Lediga jobb som Marknadskommunikatör i Umeå

Se lediga jobb som Marknadskommunikatör i Umeå. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Umeå som finns hos arbetsgivaren.

Digital kommunikatör med säljlust - självgående, kreativ och analytisk

Ansök    Dec 2    Vy Tåg AB    Marknadskommunikatör
Vygruppen är en nordisk transportkoncern med en omsättning på cirka 15 miljarder NOK och omkring 10 500 anställda i Norge och Sverige. Koncernens affärsområden är persontrafik med tåg och buss samt mobilitet och turism. Vy satsar på att utveckla hållbara transportlösningar, förbättra kundupplevelsen och göra det enklare att resa kollektivt från dörr till dörr. Vy Tåg är dotterbolaget som agerar på den svenska järnvägsmarknaden. Omsättningen är cirka 1 000... Visa mer
Vygruppen är en nordisk transportkoncern med en omsättning på cirka
15 miljarder NOK och omkring 10 500 anställda i Norge och Sverige. Koncernens
affärsområden är persontrafik med tåg och buss samt mobilitet och turism. Vy
satsar på att utveckla hållbara transportlösningar, förbättra kundupplevelsen
och göra det enklare att resa kollektivt från dörr till dörr.

Vy Tåg är
dotterbolaget som agerar på den svenska järnvägsmarknaden. Omsättningen är
cirka 1 000 miljoner kronor, vi har omkring 700 anställda
och fem trafikuppdrag: Norrtåg, Värmlandstrafik, X-trafik, Krösatågen och från
december 2020 även nattågstrafiken på övre Norrland. Dessutom har vi egen
helgtrafik Karlstad-Oslo och kör snabbtåg Oslo-Göteborg i samarbete med vår
ägare. 



”Du kommunicerar. Alltså finns du. Nu vill du ta din energi och passion till ett ställe där du bidrar till ökat hållbart resande.”

Vi på Vy Tåg letar efter dig som tycker att Employer Branding är lika coolt som sökordsoptimering. Om en bra
arbetsdag för dig innehåller såväl snäva deadlines som strategiska insatser med
helikopterperspektiv, då är det här jobbet något för dig.

Arbetsuppgifter
Vi vill att fler ska välja tåget framför bilen och att våra medarbetare känner sig stolta över sin arbetsplats. Som digital kommunikatör på Vy Tåg får du jobba med innehållet i våra webbplatser, våra SoMe-kanaler och med både strategisk och operativ internkommunikation. I arbetet ingår även

.att ha PR-kontakt, både skriftligt och muntligt
.bidra till utveckling av alla våra kommunikationskanaler, såväl internt som externt
.enklare grafisk design

Kvalifikationer
Du är…
en effektiv och träffsäker skribent, lyhörd för målgrupper och användarbeteenden, och nyfiken på trender. Du är också en självgående lagspelare med helhetstänk. Eftersom du hamnar i hetluften direkt bör du ha minst tre års erfarenhet av att jobba som digital kommunikatör, med följande i bagaget:

.Utbildad kommunikatör
.Erfarenheter av webbpubliceringsverktygen EpiServer och WordPress samt Sharepoint (eller motsvarande)
.Mycket goda kunskaper i engelska
.Sökordsoptimering och Google-annonsering
.Goda kunskaper i MS Office
.Erfarenhet av att jobba i Adobe Creative Cloud
.Kunna formge utifrån grafisk profil

Personliga egenskaper
Det är meriterande om du

.kan producera bilder, ljud och rörligt material
.har erfarenhet av digitala plattformar med betalkanaler
.har jobbat med marknadskommunikation, varumärkesarbete och Employer Branding.
Här blir du en den del av ett härligt gäng i ett företag med nära ledarskap och snabba beslutsvägar. Vi ser fram emot din ansökan!

Skicka in din ansökan med cv, personligt brev och portfolio senast den 7 januari 2022
Stationeringsort: Gävle eller Umeå med omnejd.

Kontaktinformation
Maria Bäckström, Kommunikation och servicechef, 026 4206416

Arbetsplats
Centralplan 2

803 11 Gävle Visa mindre

Social media manager till Brännbollsyran!

Är du en utåtriktad och kreativ person som älskar sociala medier, människor och musik? Som vill vara en del av några av Sveriges största festivaler. Homerun Festivals AB är Sveriges snabbast växande arrangörsbolag och står bakom festivalsuccéer som Brännbollsyran, Bayside Festival & Bonfire Festival. Som social media manager är din huvudsakliga uppgift att sköta företagets sociala medier. För att vara aktuell för tjänsten så har du vana från tidigare arbe... Visa mer
Är du en utåtriktad och kreativ person som älskar sociala medier, människor och musik? Som vill vara en del av några av Sveriges största festivaler.

Homerun Festivals AB är Sveriges snabbast växande arrangörsbolag och står bakom festivalsuccéer som Brännbollsyran, Bayside Festival & Bonfire Festival. Som social media manager är din huvudsakliga uppgift att sköta företagets sociala medier. För att vara aktuell för tjänsten så har du vana från tidigare arbete med sociala medier, antingen genom att du skött sociala medier åt ett företag eller att du jobbar aktivt med dina egna. Det är meriterande om du har utbildning kopplat mot marknadskommunikation eller grafisk produktion.

Arbetsuppgifter som ingår är exempelvis:
• Sköta och uppdatera företagets sociala medier
• Annonsering via Facebook, Instagram, Snapchat.
• Skapa tävlingar
• Interagera med följare på daglig basis
• Producera rörligt och grafiskt material
• Arbete på plats på festivaler
• Arbete på events och marknadsföringskampanjer


Privat eller i arbetet använder du sociala medier dagligen. Du är van att uppdatera Snapchat & Instgram stories. Tiktok är något du tycker är roligt. Du har själv möjlighet att skapa kreativa marknadsföringsidéer kopplat till sociala medier.

I din roll som social media manager samarbetar du tätt ihop med Festivalgeneral och andra kollegor beroende på event och projekt.

Tjänsten är på heltid och placeringsort är Stockholm eller Umeå. Rollen kommer innebära resor (ca 30 dagar/år) främst i samband med arrangemangen runt om i landet.

Detta är en direktrekrytering vilket innebär att du anställs direkt av Homerun Festivals AB.

Din profil
Det är viktigt att du är skicklig på att bygga relationer, skapa uppmärksamhet och tänka strategiskt. Du har förmåga att förstå vilken typ av information och innehåll som människor kan bli intresserade av och skapa engagemang.

