till avslut av anställning genom att bland annat:

• Sköta löneberedning manuellt samt med fil-import
• Skapa anställningsavtal samt lägga upp nyanställda i företagets HR-system
• Agera support i lönefrågor till chefer och medarbetare utifrån rådande kollektivavtal
• Hantera försäkringsadministration


kvalifikationer.

• Du har en avslutad gymnasieutbildning
• Du har erfarenhet av lönehantering
• Du har god datavana och vana i Excel
• Du har B-körkort
• Meriterande om du har erfarenhet av arbete i Hogia lön


Vi ser att du som person är entusiastisk och positiv, initiativtagande samt ser dig själv som en problemlösare. Vi ser även att du är duktig på att förmedla information på ett tydligt och enkelt sätt, både muntligt och skriftligt. Vidare ser vi också att du gillar att effektivisera ditt arbete.



Sista ansökningsdag: 2019-10-13, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag så ansök redan idag på www.randstad.se!



För mer information kontakta gärna: Andreas berglund, junior konsultchef, [email protected] eller Ida Fågelqvist, konsultchef, [email protected]

om randstad.
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Oavsett om du söker extrajobb eller fast anställning har du hamnat helt rätt. Vi har goda möjligheter att hitta rätt karriärvägar för just dina önskemål. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Löneadministratör till Vattenfall, start omgående

Är du en positiv person som har tidigare erfarenhet inom arbete med löner? Då har vi jobbet för dig! Vi erbjuder dig att få arbeta för en stor organisation med trevliga kollegor och bra arbetsmiljö. Låter det intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Urval sker löpande! Om tjänsten Som Löneadministratör kommer du få jobba med något/några av Vattenfalls bolag, Löneadministrationen sköts i systemet SAP Lön. Du kommer tillsammans med kol... Visa mer
Är du en positiv person som har tidigare erfarenhet inom arbete med löner? Då har vi jobbet för dig! Vi erbjuder dig att få arbeta för en stor organisation med trevliga kollegor och bra arbetsmiljö. Låter det intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Urval sker löpande!

Om tjänsten
Som Löneadministratör kommer du få jobba med något/några av Vattenfalls bolag, Löneadministrationen sköts i systemet SAP Lön.

Du kommer tillsammans med kollegor att ansvara för löneprocessen både kollektiv och tjänstemanna löner. Arbetsuppgifterna innefattar löneadministration från hela processen, från ny anställning till avslut av anställning.

Exempel på några arbetsuppgifter är:

- registrera nyanställda i HR-databasen
- skapa anställningsavtal
- sköta löneberedningen via fil importer och även manuellt
- hantera försäkringsadministration och beräkna slutlöner.

Du kommer även att ge chefer och medarbetare support via telefon, mail och personliga besök i frågor som rör deras lön och kollektivavtal.

Du kommer ingå i en arbetsgrupp bestående av löneadministratörer som kan stötta vid löne- och systemfrågor.

Start är omgående och till att börja med fram till sista april med god chans till förlängning.
Omfattning: heltid
Placering i centrala Umeå


Vem är du?
Vi söker dig som har minst gymnasial utbildning och har tidigare erfarenhet av arbete med löneadministration samt att arbeta i / förvalta lönesystem. Du kan arbeta självständigt med hela löneprocessen från början till slut. Vi ser gärna att du har god datavana. Erfarenhet av SAP lönesystem är mycket meriterande.

Som person är du lyhörd och duktig på att förmedla information i både tal och skrift. Du är entusiastisk, positiv och ser lösningar istället för problem. Vi ser även att du är duktig på att ta egna initiativ, samarbetsinriktad, systematisk, analytisk och trivs med administrativa arbetsuppgifter.

Om verksamheten
Att arbeta med lön är ett viktigt arbete som regleras av lagar och regler, därmed är kraven på kompetens och ett strukturerat arbetssätt mycket höga. Att lön är en stor utgiftspost för företaget och en viktig del även för de anställda gör det extra viktigt för oss på Poolia att hitta rätt person till rätt plats oavsett om du är lönespecialist, löneadministratör eller lönechef.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.



Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se. Visa mindre

Löneadministratör till Vattenfall

Är du en positiv person som har tidigare erfarenhet inom arbete med löner? Då har vi jobbet för dig! Vi erbjuder dig att få arbeta för en stor organisation med trevliga kollegor och bra arbetsmiljö. Låter det intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Urval sker löpande! Om tjänsten Som Löneadministratör kommer du få jobba med något/några av Vattenfalls bolag, Löneadministrationen sköts i systemet SAP Lön. Du kommer tillsammans med kol... Visa mer
Är du en positiv person som har tidigare erfarenhet inom arbete med löner? Då har vi jobbet för dig! Vi erbjuder dig att få arbeta för en stor organisation med trevliga kollegor och bra arbetsmiljö. Låter det intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Urval sker löpande!

Om tjänsten
Som Löneadministratör kommer du få jobba med något/några av Vattenfalls bolag, Löneadministrationen sköts i systemet SAP Lön.

Du kommer tillsammans med kollegor att ansvara för löneprocessen både kollektiv och tjänstemanna löner. Arbetsuppgifterna innefattar löneadministration från hela processen, från ny anställning till avslut av anställning.

Exempel på några arbetsuppgifter är:

- registrera nyanställda i HR-databasen
- skapa anställningsavtal
- sköta löneberedningen via fil importer och även manuellt
- hantera försäkringsadministration och beräkna slutlöner.

Du kommer även att ge chefer och medarbetare support via telefon, mail och personliga besök i frågor som rör deras lön och kollektivavtal.

Du kommer ingå i en arbetsgrupp bestående av löneadministratörer som kan stötta vid löne- och systemfrågor.

Start i maj 2020
Omfattning: heltid
Placering i centrala Umeå


Vem är du?
Vi söker dig som har minst gymnasial utbildning och har tidigare erfarenhet av arbete med löneadministration samt att arbeta i / förvalta lönesystem. Du kan arbeta självständigt med hela löneprocessen från början till slut. Vi ser gärna att du har god datavana. Erfarenhet av SAP lönesystem är mycket meriterande.

Som person är du lyhörd och duktig på att förmedla information i både tal och skrift. Du är entusiastisk, positiv och ser lösningar istället för problem. Vi ser även att du är duktig på att ta egna initiativ, samarbetsinriktad, systematisk, analytisk och trivs med administrativa arbetsuppgifter.

Om verksamheten
Att arbeta med lön är ett viktigt arbete som regleras av lagar och regler, därmed är kraven på kompetens och ett strukturerat arbetssätt mycket höga. Att lön är en stor utgiftspost för företaget och en viktig del även för de anställda gör det extra viktigt för oss på Poolia att hitta rätt person till rätt plats oavsett om du är lönespecialist, löneadministratör eller lönechef.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.



Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se. Visa mindre

Vi söker löneassistent omgående till kund i Umeå

Har du tidigare erfarenhet i en självständig roll somlöneassistent/administratör? Kan du påbörja ett uppdrag om ca 1 år omgående? Välkommen att ansöka Om uppdraget Vår offentliga kund söker nu en konsult för ett uppdrag som startar omgående och beräknas pågå i ca ett år framöver. Omfattning är heltid med placering centralt i Umeå. Du kommer att ingå i HR-teamet där du arbetar tillsammans med enlöneadministratör samt två HR strateger som kan stötta vid lö... Visa mer
Har du tidigare erfarenhet i en självständig roll somlöneassistent/administratör? Kan du påbörja ett uppdrag om ca 1 år omgående? Välkommen att ansöka

Om uppdraget

Vår offentliga kund söker nu en konsult för ett uppdrag som startar omgående och beräknas pågå i ca ett år framöver. Omfattning är heltid med placering centralt i Umeå. Du kommer att ingå i HR-teamet där du arbetar tillsammans med enlöneadministratör samt två HR strateger som kan stötta vid löne- och systemfrågor.

Dina arbetsuppgifter

I rollen har du ett medansvar i kundens löneprocess om ca 400 löner. Arbetsuppgifter innefattar löneadministration i hela processen, från påbörjad till avslutadanställning. I detta lägger du uppnyanställda i HR-masterdata, skapar anställningsavtal, sköter löneberedningen (via fil-importer, men även manuellt), hantera försäkringsadministration och beräknar slutlöner. För detta ser vi att du är strukturerad, noggrann och trivs med administrativa uppgifter. Vidare är det betydelsefullt att du kan använda olika system effektivt.

