Lediga jobb som Marknadschef i Umeå

Se lediga jobb som Marknadschef i Umeå. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Umeå som finns hos arbetsgivaren.

General Manager Aftermarket Services

Ansök    Maj 30    Komatsu Forest AB    Marknadschef
Skulle du vilja vara med att skapa värden som möjliggör en hållbar framtid där människor, företag och vår planet växer tillsammans? Komatsu Forest erbjuder en innovativ arbetsplats med stora karriärmöjligheter världen över, där samarbete och utveckling står i centrum. Vi tror att det mesta går att uppnå - tillsammans. Vi ska bygga upp en ny funktion inom vår enhet Customer Service Business (CSB) och söker nu en ledare som ska ansvara för den funktionen.... Visa mer
Skulle du vilja vara med att skapa värden som möjliggör en hållbar framtid där människor, företag och vår planet växer tillsammans?

Komatsu Forest erbjuder en innovativ arbetsplats med stora karriärmöjligheter världen över, där samarbete och utveckling står i centrum.

Vi tror att det mesta går att uppnå - tillsammans.

Vi ska bygga upp en ny funktion inom vår enhet Customer Service Business (CSB) och söker nu en ledare som ska ansvara för den funktionen. Avdelningen heter Aftermarket Service och har som huvudsakliga ansvarsområden att:

- Skapa och underhålla affärsmodeller och prisstrategier för vår eftermarknad globalt.

- Ansvara för framtagning och lansering av produkter, tjänster och tillbehör.

- Stötta våra säljbolag och återförsäljare att promota våra tjänster och produkter på vår eftermarknad.

- Sätta mål för eftermarknadsaffären samt stötta och följa upp vår prestation.

- Skapa, utveckla och underhålla arbetssätt, processer och standarder för verksamheten.

Arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga uppgifter kommer att vara att:

- Tillsammans med ledningen utveckla globala strategier för produkter/tjänster och prissättning

- Utveckla affärsmodeller anpassade till olika marknader och initiera framtagning av produkter och tjänster utifrån marknadsbehov.

- Initiera och leda projekt.

- Sätta affärsmål och nyckeltal tillsammans med ledning och lokala säljbolag.

- Utveckla och underhålla verktyg för att mäta prestanda(Power BI)

- Rapportering av finansiell information och nyckeltal.

- Analysera och identifiera affärsmöjligheter för att få vår eftermarknadsaffär att växa.

- Samarbeta tvärfunktionellt inom företaget för att leda utveckling av både affärer och personal.

- Samverka med logistik och eftermarknadsavdelningar på våra säljbolag och återförsäljare för att skapa goda förutsättningar för så bra service och tillgänglighet som möjligt.

Du kommer att ha mandat att planera och implementera aktiviteter inom ramen för uppdraget för att uppnå satta mål.

Profil

Vi söker dig med lämplig högre utbildning inom ekonomi och/eller teknik eller motsvarande kompetens förvärvad genom erfarenhet.

Du har dokumenterat goda ledaregenskaper präglat av att utveckla, inspirera, leda och coacha både andra ledare och specialister. Du har i tidigare roller framgångsrikt arbetat med planera, fastställa och implementera projekt och handlingsplaner samt följa upp dessa utifrån överenskommen budget och målbild.

Du ska kunna prioritera och organisera ditt eget och andras arbete så att tillgänglig tid kan användas så effektivt som möjligt. Du har en mycket god kommunikativ förmåga och en passion för att leda och inspirera medarbetare och andra intressenter i en komplex organisation.

Du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer och nätverk, både internt och externt, samt en förmåga att skapa engagemang för de handlingsplaner och aktiviteter som tas fram.

Du är en nyfiken och driven problemlösare som också lägger märke till detaljer som kan ha stor påverkan på slutprodukten.

Då du i denna roll kommer att ha kontaktytor i både Sverige och utomlands ska din engelska vara flytande i både tal och skrift.

Vi är ett globalt företag som vet att mångfald bidrar till goda resultat och en bättre arbetsplats.

Välkommen med din ansökan!

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas i din profil och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR. Visa mindre

Marknadschef till Polarbröd AB

Vill du vara med och leda Polarbröds marknadsavdelning och bli en del av vår utvecklingsresa? Då är det här din möjlighet att arbeta i ett företag i framkant och samtidigt bidra till hållbara lösningar! Vi söker en förändringsdriven marknadschef till Polarbröd AB! Är du en helhjärtad, nytänkande och handlingskraftig marknadschef som vill arbeta i ett värderingsdrivet företag? Polarbröd är inne i en spännande utvecklingsfas och som marknadschef kommer du le... Visa mer
Vill du vara med och leda Polarbröds marknadsavdelning och bli en del av vår utvecklingsresa? Då är det här din möjlighet att arbeta i ett företag i framkant och samtidigt bidra till hållbara lösningar!
Vi söker en förändringsdriven marknadschef till Polarbröd AB!
Är du en helhjärtad, nytänkande och handlingskraftig marknadschef som vill arbeta i ett värderingsdrivet företag? Polarbröd är inne i en spännande utvecklingsfas och som marknadschef kommer du leda vårt marknads- och varumärkesarbete som leder oss mot visionen hållbara brödmål tillgängliga för alla.
Som marknadschef har du en central roll när det gäller att forma och driva vår marknadsföringsstrategi samt stärka vårt varumärke. I det ingår att förmedla, omsätta och verkställa övergripande vision, strategi och mål för vår marknadsplan. Att utveckla Polarbröds varumärke mot konsument och kund på samtliga marknader samt kommersiell sortimentsstrategi ingår också i ditt arbete.
Du samarbetar nära försäljningsavdelningen och Supply Chain Management för att säkerställa att marknadsaktiviteter går i linje med försäljningsmålen.
I rollen har du fullt personal-, budget- och resultatansvar där ditt uppdrag är att engagera och motivera dina fem medarbetare på avdelningen för att uppnå verksamhetens mål.
I rollen ingår proaktivt arbete för att driva förändringsprocesser och bidra till att utveckla både varumärke och medarbetare. Du arbetar kontinuerligt med att analysera marknadstrender och konsumentbeteenden utifrån en aktiv direktdialog med dem för att identifiera både möjligheter och utmaningar.
Denna roll passar dig som uppskattar att interagera med andra då tjänsten ger dig många kontaktytor, både internt och externt. Samarbete sker tvärfunktionellt med alla funktioner inom hela Polarbrödskoncernen. Du rapporterar till försäljnings- och marknadsdirektören och kommer att ingå i den förstärkta ledningsgruppen och koncernforum. Möjliga placeringsorter är Umeå och Älvsbyn.
Vi söker dig som delar våra värderingar och motiveras av ledarskap samt utvecklingsfrågor.
Du har en gedigen erfarenhet av marknads- och varumärkesfrågor, gärna från dagligvaruhandeln, snabbrörliga konsumentvaror eller något annat närliggande. Vi ser att du har en god ledarerfarenhet med verksamhetsansvar och är van att driva förändringsarbete och förändringsprocesser. Som grund har du t.ex. en civilekonomutbildning med inriktning mot marknadsföring, eller motsvarande arbetslivserfarenhet samt god digital kompetens.
För att lyckas i rollen är du en coachande ledare och god förebild med ett resultatinriktat, strukturerat och samarbetsinriktat arbetssätt. Som person är du kreativ och strategisk med förmåga att förverkliga vision till konkreta initiativ samt har ett affärsmässigt sinne. Genom ditt engagemang, goda relationer och fokus på förbättringar är du med och leder organisationen framåt. Självklart har du en mycket god kommunikativ förmåga och det är viktigt att du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.
Vi erbjuder dig: Det finns många stora företag med imponerande tekniska resurser och spännande innovationer. Så varför ska du välja just Polarbröd? Svaret har förstås bara du, men vi tror att vi kan?erbjuda dig något alldeles extra. Vi finns för att skapa möjligheter att leva gott och sunt nu och i generationer. Tillsammans med våra medarbetare vill vi utmana och ställa om matsystemet, så att det stärker vår planet, och vi vill göra hållbarhet tillgängligt för fler genom att vara tankeledare och inspirera andra. Därför investerar vi helhjärtat i hållbara lösningar, nu och i framtiden. Egen vindkraft, elektrifiering, tågtransporter och hållbara råvaror är bara några exempel.
Hållbarhet gäller även dig som medarbetare. För på samma sätt som vår verksamhet måste vara hållbar, ska också du hålla i år framöver. Därför ska jobbet vara roligt, spännande, tryggt och utmanande – där du också kan ha balans mellan jobbet och fritiden. Vi brukar säga att vi lånar dig från din familj. Hos oss får du vara med och forma framtiden – både för dig själv och för kommande generationer. Tillsammans skapar vi framtidens hållbara livsmedelsproduktion.
Välkommen till Polarbröd!?Läs gärna mer på?www.polarbrod.se
Visst låter det intressant! För ytterligare information är du välkommen att kontakta:
Marlene Vikström, konsult, Vikström Rekrytering, tel. 070-4208500, [email protected]
Merja Kenttälä, konsult, Rätt Rekrytering & HR, tel. 076-866 22 77, [email protected]
Varmt välkommen med din ansökan via www.vikstromrekrytering.se senast den 11 september 2023.
Direktlänk till ansökan: https://vikstromrekrytering.se/jobb/marknadschef-polarbrod-ab-xoc9 Visa mindre