Arbetet präglas av mycket social interaktion med såväl kollegor som andra aktörer kopplat till olika event och du bör se dig själv som en utåtriktad person.

Vi ser gärna att du tillsammans med din ansökan skickar med exempel på grafiskt material du tagit fram eller annat som visar på din kreativitet. Tidigare erfarenhet från arbete med grafik och rörlig media är ett krav. Vi arbetar inom abobefamiljen (Illustraitor, Photoshop, Premiere).

I denna rekrytering samarbetar Homerun Festivals med StudentConsulting och önskar att all kontakt gällande tjänsten tas direkt med rekryteringsföretaget.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se Visa mindre

Älvis Städ söker Digital Kommunikatör

Ansök    Jan 14    Älvis Städ AB    Marknadskommunikatör
Vi söker en digital kommunikatör som kommer omhänderta våra sociala medier samt underhålla våra webbsidor. Älvis Städ bedriver verksamhet inom städ och bilvård med huvudkontor i Umeå. Vi arbetar mot privatkunder och företag. Som anställd hos oss kommer du få eget ansvar och inflytande över hur vi ska arbeta inom webben. Exempel på arbetsuppgifter Planera och skapa kampanjer i samråd med chef för tjänster Uppdatera texter och priser på våra webbsidor Håll... Visa mer
Vi söker en digital kommunikatör som kommer omhänderta våra sociala medier samt underhålla våra webbsidor.
Älvis Städ bedriver verksamhet inom städ och bilvård med huvudkontor i Umeå. Vi arbetar mot privatkunder och företag. Som anställd hos oss kommer du få eget ansvar och inflytande över hur vi ska arbeta inom webben.


Exempel på arbetsuppgifter
Planera och skapa kampanjer i samråd med chef för tjänster
Uppdatera texter och priser på våra webbsidor
Hålla dig uppdaterad kring nya verktyg från facebook, google, wordpress, etc.
Kundmottagning

Ditt främsta ansvarsområde är att hantera våra sociala medier och webbsidor. Utöver det kommer du även att vara i kontakt med många av våra medarbetare för att kartlägga SEO utveckling, analys och IT relaterade problemlösningar. Du är kreativ och kommer med förslag på nya möjligheter, strategier och skapar grunden för vårt ansikte utåt.


Kravprofil
Minst ett års dokumenterad erfarenhet av annonsering i sociala medier
Mycket goda kunskaper i svenska (verbalt och skriftligt)
Bra kunskaper inom Photoshop eller liknande, huvudsaken är att jobbet blir gjort!
Copywriting erfarenhet
CMS-vana (WordPress)
Grundläggande HTML och CSS
Grundläggande SEO hantering



Meriterande
Du har tidigare jobbat i samarbete med städfirmor och/eller bilvård
Du har erfarenhet med facebook business suite och/eller google ads
Du har erfarenhet med gsuite och/eller office365
Du har erfarenhet med Divi
Du har erfarenhet med DirectAdmin Visa mindre

Älvis Städ söker Digital Kommunikatör

Ansök    Nov 9    Älvis Städ AB    Marknadskommunikatör
Vi söker en digital kommunikatör som kommer omhänderta våra sociala medier samt underhålla våra webbsidor. Älvis Städ bedriver verksamhet inom städ och bilvård med huvudkontor i Umeå. Vi arbetar mot privatkunder och företag. Som anställd hos oss kommer du få eget ansvar och inflytande över hur vi ska arbeta inom webben. Exempel på arbetsuppgifter Planera och skapa kampanjer i samråd med chef för tjänster Uppdatera texter och priser på våra webbsidor H... Visa mer
Vi söker en digital kommunikatör som kommer omhänderta våra sociala medier samt underhålla våra webbsidor.
Älvis Städ bedriver verksamhet inom städ och bilvård med huvudkontor i Umeå. Vi arbetar mot privatkunder och företag. Som anställd hos oss kommer du få eget ansvar och inflytande över hur vi ska arbeta inom webben.


Exempel på arbetsuppgifter
Planera och skapa kampanjer i samråd med chef för tjänster
Uppdatera texter och priser på våra webbsidor
Hålla dig uppdaterad kring nya verktyg från facebook, google, wordpress, etc.

Ditt främsta ansvarsområde är att hantera våra sociala medier och webbsidor. Utöver det kommer du även att vara i kontakt med många av våra medarbetare för att kartlägga SEO utveckling, analys och IT relaterade problemlösningar. Du är kreativ och kommer med förslag på nya möjligheter, strategier och skapar grunden för vårt ansikte utåt.


Kravprofil
Minst ett års dokumenterad erfarenhet av annonsering i sociala medier
Mycket goda kunskaper i svenska (verbalt och skriftligt)
Bra kunskaper inom Photoshop eller liknande, huvudsaken är att jobbet blir gjort!
Copywriting erfarenhet
CMS-vana (WordPress)
Grundläggande HTML och CSS
Grundläggande SEO hantering



Meriterande
Du har tidigare jobbat i samarbete med städfirmor och/eller bilvård
Du har erfarenhet med facebook business suite och/eller google ads
Du har erfarenhet med gsuite och/eller office365
Du har erfarenhet med Divi
Du har erfarenhet med DirectAdmin
Du har erfarenhet i acuityscheduling, televox, reco, och bokningochschema Visa mindre