Du kommer också ge support till chefer och medarbetare via telefon, mail samt personliga besök i frågor som rör deras lön och därmed kollektivavtal. I och med detta är det av stor vikt att du är pedagogisk och serviceinriktad. Vi ser gärna att du har ettgenuint intresse för att hjälpa interna kontakter.

Dina kvalifikationer

- Gymnasial utbildning
- Arbetslivserfarenhet av att ha gjort löner tidigare
- Kan arbeta självständigt med hela löneprocessen från ax till limpa och kunna besvara lönefrågor från medarbetare.
- God datavana och lätt för att lära sig arbeta i nya löne- och HR-system
- Vana av arbete i excel med framtagning och presentation av statistik
- B-körkort
- Merit med erfarenhet av Hogia

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till ett givande arbete får utvecklas i rollen som löneassistent.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag 14 oktober 2019

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare [email protected]

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på [email protected] alternativt 08-84 53 00.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter. Visa mindre

Ledigt jobb som löneassistent i Umeå

Vår kund i Umeå behöver förstärka sin organisation med en självgående och nyfiken löneassistent omgående. Drivs du av möjligheten att få lära dig nya saker och har en önskan av att få leverera kvalitet i allt du gör? Då är detta tjänsten för dig. Skicka in din ansökan redan idag! Det här är ett konsultuppdrag med start omgående som varar i ca 1 år. Du kommer att vara anställd av Manpower men arbeta hos vår uppdragsgivare. Vad innebär jobbet som löneassis... Visa mer
Vår kund i Umeå behöver förstärka sin organisation med en självgående och nyfiken löneassistent omgående. Drivs du av möjligheten att få lära dig nya saker och har en önskan av att få leverera kvalitet i allt du gör? Då är detta tjänsten för dig. Skicka in din ansökan redan idag!

Det här är ett konsultuppdrag med start omgående som varar i ca 1 år. Du kommer att vara anställd av Manpower men arbeta hos vår uppdragsgivare.

Vad innebär jobbet som löneassistent?

I rollen kommer du främst att arbeta med kund- och leverantörsreskontra. Tjänsten är på heltid och du arbetar vardagar under kontorstid i centrala Umeå.

Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:

* Löneadministration i hela processen från anställning till avslut
* Lägga upp nyanställda i kundens HR-system
* Skapa anställningsavtal, sköta löneberedningen dels via fil importer men även manuellt
* Hantera försäkringsadministration
* Beräkna slutlöner
* Supporta chefer och medarbetare via telefon, mail och personliga besök i frågor som gäller deras lön och kollektivavtal
* Uppdatera information kring lönefrågor på intranätet

Vem är det vi söker?

Du trivs med att jobba med administrativa uppgifter och med människor - det är det allra viktigaste! Vi utgår ifrån att du är en självgående, nyfiken och utåtriktad person som dessutom är driven och lösningsorienterad i din yrkesroll.

Vi söker dig som:

* har fullständiga gymnasiebetyg
* tidigare erfarenhet av lönearbete
* har god datorvana
* behärskar grunderna i Office-paketet samt gärna erfarenhet av Hogia lönesystem

Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Sök tjänsten i dag!

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anette Humby, [email protected] Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail.

Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Visa mindre

Löneassistent till Umeå

Nu söker vi en löneassistent till HR-teamet hos en av våra kunder i Umeå. För att trivas i rollen ska du vilja arbeta med administrativa arbetsuppgifter och vara bra på att förmedla information tydligt och enkelt, i både skriftligt samt muntligt form. Urval sker löpande så ansök redan idag. OM TJÄNSTEN Academic Work söker nu en löneassistent till en av våra kunder i Umeå. I din roll kommer du ha medansvar i löneprocessen för cirka 400 löner. Du kommer in... Visa mer
Nu söker vi en löneassistent till HR-teamet hos en av våra kunder i Umeå. För att trivas i rollen ska du vilja arbeta med administrativa arbetsuppgifter och vara bra på att förmedla information tydligt och enkelt, i både skriftligt samt muntligt form. Urval sker löpande så ansök redan idag.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu en löneassistent till en av våra kunder i Umeå. I din roll kommer du ha medansvar i löneprocessen för cirka 400 löner. Du kommer ingå i HR-teamet där det idag finns en löneadministratör tillsammans med två HR-strateger som stöttar upp vid löne- och systemfrågor.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos kund. Uppdraget kommer att vara på heltid med start omgående och ett år framåt. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta löneadministration i hela processen, från start av anställning till avslut. Du kommer bland annat att:


* Lägga upp nyanställda i företagets HR master data
* Skapa anställningsavtal och hantera försäkringsadministration
* Sköta löneberedning via fil-importer men också manuellt


I din roll kommer du även fungera som support till chefer och medarbetare via telefon, mail och personliga besök i frågor som rör deras lön och därmed företagets kollektivavtal.

VI SÖKER DIG SOM
* Har en avslutad gymnasieexamen
* Erfarenhet av löneadministration
* God datavana, där excelkunskap ses som extra viktigt
* B-körkort
* Goda kunskaper i svenska då det är företagets arbetsspråk

Meriterande för rollen är att ha erfarenhet av Hogia lönesystem sen tidigare. Vidare ses det också som värdefullt om du också besitter generell systemkunskap.

Som person är du:
* Strukturerad
* Kommunikativ
* Problemlösande

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid i ett år framåt
* Placering: Umeå
* Processen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Visa mindre

Löneassistent till komunaltbolag i Umeå, start omgående

Är du en positiv person som har tidigare erfarenhet inom arbete med löner? Då har vi jobbet för dig! Vi erbjuder dig en stabil arbetsplats med trevliga kollegor och bra arbetsmiljö. Låter det intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Urval sker löpande! Om tjänsten Du kommer tillsammans med kollegor att ansvara för löneprocessen och ca 400 löner, både kollektiv och tjänstemän. Arbetsuppgifterna innefattar löneadministration från hela pr... Visa mer
Är du en positiv person som har tidigare erfarenhet inom arbete med löner? Då har vi jobbet för dig! Vi erbjuder dig en stabil arbetsplats med trevliga kollegor och bra arbetsmiljö. Låter det intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Urval sker löpande!

Om tjänsten
Du kommer tillsammans med kollegor att ansvara för löneprocessen och ca 400 löner, både kollektiv och tjänstemän. Arbetsuppgifterna innefattar löneadministration från hela processen, från ny anställning till avslut av anställning.

Exempel på några arbetsuppgifter är:

- registrera nyanställda i HR-databasen
- skapa anställningsavtal
- sköta löneberedningen via fil importer och även manuellt
- hantera försäkringsadministration och beräkna slutlöner.

Du kommer även att ge chefer och medarbetare support via telefon, mail och personliga besök i frågor som rör deras lön och kollektivavtal samt uppdatera intranätet med relevant information gällande löner.

Du kommer ingå i en arbetsgrupp bestående av 1 löneadministratör och 2 HR-strateger som kan stötta vid löne- och systemfrågor.

Start är omgående och tjänsten förväntas pågå ca 1 år med chans till förlängning.
Placering i centrala Umeå


Vem är du?
Vi söker dig som har minst gymnasial utbildning och har tidigare erfarenhet av arbete med löneadministration. Du kan arbeta självständigt med hela löneprocessen från början till slut. Vi ser gärna att du har god datavana. Erfarenhet av Hogia lönesystem är meriterande.

Som person är du lyhörd och duktig på att förmedla information i både tal och skrift. Du är entusiastisk och positiv och ser lösningar istället för problem. Vi ser även att du är duktig på att ta egna initiativ, hjälpsam och trivs med administrativa arbetsuppgifter. B-körkort är ett krav.

Om verksamheten
Att arbeta med lön är ett viktigt arbete som regleras av lagar och regler, därmed är kraven på kompetens och ett strukturerat arbetssätt mycket höga. Att lön är en stor utgiftspost för företaget och en viktig del även för de anställda gör det extra viktigt för oss på Poolia att hitta rätt person till rätt plats oavsett om du är lönespecialist, löneadministratör eller lönechef.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.



Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se. Visa mindre