Sälj- och Marknadschef till Agrisera

Ansök    Nov 30    Agrisera AB    Marknadschef
Vilka vi är Agrisera AB är ett Life Sience-företag specialicerat på framställning av polyklonala och monoklonala antikroppar med över 35 år i branchen. Agrisera producerar och säljer antikroppar och relaterade produkter till forskare och företag i hela världen och är ledande leverantör av antikroppar mot växtproteiner. Läs mer på www.agrisera.com Sedan 2020 ägs företaget av Olink Proteomics AB som är ett snabbväxande Uppsalabaserat globalt företag vars vär... Visa mer
Vilka vi är
Agrisera AB är ett Life Sience-företag specialicerat på framställning av polyklonala och monoklonala antikroppar med över 35 år i branchen. Agrisera producerar och säljer antikroppar och relaterade produkter till forskare och företag i hela världen och är ledande leverantör av antikroppar mot växtproteiner. Läs mer på www.agrisera.com
Sedan 2020 ägs företaget av Olink Proteomics AB som är ett snabbväxande Uppsalabaserat globalt företag vars världsledande teknologi och produkter bidrar till utvecklingen av precisionsmedicin. Produkterna används inom medicinska områden som hjärt- och kärlsjukdomar, cancer och neurologiska sjukdomar. Olinks teknik Proximity Extension Assay (PEA) kan mäta nära 5400 biomarkörer på samma gång, i endast några få µL prov. Analyserna möjliggör fördjupad förståelse av sjukdomsprocesser, förbättrad sjukdomsdetektion och bidrar till ökad biologisk kunskap. Läs mer på www.olink.com.
Rollbeskrivning
Vi söker nu en Sälj - och Marknadschef till avdelningen Sälj och Marknad i Umeå. I den här rollen kommer du tillsammans med Dina medarbetare att vara ytterst ansvarig för kontakten med våra kunder och återförsäljare samt för försäljningen i webshopen. Avdelningen utvärderar även befintligt produktsortiment och bedömer om det behöver kompletteras utifrån marknadens behov.
Kontakt med kunder sker till största del online, men även via telefon och personliga möten. Avdelningen består idag av sju personer som alla har en utbildningsbakgrund inom biotech. Rollen är placerad i Umeå och rapporterar till VD.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Strategiskt ansvar för att positionera Agriseras produkter och för fortsatt tillväxt i marknaden genom att stärka befintliga kundrelationer samt etablera nya
Optimering av säljprocesser/säljadministration/säljarbetet tillsammans med gruppen samt att vara behjälplig i upphandlingsarbete
Schema och resursplanering
Personalansvar - stötta, utveckla och leda gruppen
Arbetsmiljöansvar
Information och kommunikation inom gruppen, kontaktyta till andra grupper inom Agrisera/Olink samt externt
Budgetering och budgetuppföljning

Kvalifikationer
Flera års erfarenhet av ledarskap med personalansvar
Erfarenhet av att leda i förändring och tillväxt
Flera års erfarenhet från affärsutveckling och / eller försäljning
Erfarenhet inom Life Science är meriterande
God kommunikativ förmåga i tal och skrift på engelska och svenska

Som person är Du en nyfiken och resultatdriven lagspelare med en positiv attityd. För att lyckas i tjänsten är det viktigt att du har ett stort personalfokus och tycker om att jobba med människor. Du är trygg i ditt ledarskap och ska ha ett genuint intresse för att stötta, leda, lyfta och utveckla din personal, både som grupp och som individer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och erfarenhet och goda referenser är ett krav. Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi tillämpar sex månaders provanställning.
Din ansökan med CV och personligt brev önskar vi snarast, dock senast den 2024.01.02. Urval och intervjuer kommer göras löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Servicemarknadschef till Wist Last & Buss i Umeå

Ansök    Nov 4    Wist Last & Buss AB    Marknadschef
Brinner du för nöjda kunder och engagerade medarbetare? Då kan du vara den vi vill ha i vårt gäng. Vi söker nu en ny Servicemarknadschef till Umeå! Organisationen utvecklas i dag och står samtidigt för nya förändringar i en snar framtid. Om du gillar att hitta förbättringar och smartare arbetssätt än det befintliga? Då passar du för uppgiften. Nya datasystem och arbetssätt som hjälper oss att lösa våra kunders behov och utmaningar på ett effektivt o... Visa mer
Brinner du för nöjda kunder och engagerade medarbetare?

Då kan du vara den vi vill ha i vårt gäng.

Vi söker nu en ny Servicemarknadschef till Umeå!

Organisationen utvecklas i dag och står samtidigt för nya förändringar i en snar framtid.

Om du gillar att hitta förbättringar och smartare arbetssätt än det befintliga? Då passar du för uppgiften.

Nya datasystem och arbetssätt som hjälper oss att lösa våra kunders behov och utmaningar på ett effektivt och ekonomiskt vis finns att jobba med.

Något att tänka på:

- Gillar personal
- Gillar kunder
- Teknikintresserad
- Lätt för att använda olika system
- Får saker att hända

Svarat ja på dessa? Då väntar vi på dig. Vi kommer att skapa en rolig framtid tillsammans här på Nordens största fristående återförsäljare av Volvo Lastbilar & Bussar.

Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Urvalsarbetet sker löpande så du är välkommen med din ansökan redan idag. Vid frågor eller funderingar kring tjänsten kontakta Regionchef Joakim Hansson, 063-14 94 96, [email protected].

Wist strävar efter jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund.


Wist Last & Buss är Nordens största fristående återförsäljare av Volvo lastbilar och bussar och består av två bolag. Wist Last & Buss AB i Sverige med 19 anläggningar från Kiruna i norr till Köping i söder och Wist Last & Buss AS i Norge med 15 anläggningar från Mo i Rana i norr till Volda i söder. Bolagen omsätter ca 2,7 miljarder kronor och har 650 medarbetare. Wist Last & Buss ingår i AB Persson Invest som driver verksamheter inom bilhandel, hyvleri, skogs- och fastighetsförvaltning. Koncernen har sitt säte i Östersund och omsätter cirka 6 miljarder och har cirka 1 300 medarbetare. För mer information se www.perssoninvest.se och www.wistlastbuss.com Visa mindre

Marknadsansvarig till Dåva DAC

Om företaget Dåva DAC är ett kommunalt bolag beläget inom Dåva företagspark strax norr om Umeå. Bolaget driver en av Sveriges modernaste avfallsanläggningar där man tar emot farligt avfall och icke-farligt avfall för återvinning och miljösäker deponering. Anläggningen är både en regional och nationell resurs och Dåva DAC har även samarbeten internationellt inom avfallsområdet. Vi arbetar med att förbättra och utveckla nya metoder och lösningar för omhänder... Visa mer
Om företaget
Dåva DAC är ett kommunalt bolag beläget inom Dåva företagspark strax norr om Umeå. Bolaget driver en av Sveriges modernaste avfallsanläggningar där man tar emot farligt avfall och icke-farligt avfall för återvinning och miljösäker deponering. Anläggningen är både en regional och nationell resurs och Dåva DAC har även samarbeten internationellt inom avfallsområdet. Vi arbetar med att förbättra och utveckla nya metoder och lösningar för omhändertagande av avfall och andra restprodukter. Läs gärna mer om oss på www.avfallscenter.se.

Vill du arbeta i en spännande och föränderlig bransch, på ett företag i moderna lokaler och vars kultur präglas av nyfikenhet, prestigelöshet och högt i tak? Hos oss får du ett väldigt omväxlande och stimulerande arbete i en samhällsviktig funktion, där vi hjälps åt och har trevligt ihop.

Dina arbetsuppgifter
Som marknadsansvarig hos Dåva DAC är du ansiktet utåt och lite av ”spindeln i nätet”. Du ansvarar för företagets kundkontakter, offererar våra tjänster och bygger nya relationer. Du är även involverad i utvecklingsprojekt för att hitta nya effektiva lösningar. Du för dialog med våra kunder där din roll bland annat är att rådgiva och vara behjälplig vid olika frågor gällande avfall och avfallshantering.

För att trivas i rollen är det viktigt att du gillar att träffa människor samt ge god service både via mejl, telefon och fysiska besök. En annan viktig del i din vardag är också att marknadsföra och vara uppdaterad inom branschen genom omvärldsbevakning.

Din profil
För att lyckas bra i rollen tror vi att du har några års erfarenhet inom avfallsområdet och att du sedan tidigare skapat dig ett bra kontaktnät. Det är meriterande om du har erfarenhet av förorenad jord och marksaneringar. I rollen som marknadsansvarig ser vi att du arbetar strukturerat, är självgående och gillar att skapa nya relationer. Du bör också kunna arbeta utifrån deadlines då det förekommer en del i arbetet. För att ditt jobb ska flyta smidigt har du lätt att uttrycka dig i både tal och skrift, på både svenska och engelska. Högskoleutbildning är önskvärt men inget krav, kunskap kan med fördel ha erhållits på andra sätt.