Digital kommunikatör och affärsutvecklare

Coompanion är företagsrådgivaren för samhällsentreprenörer och människor som vill starta företag tillsammans. Vi verkar för att människor ska förverkliga sina idéer genom att starta företag tillsammans – gärna i kooperativ form. Vår verksamhet vilar på två inriktningar där vi förutom företagsutveckling är experter inom idéburen platsutveckling. Vi är en projektorganisation och har flertalet innovativa projekt igång som arbetar tvärsektoriellt och nära med... Visa mer
Coompanion är företagsrådgivaren för samhällsentreprenörer och människor som vill starta företag tillsammans. Vi verkar för att människor ska förverkliga sina idéer genom att starta företag tillsammans – gärna i kooperativ form. Vår verksamhet vilar på två inriktningar där vi förutom företagsutveckling är experter inom idéburen platsutveckling.
Vi är en projektorganisation och har flertalet innovativa projekt igång som arbetar tvärsektoriellt och nära medborgare, entreprenörer och beslutsfattare i syfte att skapa ett mer ekologiskt och socialt hållbart samhälle utifrån Agenda 2030.
I Västerbotten är vi 7 anställda. Dessutom är vi drygt 100 kollegor på 25 Coompanion-kontor runt om i landet. Vårt arbete präglas av engagemang, stor frihet och stort ansvar. Läs mer om oss på coompanion.se/västerbotten.
Vi söker dig som gillar utmaningar, är utvecklingsorienterad med stort eget driv och har vana av att jobba i en dynamisk miljö där ord är lika med handling. Du får gärna ha erfarenhet från att ha drivit eget företag och därigenom förmåga att förstå entreprenörskapets möjligheter men även dess utmaningar.
Du kommer att arbeta nära övriga medarbetare med Coompanions egen kommunikation, samt kommunikation i de projekt vi är engagerade i. Arbetet innebär en bred mix av arbetsuppgifter; allt från att planera och producera innehåll för sociala medier, e-postmarknadsföring, digitala och tryckta medier, eget layoutarbete, kreera events och medverka i utvecklingsprojekt. Som kommunikatör har du ett nära samarbete med andra aktörer och andra Coompanion-kontor. Du har stort eget ansvar och möjligheter att påverka dina arbetsuppgifter.
Vi söker dig som
har relevant högskoleutbildning inom kommunikationsområdet. Du har ca 5 års erfarenhet med kreativ förmåga och kan växla mellan detaljer och helikopterperspektiv.
är kreativ, nyfiken och driftig, tycker om att ha varierade arbetsuppgifter och har ett driv att lyckas.
har erfarenhet av både strategisk kommunikation och medieproduktion i skarpt läge.
har erfarenhet av pedagogiskt ledarskap och tålamod att lära ut.
har förmåga att presentera analyser på ett enkelt och pedagogiskt sätt och har fokus på att ständigt utveckla och förbättra ditt arbete.
har erfarenhet av verktyg och plattformar som Wordpress, Indesign, Photoshop och Google Adwords men har även koll på utvecklingen och intresse av att utveckla användning av befintliga och nya verktyg som stödjer arbetet mot uppsatta mål.
har erfarenhet av varumärkesbygge och relationer till olika målgrupper.
har erfarenhet av att arbeta i projekt.
Som person har du god samarbetsförmåga, är initiativrik och redo för att förvalta existerande kommunikationsverktyg såväl som uppmärksamma utvecklingsmöjligheter. Du är en god relationsbyggare, och för att lyckas i rollen är du strukturerad och har förmåga att prioritera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är också bra på att driva arbetet mot uppsatta mål och avsluta de projekt du påbörjar. Vi tror att du har uppnått en personlig mognad och säkerhet i dig själv som också ger dig trygghet i offentliga sammanhang där du representerar och marknadsför Coompanion Västerbotten och olika projekt.
Du är självgående, ansvarsfull och noggrann. Du har lätt för att kommunicera och du delar våra värderingar om att ekonomiska verksamheter med fördel drivs och ägs demokratiskt. Du har lätt för att samarbeta med andra, är rak och tydlig och starkt utvecklingsmotiverad. Du är förändringsbenägen, positiv och inte är rädd för att ta i där det behövs.
Du är en utpräglad teamspelare där prestigelöshet, engagemang, samarbete och lyhördhet är en självklarhet. Det är viktigt att du kan motivera både dina kollegor och dig själv då du i tjänsten arbetar självständigt i en modern och digitaliserad miljö.
Du behöver kunna arbeta sektorsövergripande och förstå logiken från offentlig, privat och idéburen sektor då många kooperativa-/samhällsnyttiga affärsmodeller bygger på “mellanrummet” som uppstår mellan dessa samhällssektorer.
Erfarenhet är ett krav och vi fäster också stor vikt vid dina personliga egenskaper, din motivation och drivkraft.
Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.
Vi värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.
Vi finns på Renmarkstorget 5D i Umeå men i postpandemins spår kommer det vara möjligt att arbeta hemifrån någon eller några dagar/vecka. Du kommer även att utföra uppdrag åt våra projekt med utgångspunkt från Skellefteå och Lycksele.
Placeringsort: Umeå
Omfattning:100%, tillsvidareanställning med inledande sex månaders provanställning.
Information och ansökan
Ansöker gör du via mail: [email protected]
Sista ansökningsdag 2021-08-13
Mer information kan du få genom vår projektchef Jonas Lundh [email protected]
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, samt försäljare av ytterligare platsannonser. Visa mindre

Kommunikatör till Fastighet

Ansök    Aug 16    Umeå kommun    Marknadskommunikatör
Umeå stad växer snabbt och Teknik – och fastighetsförvaltningen har ett stort och viktigt uppdrag. Vi skapar bra förutsättningar för en väl fungerande vardag för kommunens invånare, medarbetare och verksamheter. Vi planerar, bygger och förvaltar kommunens fastigheter, vägar och utomhusmiljöer. För kommunens verksamheter upprätthåller och utvecklar vi IT-system, måltider, lokalvård, stadshusservice och restaurangverksamhet. Umeå växer och med oss blir ... Visa mer
Umeå stad växer snabbt och Teknik – och fastighetsförvaltningen har ett stort och viktigt uppdrag. Vi skapar bra förutsättningar för en väl fungerande vardag för kommunens invånare, medarbetare och verksamheter. Vi planerar, bygger och förvaltar kommunens fastigheter, vägar och utomhusmiljöer. För kommunens verksamheter upprätthåller och utvecklar vi IT-system, måltider, lokalvård, stadshusservice och restaurangverksamhet.



Umeå växer och med oss blir du en viktig del i Umeås fortsatta utveckling.

Fastighet företräder Umeå kommun som fastighetsägare och tar hand om drygt en miljon kvadratmeter skolor, vård- och omsorgslokaler samt kultur- och fritidslokaler.

Fastighet är en av fem verksamheter inom Teknik- och fastighetsförvaltningen. Här finns även Gator och parker, IT, Måltidsservice och Städ- och verksamhetsservice. Tillsammans arbetar vi för att leverera en väl fungerande vardag för kommunens invånare, brukare och verksamheter.

Hos oss

- Arbetar du i en verksamhet med tydligt ledarskap
- Gör du skillnad för Umeå kommuns medborgare
- Jobbar du tillsammans med andra kommunikatörer mot gemensamma mål
- Har du möjlighet till fortlöpande kompetensutveckling

Dina arbetsuppgifter
Som kommunikatör i Teknik- och fastighetsförvaltningen bidrar du till att verksamheten, vår förvaltning och Umeå kommun som organisation har en målgruppsanpassad, effektiv och tillgänglig intern och extern kommunikation.

Du har förmågan att hitta essensen i verksamhetens kommunikativa uppdrag och presentera det på ett intresseväckande sätt i form av texter, bilder och rörligt material, framför allt i digitala kanaler. Målgrupperna är varierade och i arbetet hanterar du både extern och intern kommunikation. I rollen kommer du bland annat producera texter och lägga ut dem på Umeå kommuns intranät, liksom på Umeå kommuns externa webbplats: umea.se. Vi använder SiteVision som webbpubliceringsprogram. Du fotar och redigerar bilderna i Photoshop och du skapar och layoutar informationsmaterial i InDesign - till exempel foldrar, affischer och rollups. Materialet sprids ofta vidare i sociala medier, som Facebook och Instagram.

Om dig
Vi söker dig som har relevant utbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap, marknadsföring eller motsvarande. Det är meriterande om du har några års erfarenhet av att arbeta som kommunikatör eller motsvarande.

Vi vill att du har digital vana och att du kan hantera alla program i Microsoft Office-paketet, med tonvikt på Word, Excel och Power Point. Du har erfarenhet av webbpublicering och du kan hantera alla former av kommunikation i sociala medier. Vi ser det som ett stort plus om du också är bekväm med layoutarbete och tycker om att ingå i många olika typer av sociala sammanhang.

Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med kommunikation av nämndbeslut och/eller har erfarenhet från offentlig verksamhet.

Vi hoppas att du är en driven och energirik lagspelare med god struktur. Du kommer till oss för att växa och utvecklas i din yrkesroll och du är inte rädd för att ta tag i vare sig små eller stora uppgifter.

Välkommen med din ansökan!

Du kan antingen bifoga ditt cv och personliga brev alternativt fylla i dina uppgifter i ansökningsformuläret.

Övrigt
Vikariat, heltid 100%, från och med snarast, till och med 2022-02-28.

Om Umeå kommun

Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med 12 000 medarbetare.  Kommunen har ca 440 chefer och verksamheten är indelad i 8 förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?

Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Läs mer om våra förmåner här

Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med. Visa mindre

Kommunikatör

Ansök    Jun 11    Thorengruppen AB    Marknadskommunikatör
Kommunikatör Om jobbet ThorenGruppen AB är ett norrländskt familjeägt utvecklingsföretag grundat år 1999 med över 2000 medarbetare. Vi driver gymnasieskolor, grundskolor och vuxenutbildning från Kiruna i norr till Malmö i söder. Nu söker vi vår nya stjärna inom kommunikation Har du ett nyfiket förhållande till kommunikation cch marknadsföring? Brinner du för att skapa goda relationer och uppnå resultat? Då kanske du är den vi söker. Du kommer att jobba... Visa mer
Kommunikatör

Om jobbet
ThorenGruppen AB är ett norrländskt familjeägt utvecklingsföretag grundat år 1999 med över 2000 medarbetare. Vi driver gymnasieskolor, grundskolor och vuxenutbildning från Kiruna i norr till Malmö i söder.
Nu söker vi vår nya stjärna inom kommunikation
Har du ett nyfiket förhållande till kommunikation cch marknadsföring? Brinner du för att skapa goda relationer och uppnå resultat? Då kanske du är den vi söker. Du kommer att jobba både självständigt och i ett marknadsteam tillsammans med många drivna och engagerade kollegor!
Vem är du?
I grunden är du en initiativtagande, allmänbildad och streetsmart person. Du har förmågan att snabbt kunna sätta dig in i olika situationer, generera idéer och kraften att driva igenom dem. Social är ditt mellannamn och finns det något du älskar så är det att mötet med nya människor! Du är skicklig på att koordinera samtidigt som du själv arbetar aktivt med marknadsföring och kommunikation på ett engagerat sätt. Du bör vara självgående och strukturerad i ditt sätt att arbeta samtidigt som du är lyhörd och har lätt för att samarbeta med andra.
Dina arbetsuppgifter som kommunikatör:
Du kommer att jobba med att informera blivande gymnasieelever om våra gymnasieskolor som är belägna i Umeå.
Du kommer ha ansvar för skolbesök, öppna hus, gymnasiemässor, syv-kontakter och elev för en dag.
Du ser till att våra sociala medier är uppdaterade och skapar med finess och glädje ett intressant content till våra kanaler.

Vad vi kan erbjuda
ThorenGruppen har en unik företagskultur där de anställda drivs av en passion för kompetensutveckling. Vi ser inget som omöjligt och uppmuntrar nytänkande och annorlunda idéer. Våra värdeord mod, kraft och passion med hjärta resulterar i en koncern med stort samhällsengagemang och engagerade medarbetare.
Tjänsten finns i Umeå. Visa mindre

GlossGods Social Media Manager

GlossGods Cosmetics söker en driven och kreativ person som vill hjälpa oss att utvecklas! Är du intresserad av skönhetsbranschen och att skapa engagerande och konverterande content? Har du kanske jobbat i ett SoMe-team tidigare, men är sugen på att få sätta din egna prägel på strategi och utförande? Eller har du byggt upp sociala medier kanaler på egen hand som har högt engagemang och konvertering? Då vill vi gärna träffa dig! Vi söker nu en person till vå... Visa mer
GlossGods Cosmetics söker en driven och kreativ person som vill hjälpa oss att utvecklas!
Är du intresserad av skönhetsbranschen och att skapa engagerande och konverterande content? Har du kanske jobbat i ett SoMe-team tidigare, men är sugen på att få sätta din egna prägel på strategi och utförande? Eller har du byggt upp sociala medier kanaler på egen hand som har högt engagemang och konvertering? Då vill vi gärna träffa dig!
Vi söker nu en person till vårt team som kommer att ansvara för våra sociala kanaler genom att skapa inspirerande och konverterande content. Ditt ansvar är att genom dessa kanaler som verktyg, hitta kreativa och visuellt tilltalande sätt att nå nya kunder och marknadsföra våra tjänster och produkter. Då det viktigaste för oss är att hitta rätt person så kan tjänsten gå att utföra på distans.
GlossGods är ett makeup och hudvårds varumärke som har tydliga värdegrunder. Våra tre ledord är Unapologetic, Cruelty Free och Gender neutral. Du ser dessa och andra ej uttalade värdegrunder som en självklarhet.
Vi ser helst att du..
- Har studerat en relevant utbildning eller har motsvarande erfarenhet
- Har ca 1 års samlad erfarenhet av sociala medier (jobb, praktik, frilans)
- Är intresserad av skönhet samt även branschen
- Har erfarenhet av content creation - foto & video
- Har erfarenhet av att skriva copy på svenska och engelska
- Har erfarenhet av att driva konvertering & att jobba mot uppsatta KPIer
- Drivs av processen med att se en idé gå från planering till genomförande till resultat
- Ser dig själv som en person som har ett öga för det grafiska och visuella
Under provanställning kommer rollen att vara på deltid, men vid tillsvidareanställning går tjänsten över i heltid enligt överenskommelse. Tjänsten är baserad i Umeå men går delvis att göra på distans.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Kommunikatör