Då vi är en relativt liten arbetsplats är det en självklarhet att vi hjälper varandra när det behövs. Du är därför bra på att ta ansvar för ditt eget arbete samtidigt som du gärna samarbetar på ett prestigelöst och lösningsorienterat sätt. Vi tror att du bemöter din omgivning med en positiv attityd och ett ödmjukt sätt. Inställningen till arbetsuppgifterna; att alltid vilja utvecklas och göra sitt bästa, kommer att vara en framgångsfaktor.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Elin Hilli via tfn: 0733-51 27 13. Vi arbetar löpande med denna rekrytering, så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka in din ansökan via https://clockworkpeople.se dock senast den 5 mars. Visa mindre

Content Manager med copyerfarenhet

Ansök    Maj 11    Vattenfall AB    Marknadschef
Företagsbeskrivning Vattenfall är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme. Våra huvudmarknader är Sverige, Tyskland, Nederländerna, Finland, Danmark och Storbritannien. Inom Vattenfallkoncernen finns cirka 20?000 anställda. Vi har elektrifierat industrier, levererat energi till bostäder och förvandlat tillvaron genom innovation i över hundra års tid. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation och vi dri... Visa mer
Företagsbeskrivning
Vattenfall är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme. Våra huvudmarknader är Sverige, Tyskland, Nederländerna, Finland, Danmark och Storbritannien. Inom Vattenfallkoncernen finns cirka 20?000 anställda. Vi har elektrifierat industrier, levererat energi till bostäder och förvandlat tillvaron genom innovation i över hundra års tid. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation och vi driver på övergången till ett hållbart energisystem.


Jobbeskrivning
Vill du vara med och utveckla vår kundkommunikation till nästa nivå? Då är det dig vi letar efter!
Vi söker nu en Content Manager som ska ansvara för kommunikationen i en av våra viktigaste affärsprocesser.
I rollen kommer du att vara en nyckelperson i ett team som arbetar med att behålla, utveckla och lojalisera elhandelskunder. Teamet ansvarar strategiskt och operativt för försäljning och kommunikation till både privatkunder och småföretag. Vi frågar kunder, följer upp och strävar efter att ständigt förbättra kundupplevelsen.
Elmarknaden utvecklas mycket just nu och förväntningarna på oss som elhandelsbolag ändas snabbt. Det ställer nya krav och vi behöver hela tiden lyssna och anpassa oss till kunderna och marknaden.
Om rollen?
Som Content Manager ansvarar du för kommunikationen i en av våra viktigast affärsprocesser och tillsammans med teamet bidrar du starkt till affärsmålen. Du kommer arbeta med att regelbundet skriva och justera budskap anpassat utifrån olika erbjudanden, kundbehov och elmarknadens förändringar.
Du bidrar också med din erfarenhet från att arbeta med CRM, personaliserad kommunikation och Marketing Automation till att utveckla våra arbetssätt för att bli än mer datadrivna. Digitalisering är ett prioriterat område och vi har som mål att digitalisera alla våra kundgränssnitt såväl som våra interna processer.
En viktig del i rollen är att skapa nytt innehåll i text och bild i flera av våra övriga kommunikationskanaler som t ex nyhetsbrev, e-post, webb, content hub, Sociala Media och printade bilagor. Ibland agerar du även beställare gentemot våra byråer.
Exempel på dina arbetsuppgifter
Skriva texter med komplexa budskap och ta fram bilder för flera olika kanaler
Ansvara för tidplaner, mäta och följa upp aktiviteter
Vara kontaktperson och briefa byråer och leverantörer
Samarbeta med och informera Kundservice mfl om aktiviteter
Ta del av kundinsikter och undersökningar
Hålla dig uppdaterad om priser och elmarknaden
Delta i gemensamma forum


Kravspecifikation
Vi söker dig som
Är en mycket god skribent eller copy och har kunskaper i SEO (sökmotoroptimering).
Är skarp på kommunikation och kan anpassa komplexa budskap efter olika behov och målgrupper.
Har erfarenhet av Customer Relationship Management och Marketing Automation, har arbetat datadrivet och med personaliserad kommunikation.
Har kunskaper i något Content Management System, gärna Episerver
Har utbildning inom kommunikation eller marknadsföring.
Engelska är vårt koncernspråk, varför du behöver kunna kommunicera i tal och skrift även på engelska. Kunskaper i finska är meriterande, eftersom vi även har verksamhet i Finland.
Har vana att arbeta i stora organisationer, meriterande.

Personliga egenskaper. För att trivas i rollen är du:
strukturerad och noga med detaljerna, och ser även till det övergripande målet.
van att leda dig själv och andra, gillar att driva aktiviteter framåt.
nyfiken och kreativ med en passion för ständiga förbättringar, med kunden i fokus.



Ytterligare information
Vi erbjuder
En spännande bransch och en arbetsgivare med en tydlig vision om att arbeta för ett fossilfritt liv inom en generation. Du kommer att vara med och forma framtidens smarta energisamhälle och vi erbjuder dig ett utvecklande och omväxlande arbete med många kontaktytor.
En arbetsplats med engagerade och drivna kollegor på våra moderna kontor i Arenastaden, Solna, intill Mall of Scandinavia, 8 minuter från centralstationen, eller centralt i Umeå.
Möjlighet till både distansarbete och flexibla arbetstider för att underlätta en god balans mellan arbete och fritid.
Fri arbetshälsovård, rabatter på hälso- och välbefinnande och friskvårdsbidrag.
Både i Solna och Umeå finns tillgång till vår egen idrottshall/sal, gym och idrottsföreningar. Idrottsföreningen anordnar aktiviteter och turneringar i många sporter – året runt. Utöver idrott finns även stor gemenskap inom många olika områden, bl.a. konst och musik.
Flera andra personalförmåner som exempelvis arbetstidsförkortning, förmånliga tjänstepensionsavtal, föräldraledighetstillägg med mera. Läs mer om våra förmåner här.

Placeringsort
Vattenfalls huvudkontor i Solna, Stockholm, eller vårt kontor i Umeå.
Omfattning
Heltid, med start så snart som möjligt.
För mer information om tjänsten kontakta rekryterande chef Cecilia Björklund, Chapter Lead Artists/Content Creators, [email protected] eller telefon 0701-345678. För frågor om rekryteringsprocessen kontakta Cecilia Wijkman, [email protected].
Fackliga representanter nås via Vattenfalls växel, 08 739 50 00 Per Svensson (Akademikerna), Jens Morell (Unionen), Cecilia Bodin (Ledarna) , Mikael Mukka (SEKO)
Välkommen med din ansökan senast 28 maj 2023. Urval och intervjuer sker löpande under perioden, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi tar endast emot ansökningar via vår webbplats.
Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning. Läs mer om hur vi arbetar med mångfald och inkludering här.
Då säkerheten för Vattenfall och dess anställda är avgörande kommer vi innan varje anställning genomföra en ”pre-employment screening”. Dessa kontroller baseras på din roll som du kommer att fylla inom Vattenfall. Kontrollerna kommer att utföras av en tredje part, Validata. Visa mindre

Marknadschef INAB

Ansök    Jul 5    Experis AB    Marknadschef
Vill du aktivt medverka till utvecklingen av ett hållbart Umeå och vara en del av den gemensamma resan mot 200 000 invånare år 2050, då har du chansen nu! Vi söker en kraft som kan utveckla och marknadsföra våra logistiklösningar och anläggningar i syfte att positionera Umeå på den nationella och internationella arenan samt erbjuda lösningar för morgondagens mobilitet och transportsätt vilande på en hållbara affärsupplägg. Vår vision: En internation... Visa mer
Vill du aktivt medverka till utvecklingen av ett hållbart Umeå och vara en del av den gemensamma resan mot 200 000 invånare år 2050, då har du chansen nu!





Vi söker en kraft som kan utveckla och marknadsföra våra logistiklösningar och anläggningar i syfte att positionera Umeå på den nationella och internationella arenan samt erbjuda lösningar för morgondagens mobilitet och transportsätt vilande på en hållbara affärsupplägg.

Vår vision: En internationell förebild för hållbar samhällsekonomiskt lönsam infrastruktur- och logistikutveckling.

Vår mission: Tillsammans med kunder och partners möjliggör vi regionens hållbara tillväxt genom att utveckla konkurrenskraftiga infrastrukturlösningar och logistikflöden.

Vår strävan: Vi är ett innovativt bolag som hjälper kunder och partners till framgång med utmaningar inom hållbar infrastruktur- och logistikutveckling.



Din roll

Infrastruktur i Umeå AB (INAB) svarar för marknadsföringen av Umeå som ett logistiskt nav i nära samarbete med kommunens Näringslivsavdelning. I uppdraget ingår att positionera Umeå, bygga processer och affärer vilande på bolagets och kommunkoncernens infrastrukturanläggningar och geografiska läge.

Idag svarar INAB för verksamheten på Umeå godsbangård samt genom dotterbolaget Dåva Terminal AB pågår bygget av en ny järnvägsterminal på verksamhetsområdet Dåva. I uppdraget ingår att utveckla affärsmodeller och möjligheter för hållbara logistiklösningar som innebär växande volymer på bolagets anläggningar. Arbetet kommer att innebära deltagande i pågående kommunala utvecklingsprocesser men också i regionala, nationella och internationella nätverk kopplade till marknad och logistik.



I rollen kommer du bland annat att ansvara för följande:

* Bolagets marknads- och affärsverksamhet inom logistik och mobilitet. Till din hjälp har du stöd av omgivande kompetenser inom bolaget



* En aktiv marknadsföring av Umeå och regionen som ett logistiskt nav genom vår geografiska placering och de logistiska förutsättningarna som erbjuds (anläggningar och transportsätt)



* Samordning av koncerngemensamma resurser inom och över bolagsgränserna. Sätta bolagets roll och verksamhet i sitt sammanhang ur ett kommunkoncernperspektiv



Vi tror att du har följande kvalifikationer och egenskaper:

En relevant akademisk utbildning i grunden och/eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har dokumenterad erfarenhet som ledare och flerårig erfarenhet av affärsutveckling inom marknad och försäljning. Det är en fördel om du har erfarenhet från logistikbranschen och självklart vill du medverka till den hållbara samhällsomställningen.

Som person har du stort engagemang för det du gör och visar stor ödmjukhet och förmåga att förstå din omgivning. För dig är det sociala sammanhanget viktigt, du ser nyttan i nätverk och är skicklig på att få framdrift i ditt arbete. Du söker morgondagens lösningar och kan skapa förutsättningar till förändring. För att lyckas i rollen är din affärsmässighet, din förmåga att entusiasmera och skapa förtroende avgörande.

Vi uppskattar kollegor som har ett positivt och öppet förhållningssätt, är prestigelösa och ansvarstagande. Att vara nyfiken på en ständigt föränderlig omvärld och ha en exceptionell förmåga att se lösningar uppskattas också. Är du dessutom driven, tar egna initiativ och trivs med stort eget ansvar så kommer du att passa hos oss.

Vi kommer att erbjuda dig:

En tillvaro och ett sammanhang där du kommer att kunna utvecklas i en kreativ och stimulerande miljö med stort utrymme för eget ansvar och befogenheter. Tydliga värderingar med fokus på hållbart samhälle där bolagets strävan mot nya innovativa lösningar för en långsiktigt hållbar tillväxt kommer att genomsyra allt vi gör i syfte att med stolthet göra skillnad och sätta avtryck i arvet för kommande generationer.

Om INAB

INAB - Infrastruktur i Umeå AB - är ett kommunalt bolag som arbetar för att skapa effektiva och långsiktigt hållbara logistik- och transportlösningar. Vi ansvarar för utvecklingen av Umeås nya godsbangård NLC Terminal samt logistikområdet NLC Park. INAB förvaltar tre resecentra, Umeå Östra, Hörnefors och Umeå C. INAB har av kommunfullmäktige fått uppdraget att marknadsföra Umeås logistiska anläggningar som en del i strävan att nå tillväxtmålet om att vara 200 000 invånare i Umeå år 2050.

Kontaktuppgifter och ansökan

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Experis för INABs räkning, vilket innebär att du kommer att bli anställd direkt av INAB. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på Jefferson Wells, Cathrine Lind på telefonnummer: 070-577 06 18 eller via e-post: [email protected]

Obs! Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående men senast 7 augusti. Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Proaktiv och erfaren brand integration specialist

Vill du bidra med ditt kunnande på bästa sätt för att varumärkesintegrera de bolag som vi förvärvar? Är du dessutom en kreativ, prestigelös och serviceinriktad person som trivs både med att jobba självständigt och tillsammans med andra? Då kan det vara dig vi söker! Våra produkter finns i hjärtat av en mängd verksamheter såsom apotek, banker, bilverkstäder, fastigheter och sjukvård. Vi som jobbar på Vitec bidrar alla till samhällsnyttiga och samhällskriti... Visa mer
Vill du bidra med ditt kunnande på bästa sätt för att varumärkesintegrera de bolag som vi förvärvar? Är du dessutom en kreativ, prestigelös och serviceinriktad person som trivs både med att jobba självständigt och tillsammans med andra? Då kan det vara dig vi söker!

Våra produkter finns i hjärtat av en mängd verksamheter såsom apotek, banker, bilverkstäder, fastigheter och sjukvård. Vi som jobbar på Vitec bidrar alla till samhällsnyttiga och samhällskritiska produkter. Sanningen är att många verksamheter skulle stanna utan Vitec. Därför måste vi tänka långsiktigt, vilket också uttrycks i vårt varumärkeslöfte - To rely on today and tomorrow.

Vi erbjuder dig:

På moderbolagets avdelning Brand & Communication är vår främsta uppgift att vårda och stärka varumärket Vitec, externt och internt. Vi arbetar huvudsakligen med koncernövergripande kommunikation och branding. Avdelningen fungerar även som ett stöd till våra affärsenheter i frågor som rör kommunikation, varumärke och marknadsföring. Vi har ett långsiktigt perspektiv i det vi gör, det skapar förutsättningar för dig som medarbetare att använda din energi klokt och behålla balans i livet.

Vi behöver förstärka avdelningen med en brand integration specialist. Din vardag hos oss kommer att vara mycket varierande och eftersom rollen är ny har du möjlighet att sätta din prägel på den.

Som brand integration specialist ansvarar du för varumärkesintegration av våra affärsenheter som förvärvas utifrån vår tillväxtstrategi. Med din stora förståelse för varumärken och varumärkesstrategi hittar du, utifrån olika förutsättningar, sätt att utveckla och löpande hantera vår varumärkesportfölj. Du kommer också att driva vårt internationella nätverk för affärsenheterna, Marketing Council med syfte att dela kunskap och bästa praxis i varumärkes-, kommunikations- och marknadsföringsfrågor. En annan del av rollen innebär att fungera som bollplank till våra affärsenheters marknadsfunktioner i norra Europa och även arbeta som stöd till våra stabsfunktioner.

Du rapporterar till Head of Brand och kommer att ingå i ett team på sex personer som alla har olika roller inom varumärkesarbete och kommunikation.

Placering är på vårt huvudkontor i Umeå, här jobbar ca 50 av koncernens totalt ca 1000 medarbetare.

Vi erbjuder dig en trygg anställning i ett spännande bolag i tillväxt och ständig utveckling. Du kommer garanterat att trivas hos oss om du söker friheten, drivet och ansvaret som kommer med att vara en central del av en hel koncerns verksamhet.

Vem är du, då?

Du är troligen utbildad civilekonom med marknadsföringsinriktning eller motsvarande kombinerat med flera års erfarenhet av marknadsföring (B2B eller B2C) på strategisk nivå samt systematiskt varumärkesarbete. Erfarenhet av internationell marknadsföring och ledarroller ser vi som meriterande. Kanske är din bakgrund marknadschef i en större organisation eller som kommunikations-och varumärkesstrateg på ett konsultbolag eller kommunikationsbyrå?

Oavsett tidigare erfarenhet så har du ett intresse för affärs-och försäljningsstrategier och är nyfiken på trender och utveckling i omvärlden. Du arbetar med beslutsamhet och uthållighet och har god förmåga att hantera relationer, då många av dem är internationella hos oss så är det viktigt att du har förståelse för olika kulturer.

Som person är du positiv, flexibel, lyhörd och har en mycket hög grad av affärsmannaskap. Du hanterar många olika saker samtidigt, är proaktiv och tar gärna initiativ med ett problemlösande förhållningssätt.

För att kunna hjälpa och kommunicera med kollegor i hela koncernen behöver du ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Låter det intressant?

Vill du veta mer är du välkommen att höra av dig till Head of Brand Anna-Karin Nilsson på 070-595 5358 eller [email protected]

Sista ansökningsdag är 24 augusti 2022 men skicka gärna in din ansökan så snart du har möjlighet.

Vi ser fram emot att höra av dig!

Om Vitec Software Group

Vitec Software Group är ledande inom Vertical Market Software i Norden. Vi utvecklar och levererar standardprogram för olika nischer. Vitec växer genom förvärv av välskötta och etablerade programvarubolag. Koncernens övergripande processer tillsammans med medarbetarnas djupa kunskap om kundens lokala marknad skapar goda förutsättningar för förädling och fortsatt innovation. Vitec har drygt 1000 medarbetare, är noterat på Nasdaq Stockholm och omsatte 1 571 miljoner kronor år 2021. Läs mer om oss på www.vitecsoftware.com. Visa mindre

Servicemarknadschef till BILINORR i Umeå

Om företaget BILINORR driver Toyota fullserviceanläggningar i Luleå, Piteå, Skellefteå, Umeå, Sundsvall och Gävle. I Umeå driver vi även Lexus. Vi har fokus på nöjda medarbetare och nöjda kunder och tillsammans verkar vi för att tillhandahålla varor och tjänster för en hållbar framtid. Vi har stort fokus på att alltid sträva efter att ständigt förbättra vår verksamhet i alla led för att uppnå rätt kvalitet och därigenom erhålla en säker arbetsplats med nö... Visa mer
Om företaget
BILINORR driver Toyota fullserviceanläggningar i Luleå, Piteå, Skellefteå, Umeå, Sundsvall och Gävle. I Umeå driver vi även Lexus.

Vi har fokus på nöjda medarbetare och nöjda kunder och tillsammans verkar vi för att tillhandahålla varor och tjänster för en hållbar framtid. Vi har stort fokus på att alltid sträva efter att ständigt förbättra vår verksamhet i alla led för att uppnå rätt kvalitet och därigenom erhålla en säker arbetsplats med nöjda medarbetare och nöjda kunder.
Nu behöver vi förstärka verksamheten i Umeå med en viktig nyckelroll i vår organisation. Vi söker därför en servicemarknadschef till vår anläggning i Umeå.

Dina arbetsuppgifter
Är du en driven ledare som brinner för att skapa effektiva team och nöjda kunder? Då har vi ett riktigt inspirerande jobb för dig som har ett starkt intresse för människor och service!
Vi söker en Servicemarknadschef till vår anläggning i Umeå.

Du kommer i din roll som servicemarknadschef att leda en grupp på ca 25 personer där din uppgift är att se till att medarbetarna har de resurser som krävs för att nå de gemensamt uppsatta målen.
I rollen representerar du serviceverksamheten både internt och externt och ser till att organisationen hela tiden är anpassad efter marknaden.

I dina arbetsuppgifter ansvarar du för att rekrytera nya medarbetare, hålla medarbetar- och lönesamtal, utveckla medarbetare och driva arbetet för serviceavdelningen framåt.