Anställningsform Tidsbegränsad anställning på heltid, fr.o.m. 20210401-20220331. Arbetsplatsens lokalisering: Rådhusesplanaden 8, Umeå. Resor ingår i jobbet. Kompetensspridning i Umeå Kompetensspridning i Umeå är ett kommunägt bolag inom Umeå kommunkoncern med fokus på affärsutveckling, innovationsutveckling och klusterutveckling och en av drivkrafterna bakom plattformen North Sweden Cleantech. Kompetensspridning i Umeå AB arbetar i nära samverkan med kom... Visa mer
Anställningsform
Tidsbegränsad anställning på heltid, fr.o.m. 20210401-20220331.
Arbetsplatsens lokalisering: Rådhusesplanaden 8, Umeå.
Resor ingår i jobbet.
Kompetensspridning i Umeå
Kompetensspridning i Umeå är ett kommunägt bolag inom Umeå kommunkoncern med fokus på affärsutveckling, innovationsutveckling och klusterutveckling och en av drivkrafterna bakom plattformen North Sweden Cleantech. Kompetensspridning i Umeå AB arbetar i nära samverkan med kommunens verksamheter och bolag samt Umeåregionens näringsliv.
North Sweden Cleantech är en regional innovations- och exportplattform för grön teknik, ren energi och hållbara lösningar där flertalet parter från Västerbottens län och Örnsköldsviks kommun jobbar i tillsammans. Kompetensspridning är en av parterna som driver denna plattform i nära samverkan med kommunala bolag, akademi och näringsliv i regionen.
Inom plattformen North Sweden Cleantech bedrivs ett flertal projekt som skall främja innovationsutveckling och utöka affärsmöjligheterna för regionens cleantechföretag. Genom North Sweden Cleantech stöttar Kompetensspridning små och medelstora bolag med bl.a. innovationsutveckling, regionala, nationella och internationella kontakter, att skapa mötesplatser och att arrangera affärsbesök till företag och kommunala bolag i regionen, samt genom att marknadsföra regionen och dess bolag. https://www.northswedencleantech.se/sv/
Kompetensspridning i Umeå och North Sweden Cleantech ingår också i den nationella exportplattformen Smart City Sweden som syftar till att skapa en samlad bild av Sverige samt att öka exporten av smarta hållbara lösningar. Kompetensspridning i Umeå har också ett starkt samarbete med Vasa och Karleby i Finland med syfte att stödja små och medelstora bolag inom området grön teknik, ren energi och hållbara lösningar att göra fler affärer på andra sidan Kvarken.
Arbetsuppgifter
Som kommunikatör hos Kompetensspridning kommer du framförallt att jobba inom plattformen North Sweden Cleantech men också deltid inom den nationella plattformen Smart City Sweden. Du kommer att arbeta med olika projekt där det krävs ett högt driv och att du har lätt för att bygga relationer. Du skall ha stort engagemang samt en välutvecklad kommunikativ kompass som bidrar till att du kan anpassa budskapet beroende på målgrupp. Arbetsuppgiften kräver att du har god förmåga att kunna engagera och kommunicera med företag, regionala partners samt sprida information om affärsmöjligheter, investeringar och smarta lösningar från Sverige. Du kommer framförallt att jobba inom projekten North Sweden Cleantech – framtidens klimatsmarta innovationsplats och Future Cleantech Solutions där din inriktning kommer att vara mot fokusområdena Energi, Bioekonomi och Smarta hållbara städer. I arbetsuppgifterna ingår bl.a. kommunikation och marknadsföring av cleantech-företagen i regionen. Du arbetar nära kommunens verksamheter och bolag och har en viktig roll i att matcha ihop människor, företag och aktiviteter.
Denna tjänst innebär att du har många bollar i luften. Aktörerna i projekten är många och arbetet innebär både extern och intern kommunikation. Du kommer bland annat att ha kontakt med företag och organisationer, delta i planering och hålla i studiebesök för internationella affärsintresserade besökare, hålla presentationer inför både svenska och internationella grupper samt planera och genomföra mötesplatser och workshops. Arbetet kan innebära både nationella och internationella resor.
Målet med North Sweden Cleantech och Smart City Sweden är att öka innovationsutvecklingen samt export- och samverkansmöjligheterna för regionens cleantechföretag.
Kompetens
Vi söker dig som har kvalificerad universitetsutbildning inom kommunikation, informatik, marknadsföring eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Intresse för och kompetens kopplat till klimatfrågor, nya lösningar och innovationer är meriterande. Du skall ha kunskap och god erfarenhet av att jobba med fotoverktyg samt digitala verktyg för webb och kommunikation. Några verktyg vi önskar att du har erfarenhet av är Umbraco, Wordpress, In-Design, Photoshop och Mailchimp. Utbildning eller erfarenhet inom affärsutveckling och/eller tidigare arbete inom energi- och miljöområdet är meriterande, liksom goda kunskaper om innovationssystem och ett brett nätverk inom regionens näringsliv.
Du ska kunna svenska och engelska mycket väl i både tal och skrift.
Vi söker en driven, kreativ och lyhörd person med god organisationsförmåga. Det är viktigt att du känner dig bekväm med att träffa nya människor och att prata in för folk. Vi lägger stor vikt vid din sociala förmåga och din förmåga för att kunna kommunicera med partners, företag och andra kunder. Du skall vara av säljande karaktär och kunna locka intresse hos internationella aktörer att vilja komma på besök.
Du är flexibel och ansvarstagande och din samarbetsförmåga är god.
Lön: Enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag: 2021-01-31.
Skicka in din ansökan via e-post. Ansökan skall innehålla CV med personligt brev och referenser.
Kontakt: Jenny Åkermark. Mobil 070-2429501. [email protected] Visa mindre

Ledigt jobb som Kommunikatör till kund i Umeå

Ansök    Sep 9    Manpower AB    Marknadskommunikatör
Är du på jakt efter ett jobb där varje dag innehåller nya och spännande utmaningar? Då har du hittat helt rätt! För kunds räkning söker vi på Manpower just nu dig brinner för det skrivna ordet och kommunikation. Låter det här som en spännande utmaning? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag, vi arbetar löpande med processen. Du kommer att arbeta som konsult, vilket innebär att du är anställd av oss på Manpower men arbetar som uthyrd konsult hos v... Visa mer
Är du på jakt efter ett jobb där varje dag innehåller nya och spännande utmaningar? Då har du hittat helt rätt! För kunds räkning söker vi på Manpower just nu dig brinner för det skrivna ordet och kommunikation. Låter det här som en spännande utmaning? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag, vi arbetar löpande med processen.