Du ingår i den lokala ledningsgruppen och rapporterar till platschef samt ägare utifrån uppsatta mål och nyckeltal. Dessutom ingår du även i en servicemarknadsgrupp där servicechefer inom hela Bilinorr jobbar med samordning och utveckling av koncernens servicemarknad.

Din profil
Som ledare har du ett coachande förhållningssätt. Du är handlingskraftig, tydlig och du löser olika uppgifter med engagemang och övertygelse. För att lyckas i rollen tror vi att du har ett gott ordningssinne och god struktur och inte rädd för att ta beslut. Branscherfarenhet är meriterande men inte nödvändigt då vi lägger stor vikt på ditt ledarskap.

Du strävar efter att uppfylla kundernas behov och har lätt för att kommunicera med andra människor. Du ser många fördelar med ett gott samarbete och därför är du duktig på att motivera och övertyga dina medarbetare och kollegor om att tillsammans komma fram med idéer och lösningar i olika situationer.

Som person är du resultatinriktad, samarbetsorienterad och strukturerad.

Du trivs med både strategiska och operativa arbetsuppgifter, många kontaktytor och en tydlig målsättning. I en föränderlig och konkurrensutsatt bransch krävs förmågan att tänka nytt, se nya möjligheter och ständigt utveckla verksamheten inför framtiden.
Utveckling och att lyckas tillsammans med andra är dina starka drivkrafter.

Ansökan
Låter det här intressant?
Skicka in din ansökan redan idag, sista ansökningsdag är den 30 september 2022.

I den här rekryteringsprocessen samarbetar vi med Clockwork rekrytering, har du frågor eller funderingar kontakta gärna någon av rekryteringskonsulterna:
Andreas Christiansen på 0733-51 27 46
Rikard Rehnmark på 070-821 53 48

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

INAB i Umeå söker en marknadschef

Ansök    Jun 1    Experis AB    Marknadschef
Vill du aktivt medverka till utvecklingen av ett hållbart Umeå och vara en del av den gemensamma resan mot 200 000 invånare år 2050, då har du chansen nu! Vi söker en kraft som kan utveckla och marknadsföra våra logistiklösningar och anläggningar i syfte att positionera Umeå på den nationella och internationella arenan samt erbjuda lösningar för morgondagens mobilitet och transportsätt vilande på en hållbara affärsupplägg. Vår vision: En internation... Visa mer
Vill du aktivt medverka till utvecklingen av ett hållbart Umeå och vara en del av den gemensamma resan mot 200 000 invånare år 2050, då har du chansen nu!





Vi söker en kraft som kan utveckla och marknadsföra våra logistiklösningar och anläggningar i syfte att positionera Umeå på den nationella och internationella arenan samt erbjuda lösningar för morgondagens mobilitet och transportsätt vilande på en hållbara affärsupplägg.

Vår vision: En internationell förebild för hållbar samhällsekonomiskt lönsam infrastruktur- och logistikutveckling.

Vår mission: Tillsammans med kunder och partners möjliggör vi regionens hållbara tillväxt genom att utveckla konkurrenskraftiga infrastrukturlösningar och logistikflöden.

Vår strävan: Vi är ett innovativt bolag som hjälper kunder och partners till framgång med utmaningar inom hållbar infrastruktur- och logistikutveckling.



Din roll

Infrastruktur i Umeå AB (INAB) svarar för marknadsföringen av Umeå som ett logistiskt nav i nära samarbete med kommunens Näringslivsavdelning. I uppdraget ingår att positionera Umeå, bygga processer och affärer vilande på bolagets och kommunkoncernens infrastrukturanläggningar och geografiska läge.

Idag svarar INAB för verksamheten på Umeå godsbangård samt genom dotterbolaget Dåva Terminal AB pågår bygget av en ny järnvägsterminal på verksamhetsområdet Dåva. I uppdraget ingår att utveckla affärsmodeller och möjligheter för hållbara logistiklösningar som innebär växande volymer på bolagets anläggningar. Arbetet kommer att innebära deltagande i pågående kommunala utvecklingsprocesser men också i regionala, nationella och internationella nätverk kopplade till marknad och logistik.



I rollen kommer du bland annat att ansvara för följande:

* Bolagets marknads- och affärsverksamhet inom logistik och mobilitet. Till din hjälp har du stöd av omgivande kompetenser inom bolaget



* En aktiv marknadsföring av Umeå och regionen som ett logistiskt nav genom vår geografiska placering och de logistiska förutsättningarna som erbjuds (anläggningar och transportsätt)



* Samordning av koncerngemensamma resurser inom och över bolagsgränserna. Sätta bolagets roll och verksamhet i sitt sammanhang ur ett kommunkoncernperspektiv



Vi tror att du har följande kvalifikationer och egenskaper:

En relevant akademisk utbildning i grunden och/eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har dokumenterad erfarenhet som ledare och flerårig erfarenhet av affärsutveckling inom marknad och försäljning. Det är en fördel om du har erfarenhet från logistikbranschen och självklart vill du medverka till den hållbara samhällsomställningen.

Som person har du stort engagemang för det du gör och visar stor ödmjukhet och förmåga att förstå din omgivning. För dig är det sociala sammanhanget viktigt, du ser nyttan i nätverk och är skicklig på att få framdrift i ditt arbete. Du söker morgondagens lösningar och kan skapa förutsättningar till förändring. För att lyckas i rollen är din affärsmässighet, din förmåga att entusiasmera och skapa förtroende avgörande.

Vi uppskattar kollegor som har ett positivt och öppet förhållningssätt, är prestigelösa och ansvarstagande. Att vara nyfiken på en ständigt föränderlig omvärld och ha en exceptionell förmåga att se lösningar uppskattas också. Är du dessutom driven, tar egna initiativ och trivs med stort eget ansvar så kommer du att passa hos oss.

Vi kommer att erbjuda dig:

En tillvaro och ett sammanhang där du kommer att kunna utvecklas i en kreativ och stimulerande miljö med stort utrymme för eget ansvar och befogenheter. Tydliga värderingar med fokus på hållbart samhälle där bolagets strävan mot nya innovativa lösningar för en långsiktigt hållbar tillväxt kommer att genomsyra allt vi gör i syfte att med stolthet göra skillnad och sätta avtryck i arvet för kommande generationer.

Om INAB

INAB - Infrastruktur i Umeå AB - är ett kommunalt bolag som arbetar för att skapa effektiva och långsiktigt hållbara logistik- och transportlösningar. Vi ansvarar för utvecklingen av Umeås nya godsbangård NLC Terminal samt logistikområdet NLC Park. INAB förvaltar tre resecentra, Umeå Östra, Hörnefors och Umeå C. INAB har av kommunfullmäktige fått uppdraget att marknadsföra Umeås logistiska anläggningar som en del i strävan att nå tillväxtmålet om att vara 200 000 invånare i Umeå år 2050.

Kontaktuppgifter och ansökan

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Experis för INABs räkning, vilket innebär att du kommer att bli anställd direkt av INAB. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på Jefferson Wells, Cathrine Lind på telefonnummer: 070-577 06 18 eller via e-post: [email protected]

Obs! Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående. Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Affärsområdeschef tillbehör

Ansök    Mar 30    Human Solutions AB    Marknadschef
SGD, Sveriges Golvdistributörer är idag den ledande Golvgrossisten på Svensk golvmarknad. Vi jobbar med branschens bredaste program från de över 30 största leverantörerna inom Golv samt golvrelaterade produkter. I vår strävan att hela tiden utvecklas har turen nu kommit till våra tillbehör. Nu är vi redo att sammanställa våra leverantörers produkter för att kunna presentera dessa till gagn för våra kunder Arbetsuppgifter Du kommer att leda arbetet att s... Visa mer
SGD, Sveriges Golvdistributörer är idag den ledande Golvgrossisten på Svensk golvmarknad. Vi jobbar med branschens bredaste program från de över 30 största leverantörerna inom Golv samt golvrelaterade produkter.

I vår strävan att hela tiden utvecklas har turen nu kommit till våra tillbehör. Nu är vi redo att sammanställa våra leverantörers produkter för att kunna presentera dessa till gagn för våra kunder

Arbetsuppgifter
Du kommer att leda arbetet att sammanställa ett komplett tillbehörsprogram för SGD.
- Programmet ska implementeras på vår hemsida, i vår web-shop för kunder likväl som i tryckta versioner som stöd till våra säljare.
- Rekrytera personal till affärsområdet
- Utforma marknadsplan
- Genomföra kampanjer
- Utveckla befintliga och hitta nya leverantörer
- Mäss- och omvärldsbevakning

Om tjänsten

Som Affärsområdeschef ”Tillbehör” hos oss rapporterar man direkt till VD och har en servicefunktion mot försäljningschef samt säljare inom organisationen. Såväl ute- som innesälj är i stort behov av att vi får detta produktsortiment kanaliserat på rätt sätt.

Vidare ska affärsområdet stöttas med minst en egen säljare, vilken man är delaktig i att få rekrytera under året. Vi ser att teamet troligen, på några års sikt, kommer behöva växa med ytterligare medarbetare.

Tjänsten är även en delad tjänst för WOLF verktyg, där vi tillsammans med Wolf kommer introducera samt marknadsföra hela Wolfs maskin- samt verktygsprogram som prioriterad leverantör.

Kvalifikationer
Tjänsten passar dig som är trygg i ditt ledarskap, som är en skicklig kommunikatör med förmågan att driva förändringsprocesser. Du kommer att trivas i rollen om du är serviceminded, handlingskraftig och kreativ, kan försäljning, har ett intresse för effektivisering och tänker strategiskt.