Du kommer att arbeta som konsult, vilket innebär att du är anställd av oss på Manpower men arbetar som uthyrd konsult hos vår kommunala kund i Umeå. Uppdraget är tänkt att starta omgående och pågå tom slutet på mars 2021.



Vad innebär det att jobba som kommunikatör?

I rollen som kommunikatör kommer du att agera bollblank och ge input till ledningen i arbetet med den övergripande kommunikationsplanen samt dess strategier och processer. Den största delen av tjänsten handlar om att skriva, allt från formulering av budskap till att förklara komplexa delar av verksamheten. Vidare kommer du att ge råd, stötta och utbilda för att bidra till och skapa de bästa möjliga förutsättningarna för vår kund som en kommunikativ organisation.

Återkommande moment är grafiska produktionsdelar där funktionen har egen utrustning du kommer att använda dig av i din vardag. Det kan vara allt från att vara bekväm med att hantera en kamera och redigera bilder, spela in rörligt ljud och bild samt att skapa presentationer och annat digitalt och printat innehåll. Att driva utveckling av interna kommunikationskanaler som t.ex. intranätet kommer du löpande att ansvara för. Även att bidra i strategiskt och operativt arbete med exempelvis förändrings- och ledningskommunikation blir en del av dina arbetsuppgifter.

Vår kund önskar att du i din ansökan bifogar exempel på dina kunskaper kring ovan nämnda delar.

Den vi söker

Till den här rollen söker vi dig som är både kommunikativ, entusiastisk och lyhörd men framför allt har en mycket god social förmåga. Vidare tror vi att du är relationsskapande i ditt sätt att tänka och arbeta. Du har en utbildning inom media- och kommunikationsvetenskap/medieproducent eller motsvarande arbetslivserfarenhet.

Du har självfallet mycket god datavana, där kunskaper i Powerpoint och Adoce CS är självklara delar. Vi förutsätter att du har ett eget intresse av fotografering och redigering samt rörlig film och ljus samt erfarenhet av och förmåga att skriva kommunikativa och sammanfattande texter från t.ex. andras berättelser eller information. Har du även kunskap inom webbutveckling och dokumenthantering är det ett plus. B-körkort och god samarbetsförmåga är krav för tjänsten.

Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Sök tjänsten!

Observera att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida där du skapar en profil och laddar upp CV och ett kortare brev om vem du är. Urval och intervjuer sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatum.

Har du frågor gällande tjänsten, kontakta [email protected]

Varmt välkommen med din ansökan, vi ser framemot att höra från dig!

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Visa mindre

Kommunikatör sökes till uppdrag i Umeå

Internkommunikatör sökes till vår kund i Umeå. Om tjänsten En väsentlig del i kommunikatörsjobbet handlar om att skriva – allt från formulering av budskap till att förklara komplexa delar av verksamheten. En annan väsentlig del är att ge råd, stötta och utbilda andra för att bidra till och skapa bästa möjliga förutsättningar för organisationen. I såväl den första som den andra delen är god social förmåga ytterst väsentligt. Diverse grafiska produktions... Visa mer
Internkommunikatör sökes till vår kund i Umeå.

Om tjänsten
En väsentlig del i kommunikatörsjobbet handlar om att skriva – allt från formulering av budskap till att förklara komplexa delar av verksamheten.
En annan väsentlig del är att ge råd, stötta och utbilda andra för att bidra till och skapa bästa möjliga förutsättningar för organisationen. I såväl den första som den andra delen är god social förmåga ytterst väsentligt.

Diverse grafiska produktionsdelar är regelbundet återkommande och funktionen har egen utrustning:
• Foto: vara bekväm med att hantera en kamera, fotografera och redigera bilder.
• Film/ljud: filma/spela in och klippa film och ljud.
• Layout: Adobe CS används för att producera digitalt och printat innehåll (tidning, affischer, mm).
• PowerPoint: skapa presentationer och mallar.

Löpande arbete med att driva utveckling av interna kommunikationskanaler, ex.vis intranätet. Inslag förekommer där webbutvecklingskunskaper är till hjälp.

Att bidra i planering och genomförande av diverse interna träffar/event förekommer.

Arbetet kan innefatta att planera och bidra i arbete med strategier för kommunikation. Även att bidra i strategiskt och operativt arbete med exempelvis förändrings- och ledningskommunikation.


Vem är du?
Som person måste du ha god social förmåga samt vara duktig på att samarbeta. Du som söker bör även ha utbildning inom Media och kommunikationsvetenskap/Medieproducent eller motsvarande praktisk erfarenhet.

Övriga krav för tjänsten:
- Mycket goda kunskaper i Powerpoint och Adobe CS.
- Erfarenhet och intresse av: foto (fotografera och redigera), film och ljud (spela in och klippa).
- Erfarenhet av och förmåga att skriva kommunikativa och sammanfattande texter från t ex andras berättelser eller information.
- B-körkort.

Meriterande är kunskap om webbutveckling, dokumenthantering.

Om verksamheten
Hos oss hittar du de bästa medarbetarna och de bästa jobben - och vi hjälper dem att hitta varandra genom att matcha rätt kandidat mot rätt uppdrag. Genom 30 års erfarenhet, specialisering, arbetsmetodik och vårt engagemang har vi lärt oss vad rekrytering och uthyrning av kvalificerade tjänstemän innebär. Som bemannings- och rekryteringsföretag förser vi företag och organisationer med den kompetens som - tillfälligt eller permanent - tillgodoser deras behov av kvalificerade tjänstemän. Visa mindre

Marknadskommunikatör till Näringsliv

Ansök    Apr 21    Umeå kommun    Marknadskommunikatör
Umeå Kommun näringsliv är Umeå Kommun strategiska och operativa organ för näringslivsutveckling och tillväxtskapande aktiviteter och samarbeten. Vi ansvarar även för Platsvarumärket Umeå. Dina arbetsuppgifter Som marknadskommunikatör hos oss arbetar du med kommunikation som ett tillväxtverktyg. Du kommer att arbeta med att stärka Umeås platsvarumärke och platsens attraktion i relation till utpekade målgrupper. På den här positionen arbetar du såväl p... Visa mer
Umeå Kommun näringsliv är Umeå Kommun strategiska och operativa organ för näringslivsutveckling och tillväxtskapande aktiviteter och samarbeten.

Vi ansvarar även för Platsvarumärket Umeå.

Dina arbetsuppgifter
Som marknadskommunikatör hos oss arbetar du med kommunikation som ett tillväxtverktyg. Du kommer att arbeta med att stärka Umeås platsvarumärke och platsens attraktion i relation till utpekade målgrupper.

På den här positionen arbetar du såväl på strategisk som operativ nivå. Det betyder att du tillsammans med marknadschefen och andra kollegor planerar och genomför kommunikationsinsatser och producerar kommunikativt material i relevanta kanaler.

Du arbetar även nära våra upphandlade kommunikativa byråer. På avdelningen genomförs en del event och möten som du kommer att planera och genomföra.

Om dig
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom strategisk kommunikation eller motsvarande. Du har några års erfarenhet av praktiskt marknadsföringsarbete.

Då tjänsten innebär många kontakter såväl internt som externt vill vi att du har goda förmågor att arbeta med det svenska språket i tal och skrift. Samt att du har goda kunskaper i det engelska språket.

Övrigt
Tjänsten är ett vikariat, heltid, från och med snarat till och med 2021-08-31.

Om Umeå kommun

Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med 12 000 medarbetare. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?

Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Läs mer om förmåner för medarbetare här.


Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med. Visa mindre

Marknadskommunikatör till VK Media

Om företaget VK Media är mer än bara en tidning. Mer än en sajt. Mer än radio. Mer än appar. Vi erbjuder våra kunder det bästa genom våra starka lokala varumärken som Västerbottens-Kuriren, Folkbladet, Totalt Umeå, Umeå X, VK Media Partner, VK Media bredband, VK Media Next och Daily Print. Vår vision är att uppfattas som Europas ledande lokala multimediala koncern och vi satsar stort på digital utveckling. Vår journalistik når över 100 000 personer varje d... Visa mer
Om företaget
VK Media är mer än bara en tidning. Mer än en sajt. Mer än radio. Mer än appar. Vi erbjuder våra kunder det bästa genom våra starka lokala varumärken som Västerbottens-Kuriren, Folkbladet, Totalt Umeå, Umeå X, VK Media Partner, VK Media bredband, VK Media Next och Daily Print. Vår vision är att uppfattas som Europas ledande lokala multimediala koncern och vi satsar stort på digital utveckling. Vår journalistik når över 100 000 personer varje dag – och antalet prenumeranter ökar.

VK Media söker en kommunikatör med digitalt fokus som älskar att utveckla varumärken och brinner för det fria ordet! Rekryteringen är ytterligare ett steg för att förstärka vår organisation med en roll som marknadskommunikatör, med uppdrag att utveckla vår digitala kommunikation.


Dina arbetsuppgifter
Som marknadskommunikatör ansvarar du för att stärka våra varumärken, tjänster och kundrelationer. Du brinner för att utveckla varumärken och bygga kundkommunikation i världsklass. Ditt ansvar blir förutom att koordinera kampanjer och event att utveckla kommunikationen i alla våra kanaler, även via hemsidor och i sociala medier. Du kommer arbeta med privat- och företagskunder. Du arbetar i ett marknads- och försäljningsteam med tre kollegor och rapporterar till marknadschef.

Du ansvarar bland annat för:
• Kommunikation och marknadsföring för Folkbladet och Västerbottens-Kuriren.
• Kommunikation och marknadsföring av VK Media bredband.
• Att planera, utföra och följa upp kampanjer och marknadsaktiviteter tillsammans med säljansvariga på VK Media.
• Att utveckla vår kundkommunikation till privat och företagskunder.
• Att producera content för webbsidor och sociala medier samt bidra till att utveckla dessa.
• Att koordinera och genomföra event för hela koncernen
• Att driva och delta i projekt för att utveckla våra produkter, tjänster och systemstöd.

VAD ERBJUDER VI DIG?
På VK Media får du ett meningsfullt jobb där du är med och gör skillnad på riktigt. Här arbetar koncernens 165 medarbetare i grunden för samma syfte: öppenhet, demokrati och det fria ordet. Hos oss kan du förverkliga idéer och påverka koncernens framtid. Tillsammans bidrar vi till ett öppnare Västerbotten.

Din profil
Som person är du självklart nyfiken, kreativ och positiv med en bra känsla för både form och copy. Du bör vara en initiativrik person som klarar av att hantera ett högt tempo med flera pågående aktiviteter i gång samtidigt. Du har lätt för att organisera och planera ditt eget arbete. Du gillar att arbeta målinriktat och självständigt samtidigt som du har lätt för att samarbeta och har ett lösningsfokuserat arbetssätt.

Du behöver ha minst några års erfarenhet av digital marknadsföring och sociala medier samt ha arbetat med projektledning och försäljning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av målgruppsanpassad kommunikation och att bygga excellenta kundresor. Vidare bör du ha högskole-/universitetsutbildning inom digital marknadsföring eller liknande.

DIN ANSÖKAN
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Emelie Wijk på tfn: 0733-51 27 28. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, så ansök därför så snart som möjligt, dock senast den 29 november, via www.clockworkpersonal.se. Visa mindre