Du får gärna vara en person som är initiativtagande, anpassar och styr upp utvecklingsinsatser, du är smidig och går fort från ord till handling. En tydlig ledare som samarbetar med gruppen för att nå både kort och långsiktiga mål. Du söker nya perspektiv och idéer för att stimulera innovation och förändringsarbete. 

Vi söker dig med:
- Arbetslivserfarenhet från golv- och eller byggbranschen
- Goda IT-kunskaper
- God svenska och engelska i tal och skrift
- B-körkort bil

Vi erbjuder
En tjänst med stort eget ansvar och många goa kollegor ifrån norr till söder hos ett starkt växande grossistföretag inom golvbranschen i Sverige. Vi är enda fullsortimentsgrossisten i Sverige som samverkar med alla marknadsledande leverantörer i branschen. Vår breda kompetens, vår servicenivå och våra snabba leveranser är något som vi är extra stolta över. Hos oss blir du en i gänget, får var med på vår utvecklingsresa men det finns också en förväntan om att du ”kavlar upp ärmarna” och levererar. Varmt välkommen till oss!

Vi arbetar med löpande urval, så vänta inte med din ansökan!

Anställningen är tills vidare på heltid. Tjänstens placeringsort kan vara i hela Sverige då vi idag har lagerställen på 10 platser. Vi har kollektivavtal och tillträde är enligt överenskommelse. Tjänsten innebär även resor inom och utom landet.

Om du har frågor eller funderingar kan du kontakta vårt HR-stöd:
Jenny Skoglund
[email protected]
076-141 01 03

SGD är en golvgrossistkoncern med verksamhet på åtta orter i Sverige. Våra kunder representeras främst av mindre golventreprenörer. SGD har idag ca 90 anställda och är ett helägt dotterbolag till Storskogen, en koncern som består av drygt 60 affärsenheter.

Kontaktinformation
Jenny Skoglund, 0761410103, [email protected]

Arbetsplats
Spårvägen 18

901 31 Umeå Visa mindre

Segmentsledare inom läkemedelsindustrin till ABB

Ansök    Apr 21    ABB AB    Marknadschef
Ta ditt nästa karriärsteg tillsammans med vårt globala team på ABB. Vi driver på omvandlingen av både samhället och industrin för en mer produktiv och hållbar framtid. Inom ABB har vi som uttalat mål att främja alla aspekter av mångfald och inkludering: kön, HBTQ+, funktionsnedsättningar, etnisk bakgrund och ålder. Tillsammans befinner vi oss på en resa där vi alla, som individer och som kollektiv, välkomnar och värdesätter individuella olikheter. Vill du ... Visa mer
Ta ditt nästa karriärsteg tillsammans med vårt globala team på ABB. Vi driver på omvandlingen av både samhället och industrin för en mer produktiv och hållbar framtid.
Inom ABB har vi som uttalat mål att främja alla aspekter av mångfald och inkludering: kön, HBTQ+, funktionsnedsättningar, etnisk bakgrund och ålder. Tillsammans befinner vi oss på en resa där vi alla, som individer och som kollektiv, välkomnar och värdesätter individuella olikheter.
Vill du vara med och göra skillnad? På Energy Industries har vi påbörjat resan mot en mer hållbar och digital värld! Ta chansen och sök till ett vinnande team som ständigt driver utvecklingen framåt. Du blir en del av Energy Industriers, en division inom affärsområdet Process Automation som levererar kompletta lösningar inom automation, elektrifiering och digitalisering till våra kunder inom branschsegmenten energi, vatten, kemi, livsmedel och läkemedel i Sverige. Vi har kontor över hela landet men placering för denna roll är i Malmö eller Kista/Stockholm.
ABB växer inom läkemedelsindustrin och vi behöver bli fler. Du kommer att använda din erfarenhet och expertis till att förstå kundernas behov och identifiera hur vi kan hjälpa dem med vår kompetens inom automation, digitalisering och integrerade lösningar. I denna roll utgår du ifrån Sverige och hjälper till att sammanföra den bästa kompetens vi har inom vår HUB-struktur (består av Energy Industries i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Irland & Storbritannien) för att se till att vi skapar rätt förutsättningar för att sälja in och genomföra projekt. I rollen rapporterar du till säljchef för Energy Industries.
Är du vår nya segmentsledare för läkemedelsindustrin? Vi erbjuder dig en mycket spännande och givande roll tillsammans med ett glatt och sammansvetsat team med bra sammanhållning. För rätt person med rätt inställning finns också möjligheten att utveckla din karriär vidare inom ABB.


Dina ansvarsområden
Du tar segments-/ marknadssansvar för att fortsätta att vidareutveckla ABB:s marknadsposition i norra Europa inom life science. Främst med fokus på försäljning av automations-, service- och digitaliseringsprojekt till kunder inom läkemedelsbranschen.
Du har ansvar för och leder utvecklandet, förverkligandet och uppföljningen av strategin för segmentet.
Segmentsrollen täcker även in ansvar för vår leveranskapacitetsförmåga och i samarbete med den övriga organisationen utveckla långsiktig ingenjörs- och projektkompetens.
Du nätverkar, driver och samarbetar med våra ABB-kollegor i vår HUB-struktur då vi ser att våra läkemedelskunder verkar på en global marknad är det viktigt att möta upp kunders framtida behov oavsett landsgräns.
Du har största fokus på att hjälpa kunderna med smarta och hållbara lösningar och supporta ABB:s organisation att driva affärer från start till mål.
Du är samarbetspartner till vår globala produktutveckling rörande framtidens lösningar för läkemedelsindustrin med hänseende främst på automations- och digitaliseringslösningar.



Din bakgrund
Vi söker dig som är högskole- eller civilingenjör med relevant inriktning.
För att lyckas i rollen ser vi att du har tidigare erfarenhet från teknisk försäljning, segmentsansvar eller har en bakgrund inom operations och har hanterat projekt. Om du har erfarenhet av läkemedelsindustrin är det givetvis en fördel.
Som person är du nyfiken, öppen, och social med en naturlig förmåga att bygga goda och långsiktiga relationer.
Du är resultatorienterad och har stor egen drivkraft.
Du har starkt kundfokus och kan samarbeta både internt och externt.
Du är en god kommunikatör och behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.
Du har möjlighet att resa i tjänsten.



Mer om oss
Rekryterande chef Vibeke Gyllenram, +46 21 34 42 87, svarar gärna på dina frågor kring tjänsten. Fackliga kontaktpersoner - Sveriges Ingenjörer: Torbjörn Eriksson, +46 21 34 25 72; Unionen: Hannah Norén, +46 21 34 23 01; Ledarna: Leif Öhrberg, +46 21 34 23 25. Övriga frågor ställs till Talent Partner Andreas Christiansen, +46 733 - 51 27 46.
Välkommen med din ansökan senast 12 maj 2022. Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi ser fram emot din ansökan! Om du vill läsa mer om ABB kan du gå till vår webbplats www.abb.com. Visa mindre

Kompetenschef till företag i Umeå

Ansök    Jun 17    Academic Work Sweden AB    Marknadschef
Brinner du för att se andra människor växa? Drivs du av att arbeta resultatinriktat med fokus på goda samarbeten? Då kan det vara dig vi söker till rollen som Kompetenschef inom affär och produkt till ett företag i Umeå. I din roll kommer du ha ett fullständigt personalansvar, vilket innebär ett delat ledarskap i nära samarbete med produktägare på företaget. Låter det intressant? Läs vidare i annonsen och skicka in din ansökan redan idag! OM TJÄNSTEN Aca... Visa mer
Brinner du för att se andra människor växa? Drivs du av att arbeta resultatinriktat med fokus på goda samarbeten? Då kan det vara dig vi söker till rollen som Kompetenschef inom affär och produkt till ett företag i Umeå. I din roll kommer du ha ett fullständigt personalansvar, vilket innebär ett delat ledarskap i nära samarbete med produktägare på företaget. Låter det intressant? Läs vidare i annonsen och skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu en Kompetenschef inom affär och produkt till ett företag i Umeå. Tjänstens huvudfokus är att arbeta med personalansvar, vilket innebär ett nära samarbete med företagets produktägare, där ni tillsammans leder medarbetare i det dagliga arbetet i verksamheten. Du kommer arbeta som konsult för Academic Work. Arbetet är med start 30 juni fram till 31 december 2020.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som Kompetenschef är uppdraget att säkerställa att dina medarbetare har rätt förutsättningar och kompetens att leverera i de affärsteam de verkar inom. Det är viktigt att du som kompetenschef brinner för människorna som arbetar med affären mer än vad du brinner för själva affären. Din drivkraft är att tillsammans med dina medarbetare skapa förutsättningar för att kompetensområdets leverans uppnår högt satta resultatmål. I ditt vardagliga arbete kommer du bland annat att:


* Arbeta med frågor inom kompetensutveckling
* Hantera personalfrågor och olika typer av personalärenden


VI SÖKER DIG SOM
* Har gymnasieutbildning
* Erhåller minst 5 års erfarenhet av att ha arbetat med personalansvar i en chefsroll
* Har goda kunskaper inom svenska och engelska
* B körkort

Vidare ser vi gärna att du arbetat med personalledning och kompetensutveckling sen tidigare. För att lyckas i rollen behöver du drivas av att ha fokus på medarbetare och att hantera personalfrågor.

Meriterande för rollen är om du har:


* Erfarenhet av att ha arbetat med agila arbetssätt


Som person är du:


* Kommunikativ
* Resultatinriktad
* Prestigeslös


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid fram till december 2020
* Placering: Umeå
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och företagets önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Visa mindre

Supply Chain Manager

Ansök    Jul 8    SCA Obbola AB    Marknadschef
Kärnan i SCAs verksamhet är skogen, Europas största privata skogsinnehav. Kring denna unika resurs har vi byggt en välutvecklad värdekedja baserad på förnybar råvara från våra egna och andras skogar. Vi erbjuder papper för tryck och förpackningar, massa, trävaror, förnybar energi, tjänster för skogsägare och effektiva transportlösningar. Supply Chain Manager Med hjärta och hjärna för medarbetare, kunder och affärer! Vill du använda dina talanger inom... Visa mer
Kärnan i SCAs verksamhet är skogen, Europas största privata skogsinnehav. Kring denna unika resurs har vi byggt en välutvecklad värdekedja baserad på förnybar råvara från våra egna och andras skogar. Vi erbjuder papper för tryck och förpackningar, massa, trävaror, förnybar energi, tjänster för skogsägare och effektiva transportlösningar.



Supply Chain Manager

Med hjärta och hjärna för medarbetare, kunder och affärer! Vill du använda dina talanger inom affärer, ledarskap och kundrelationer internationellt? Här får du vara med och driva förändring på SCA Containerboards marknadsavdelning i Obbola, Umeå. Motiveras du av att få ta ett stort och avgörande ansvar för att din organisation ska kunna utvecklas i rätt riktning? Då kan jobbet som Supply Chain Manager vara utmaningen du letar efter. Hos oss säljer du något som verkligen gör skillnad och som bidrar till ett hållbart samhälle och bättre klimat – våra pappersprodukter från skogens kraft. Varmt välkommen med din ansökan!

Din nästa utmaning

I rollen som Supply Chain Manager driver du SCAs B2B kraftlineraffär genom att med dina medarbetare arbetar för att realiserar det som vi lovat våra kunder. På SCA Containerboard arbetar vi med och matchar våra kunders behov med vår kapacitet att producera och leverera. Det innebär att du ansvarar för all service till våra kunder samt produktions- och logistikplanering inom SCA Containerboard i Obbola, Umeå. Mycket i denna roll handlar om att rusta och coacha teamet inför framtiden, samt att säkerställa effektiva arbetsprocesser och i slutändan kundnöjdhet. Som Supply Chain Manager arbetar du med logistikrelaterade prognostiseringar samt analys och uppföljning gällande pris samt volym. Du ansvarar för affärsprocessutveckling tillsammans med kunder, exportförsäljning, budgetarbete samt lagernivåer och lagerhållning. Du har även det övergripande ansvaret för hela kedjan från prognos till order, leverans och fakturering med internationella B2B kunder. Med en växande marknad och nya digitala process i sikte söker vi dig som vill vara en del i när vi bygger framtidens fabrik. Vi söker dig därför dig som sporrars av förändringsresor. Avdelningen består av 16 medarbetare, du rapporterar till Marknads- och försäljningsdirektör. Du leder och fördelar Supply Chain avdelningens arbete inom Containerboards sälj- och marknadsavdelning. SCA är just nu inne i en spännande fas med stora satsningar inför framtiden. Vill du följa med på den resan?

Vem är du?

Du älskar service och ledarskap! Du är van att arbeta affärsmässigt med kunden i centrum och vi ser gärna att du har erfarenhet av affärs- och logistikprocesser. Du är utbildad civilingenjör/ civilekonom, alternativt har motsvarande utbildning inom Supply chain management, logistik eller liknande. Vi ser att du har några års ledarerfarenhet. För att lyckas i denna roll så arbetar du proaktivt med resultat, statistik och prognoser för att driva affären framåt. Målstyrning är en självklarhet och som ledare drivs du av att se medarbetare växa och stärka sig i sin profession och som individer. Du har en digital ådra och är en fena på att jobba i affärssystem. Som ledare sprider du en trygg och härlig stämning och är van att coacha team i det dagliga arbetet. Vi söker dig som är engagerad, driven och ansvarstagande. Du har som ledare tidigare jobbat med förändrings- och utvecklingsarbete med goda resultat. Du är med och bygger ett arbetsklimat som driver teamet framåt. Du är mån om kundernas bästa och att arbetar efter affärsetiska riktlinjer. Din personlighet och ditt beteende samspelar med våra kärnvärden: respekt, högklassighet och ansvar. Mycket goda kunskaper i både engelska och svenska är ett krav. Vi ser gärna att du även talar tyska eller franska.

Vad erbjuder vi dig?

SCA Containerboard ingår i affärsområde Paper och är SCAs marknads- och försäljningsorganisation för Kraftliner (förpackningspapper). Vi är en fristående partner av färskfiberbaserade produkter, som erbjuder innovativa och hållbara lösningar till kund. Vårt mål är att förse våra kunder i Sverige och Europa med högkvalitativa produkter och högklassig service. På SCA har vi en tydlig plan för våra medarbetare. Den hänger ihop med vårt syfte: att med skogens kraft bidra till en hållbar framtid. Oavsett var du är i livet har vi plats för dig som vill utveckla och utvecklas, göra skillnad och tänka nytt. För när våra medarbetare växer, växer även vår verksamhet. Utgångspunkten är en hälsosam och säker arbetsmiljö. Vi jobbar också medvetet för att skapa ett högt värde för individen och en stolthet över det vi gör tillsammans. Att jobba på SCA ska vara ett meningsfullt arbetsliv. För vi vet att det är människorna som gör framgångarna. Varje dag, året runt.

Vill du veta mer?

För ytterligare information om tjänsten: Mikael Frölander, Marknads- och försäljningsdirektör SCA Containerboard, 090-15 40 19, [email protected] För ytterligare information om rekryteringsprocessen: Alma Gustafsson, HR-specialist rekrytering, tfn:060-193372, [email protected] Fackliga företrädare: Peter Olsson, Ledarna, 090-15 41 11, [email protected] Elisabeth Burström, Unionen, 090-15 41 73, [email protected] Tjänsten är tillsvidareanställning. Placeringsort Obbola, Umeå. Urvalet sker löpande, varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Marknadschef Mejeri/Sport

Ansök    Dec 18    Norrmejerier    Marknadschef
Som Marknadschef Mejeri/Sport ansvarar du för varumärkes- och marknadsstrategin rörande vår Mejeri-portfölj (Norrmejerier, Verum, Fjäll) samt Gainomax. Du ansvarar för rätt marknadsföringsverktyg, marknads-, produkt- och mediemix för att säkerställa att vi når våra affärsmål på kort och lång sikt. Stort fokus ligger på att fortsätta stärka Norrmejerier som varumärke på hemmamarknaden i form av fördjupad relation med våra konsumenter och kunder. Du har en v... Visa mer
Som Marknadschef Mejeri/Sport ansvarar du för varumärkes- och marknadsstrategin rörande vår Mejeri-portfölj (Norrmejerier, Verum, Fjäll) samt Gainomax. Du ansvarar för rätt marknadsföringsverktyg, marknads-, produkt- och mediemix för att säkerställa att vi når våra affärsmål på kort och lång sikt. Stort fokus ligger på att fortsätta stärka Norrmejerier som varumärke på hemmamarknaden i form av fördjupad relation med våra konsumenter och kunder. Du har en viktig roll som ambassadör för Norrmejeriers värdegrund och Gör gott med ett hjärta som klappar för Norrland.
Du ansvarar även för att optimera det lokala sortimentet utifrån en fast follower-strategi och baserat på norrlänningarnas och kategorins behov. För varumärkena Verum, Fjäll och Gainomax kommer den fortsatta resan att handla om ett förstärkt lönsamhetsfokus där du ansvarar för rätt typ av marknadsinsatser, kommunikation och sortiment inom bl a kategorin Frukost & Mellanmål.
Tillsammans med ditt dedikerade team bestående av Brand- och Product Managers, Projektledare, Produktutvecklare samt Digital Marketing Manager säkerställer du att varumärkena utvecklas och bidrar enligt Norrmejeriers långsiktiga strategi.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placeringsort på huvudkontoret i Umeå. Du ingår som en del i en större marknadsorganisation och rapporterar till Marknadsdirektör. Tillträde sker enligt överenskommelse.


Din profil
Du som söker denna roll har en akademisk examen inom ekonomi med inriktning mot marknadsföring. Du har minst 5 års erfarenhet av strategiskt varumärkes- och marknadsföringsarbete och mångårig ledarerfarenhet inom marknadsområdet i jämförbar roll. Vi söker dig som kan leda, inspirera och bana väg och vågar delegera, dela ut ansvar och mandat.
Du är beslutsmässig, med gott omdöme, och med förmågan att prioritera mellan insatser/vågar välja bort. Du har god förståelse för data och ny teknologi och hur detta påverkar kommunikationslandskapet. Du ligger i framkant vad gäller digital marknadsföring och har en passion för varumärken och att driva dess utveckling framåt. Som person är du affärsmässig, strategisk och driven. Eftersom arbetet innebär många interna och externa kontakter är det en förutsättning att du har lätt för att kommunicera, samarbeta och skapa goda relationer.
Vårt ledarskap präglas av en positiv människosyn och respekt för andra människor. Ledarskapet handlar till stor del om att involvera och engagera, men också om att kunna fatta beslut där så krävs. Du brinner för mat, hälsa och goda affärer och ser dig själv som en stark ambassadör för våra varumärken.


Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder ett spännande och utmanande arbete i en stimulerande miljö där kundorienteringen sätts i fokus. Vi satsar på att låta våra medarbetare växa, både på ett personligt och professionellt plan. Som arbetsgivare jobbar vi mot visionen om den ”Goda arbetsplatsen”. Den präglas av en helhetssyn som förutsätter engagemang och delaktighet. Vi har alla ett gemensamt ansvar för att förverkliga visionen och vårt förhållningssätt ska genomsyras av företagets värdeord som är glädje, stolthet och flexibilitet.
Vill du veta mer om tjänsten, kontakta
Victoria Johansson, Marknadsdirektör, Tel 0702692939, [email protected]
Facklig kontaktperson
Lina Jonsson för Unionen, 090-18 29 85
Beppo Östensson för Ledarna, 090-18 28 03
Ansökan
Välkommen med en skriftlig ansökan med personligt brev samt ett CV senast den 1 januari 2020. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer. Visa mindre

Marknadschef

Ansök    Dec 4    SCA    Marknadschef
Kärnan i SCAs verksamhet är skogen, 2,6 miljoner hektar i norra Sverige. Kring denna unika resurs har vi byggt en välutvecklad värdekedja baserad på förnybar råvara från våra egna och andras skogar. Vi erbjuder papper för förpackningar och tryck, massa, trävaror, förnybar energi, tjänster för skogsägare och effektiva transportlösningar. Marknadschef SCA investerar 7,5 miljarder i Västerbottens framtid – kom och bli en del av den framtiden tillsammans... Visa mer
Kärnan i SCAs verksamhet är skogen, 2,6 miljoner hektar i norra Sverige. Kring denna unika resurs har vi byggt en välutvecklad värdekedja baserad på förnybar råvara från våra egna och andras skogar. Vi erbjuder papper för förpackningar och tryck, massa, trävaror, förnybar energi, tjänster för skogsägare och effektiva transportlösningar.



Marknadschef

SCA investerar 7,5 miljarder i Västerbottens framtid – kom och bli en del av den framtiden tillsammans med oss! Vill du arbeta med kunden och unika affärer i fokus? I denna roll blir du en viktig länk i vår hållbara värdekedja från skog till industri. Är du lyhörd och bra på att skapa långsiktiga relationer? Vill du utvecklas i ett expansivt företag med stark och hållbar framtidstro? Då är du varmt välkommen med din ansökan!

Din nästa utmaning

Vi investerar stort i vårt kraftlinerbruk i Obbola och därmed ökar behovet av råvara. Vi tror på lokal anskaffning och vår grupp av virkesköpare i Västerbotten ökar, därför behöver vi nu förstärka organisationen med ytterligare en marknadschef.

Vi letar en relationsskapare som vill utvecklas med oss på SCA Skog i Västerbotten. Som marknadschef är du ansvarig för att coacha en grupp affärdrivna virkesköpare inom ditt distrikt. Virkesköparna jobbar med rådgivning och erbjuder våra olika skogsvårdstjänster så att skogsägarna kan sköta sin skog på bästa sätt. Ditt arbete innebär att möta människor och skapa förtroende på riktigt. Dina arbetsuppgifter blir bland annat att jobba med marknadsstrategi, marknadsföring och att planera och genomföra marknadsaktiviteter. Du kommer att ingå i ett nätverk av marknadschefer inom SCA Skog vilka jobbar på andra regioner.

Vem är du?

Du tycker om att göra affärer, planera marknadsarbete och att leda ett team. Du är prestigelös och lyhörd för dina medarbetares kunskaper och idéer. Du gillar att samarbeta och har lätt för att skapa goda relationer. Du gillar också att vara ledare och att jobba både strategiskt och operativt. Du är engagerad, entusiastisk och har lätt att coacha andra. För oss är det en stor fördel att du har erfarenhet av marknad och försäljning och att du från tidigare arbeten har en vana att leda andra. För oss är det också viktigt att ditt beteende samspelar med SCAs kärnvärden: respekt, högklassighet och ansvar.

Vad erbjuder vi dig?

Vill du vara en del av vårt företags hållbara investeringar idag och i framtiden? Vi erbjuder dig ett arbete som är mångsidigt, lärorikt och socialt. Hos oss blir du en del av ett stort företag med många möjligheter till både professionell och personlig utveckling. Vi bryr oss om dig som anställd! Hållbarhet, innovation och omtanke genomsyrar allt vi gör inom SCA. Därför är vi intresserade av dig som vill göra skillnad och vågar tänka nytt. Vi strävar efter en hälsosam arbetsmiljö som ger dig förutsättningar för ett hållbart och roligt arbetsliv, oavsett var du är i livet. Placering för tjänsten är på vårt kontor i Umeå eller på annat kontor inom förvaltningen enligt överenskommelse.

Vill du veta mer?

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta skogsförvaltare Birgitta Boström, telefon 090-158361. Facklig kontaktperson för Ledarna är Göran Wikman telefon 0950-238 68, för Akademikerföreningen är Elin Olofsson telefon 090-71 83 23 och för Unionen Pehr Rönnqvist, telefon 0911- 767 55. Observera att vi kommer att behandla ansökningarna löpande. Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Chef för varumärke och marknadsföring till Umeå Energi

Ansök    Mar 15    Clockwork Umeå AB    Marknadschef
Om företaget Umeå Energi är ett energibolag och en samhällsaktör som i nära samarbete med omvärlden utvecklar och levererar hållbara energi- och kommunikationslösningar. Vi vill utmana genom nytänkande och är drivande i Umeåregionens hållbara utveckling. Vår vision är en enklare vardag för våra kunder och en hållbar framtid för regionen. Vi omsätter ca 1,4 miljarder kronor, har drygt 400 medarbetare och är både miljö- och arbetsmiljöcertifierade. VI ÄR... Visa mer
Om företaget
Umeå Energi är ett energibolag och en samhällsaktör som i nära samarbete med omvärlden utvecklar och levererar hållbara energi- och kommunikationslösningar. Vi vill utmana genom nytänkande och är drivande i Umeåregionens hållbara utveckling. Vår vision är en enklare vardag för våra kunder och en hållbar framtid för regionen. Vi omsätter ca 1,4 miljarder kronor, har drygt 400 medarbetare och är både miljö- och arbetsmiljöcertifierade.

VI ÄR UMEÅ ENERGI – ÄR DU VÅR NYA CHEF FÖR VARUMÄRKE OCH MARKNADSFÖRING?
Är du en varumärkesstrateg som gillar marknadsföring och digitala lösningar? Vi söker en driven och engagerad ledare med genuint intresse för kundinsikter, klimat och hållbarhet. Hos oss blir du en viktig del i att skapa framtidens energibolag.

Dina arbetsuppgifter
I det dagliga ansvarar du för att bygga och utveckla vårt varumärke med utgångspunkt i definierad varumärkesstrategi. Med god förmåga att prioritera planerar du proaktivt insatser för att vi ständigt ska vara relevanta hos våra kunder. Tillsammans med ditt team utvecklar du kommunikationskoncept, budskapsplattform och marknadsplan. Du säkerställer en enhetlig, enkel och attraktiv kundupplevelse oavsett kanal, produkt eller tjänst.

Som chef för varumärke och marknadsföring har du personalansvar och ekonomiskt ansvar. Du är operativt och taktiskt ansvarig för teamets leverans mot uppsatta mål. Du planerar, prioriterar och koordinerar teamets arbete och ansvarar för att leverans uppfyller kvalitet, tid och kostnad. I vardagen ser du till att medarbetarna i ditt team utvecklas i en trygg och inspirerande miljö. Tillsammans med chefen och ledningsgruppen för området Kund och Kommunikation sätter du strategi och plan för ditt delområde. Du har dessutom ett nära samarbete med flera delområden för att samla in kundinsikter och bidra till affärs- och verksamhetsutveckling.

Din profil
KÄNNER DU IGEN DIG SOM LEDARE?
Vårt ledarskap kännetecknas av mod, engagemang, och affärsmässighet. Med en god överblick brinner du för koncernens resultat och framgång. Du pekar ut riktningen och har ett stort förtroende för dina medarbetare vilket gör att du låter mandatet ligga där frågeställningen uppstår. Dagligen skapar du goda relationer och främjar samarbete så att vi på mest effektiva sätt nyttjar engagemang och kompetens. Ledare hos oss tänker nytt samt utmanar dagens lösningar och förändrar bara där det skapar värde.

ÄR DET HÄR DU?
Vi söker en genuin lagspelare med driv och pondus att genomföra samt följa upp. Ditt coachande och inspirerande ledarskap skapar gemenskap och entusiasm. I vardagen ger du teamet bästa förutsättningar att prioritera och fokusera. Du har förmåga att se individer, deras styrkor och utvecklingspotential. I yrkesrollen är du trygg och kan med tydlig kommunikation förenkla det komplexa.

KVALIFIKATIONER FÖR TJÄNSTEN
Du har relevant utbildning och/eller arbetslivserfarenhet och kunskaper som bedöms likvärdiga. Du har dokumenterad kompetens av att leda och utveckla medarbetare. Du har erfarenhet av att utveckla varumärken, kommunikationskoncept och budskapsplattform. Du har aktuella kunskaper och erfarenheter inom både digital och traditionell marknadsföring. Lokal kännedom är meriterande. B-körkort är ett krav.

ANSÖKAN OCH KONTAKT
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information eller frågor är du varmt välkommen att kontakta Andreas Christiansen, 0733-51 27 46. Välkommen med din ansökan via www.clockworkpersonal.se senast 2019-04-07. Visa mindre