Marknadskommunikatör till VK Media

Ansök    Nov 6    Huvudofficin    Marknadskommunikatör
VK Media är mer än bara en tidning. Mer än en sajt. Mer än radio. Mer än appar. Vi erbjuder våra kunder det bästa genom våra starka lokala varumärken som Västerbottens-Kuriren, Folkbladet, Totalt Umeå, Umeå X, VK Media Partner, VK Media bredband, VK Media Next och Daily Print. Vår vision är att uppfattas som Europas ledande lokala multimediala koncern och vi satsar stort på digital utveckling. Vår journalistik når över 100 000 personer varje dag – och anta... Visa mer
VK Media är mer än bara en tidning. Mer än en sajt. Mer än radio. Mer än appar. Vi erbjuder våra kunder det bästa genom våra starka lokala varumärken som Västerbottens-Kuriren, Folkbladet, Totalt Umeå, Umeå X, VK Media Partner, VK Media bredband, VK Media Next och Daily Print. Vår vision är att uppfattas som Europas ledande lokala multimediala koncern och vi satsar stort på digital utveckling. Vår journalistik når över 100 000 personer varje dag – och antalet prenumeranter ökar.
Vill du jobba med kommunikation i en spännande och föränderlig bransch, där du kan vara med och göra skillnad på riktigt? Nu söker vi en kommunikatör med digitalt fokus som älskar att utveckla varumärken och brinner för öppenhet! Rekryteringen är ytterligare ett steg för att förstärka vår organisation med en roll som marknadskommunikatör, med uppdrag att utveckla vår digitala kommunikation.
Om jobbet
Som marknadskommunikatör ansvarar du för att stärka våra varumärken, tjänster och kundrelationer. Du brinner för att utveckla varumärken och bygga kundkommunikation i världsklass. Ditt ansvar blir förutom att koordinera kampanjer och event att utveckla kommunikationen i alla våra kanaler, även via hemsidor och i sociala medier. Du kommer arbeta med privat- och företagskunder. Du arbetar i ett marknads- och försäljningsteam med tre kollegor och rapporterar till marknadschef.
Du ansvarar för
Kommunikation och marknadsföring för Folkbladet och Västerbottens-Kuriren
Kommunikation och marknadsföring av VK Media bredband
Att planera, utföra och följa upp kampanjer och marknadsaktiviteter tillsammans med säljansvariga på VK Media
Att utveckla vår kundkommunikation till privat och företagskunder
Att producera content för webbsidor och sociala medier samt bidra till att utveckla dessa
Att koordinera och genomföra event för hela koncernen
Att driva och delta i projekt för att utveckla våra produkter, tjänster och systemstöd

Vad erbjuder vi dig?
På VK Media får du ett meningsfullt jobb där du är med och gör skillnad på riktigt. Här arbetar koncernens 165 medarbetare i grunden för samma syfte: öppenhet, demokrati och det fria ordet. Hos oss kan du förverkliga idéer och påverka koncernens framtid. Tillsammans bidrar vi till ett öppnare Västerbotten.
Din profil
Som person är du självklart nyfiken, kreativ och positiv med en bra känsla för både form och copy. Du bör vara en initiativrik person som klarar av att hantera ett högt tempo med flera pågående aktiviteter i gång samtidigt. Du har lätt för att organisera och planera ditt eget arbete. Du gillar att arbeta målinriktat och självständigt samtidigt som du har lätt för att samarbeta och har ett lösningsfokuserat arbetssätt.
Du behöver ha minst några års erfarenhet av digital marknadsföring och sociala medier samt ha arbetat med projektledning och försäljning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av målgruppsanpassad kommunikation och att bygga excellenta kundresor.
Vidare bör du ha högskole-/universitetsutbildning inom digital marknadsföring eller liknande.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Emelie Wijk på tfn: 0733-51 27 28. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, så ansök därför så snart som möjligt, dock senast den 29 november, via https://clockworkpersonal.se/annons/6256/. Visa mindre

Ta nästa steg i karriären som Kommunikatör hos INAB

Ansök    Jan 14    Experis    Marknadskommunikatör
INAB i Umeå har ett lyckat år bakom sig och behöver nu stärka upp sitt team med fler stjärnor som vill bidra till företagets framgångar och den gemensamma resan mot målet att bli 200 000 invånare i Umeå 2050. Vill du utvecklas som kommunikatör och arbeta i ett starkt team? Vill du arbeta med morgondagens hållbara transportlösningar? Då ska du läsa vidare! Vad kan vi erbjuda dig? Vi befinner oss i en intensiv utvecklingsfas och vill förbättra kundupplevel... Visa mer
INAB i Umeå har ett lyckat år bakom sig och behöver nu stärka upp sitt team med fler stjärnor som vill bidra till företagets framgångar och den gemensamma resan mot målet att bli 200 000 invånare i Umeå 2050. Vill du utvecklas som kommunikatör och arbeta i ett starkt team? Vill du arbeta med morgondagens hållbara transportlösningar? Då ska du läsa vidare!

Vad kan vi erbjuda dig?

Vi befinner oss i en intensiv utvecklingsfas och vill förbättra kundupplevelsen - där vi använder våra digitala kommunikationsytor för att ge enkel och relevant service till medborgare och företag och samtidigt möta deras individuella behov. Du kommer att vara ett viktigt nav i kommunikationen av kommunens logistik inom järnväg och sjöfart i syfte att marknadsföra Umeås anläggningar och medverka till utvecklingen av morgondagens hållbara transportlösningar.

Vi finns i stora och charmiga lokaler på Umestans företagspark och är idag nio medarbetare med kompetens inom logistik, projektverksamhet, fastighet och infrastruktur. Bolaget ansvarar för kommunens järnvägsanläggningar och har ett nära samarbete med övriga bolag och verksamheter inom kommunen. Det finns ett fastighetsbestånd inom koncernen bestående av tre resecentrum, ett badhus och en vagnverkstad. Bolaget har ett uppdrag att företräda kommunen i järnvägs- och sjöfartsfrågor och har ett ansvar att marknadsföra Umeå som ett logistiskt nav.

Vi erbjuder dig i rollen kommunikatör en kreativ och stimulerande uppgift att leda arbetet med att utveckla bolagets kommunikationsfunktion. Där du med din kompetens, personliga egenskaper och som människa är den viktigaste tillgången.

Arbetsuppgifter

Som Kommunikatör kommer du att lära dig mycket om INAB:s verksamhet och hur infrastruktur- och transportbranschen fungerar i stort. Du har en viktig roll i att ge input till ledningen i arbetet med kommunikations- och marknadsplaner och står för hur genomförandet ska ske. Du ansvarar för websidan, våra sociala marknadskanaler, skriver pressmeddelanden och övriga marknadsrelaterade aktiviteter i nära samarbete med projektledare och övriga intressenter. I tjänsten ingår att således att hantera både interna som externa kommunikationsinsatser genom bland annat budskapsformatering, behovsanalys, textförfattande, foto och rörliga bilder. Du kommer att arbeta med strategier, planera marknadsföringsinsatser och analysera resultatet av kampanjer och aktiviteter. Press- och krisfrågor är också naturliga uppgifter i din vardag.

Den vi söker
Vi söker dig som med enkelhet skapar goda relationer och samarbeten, internt som externt, samt använder din yrkeskompetens och din förmåga att veta vad som behöver göras och hur det ska paketeras. I och med detta tror vi att du snabbt kan presentera rätt kommunikationslösning för rätt kanal. Du kommer att vara med i många forum så du är utåtriktad som person och trivs i sociala sammanhang och du har en förmåga att bygga nätverk som kommer vara en stor tillgång i ditt arbete.

Du har en övergripande syn på kommunikation, är van att ta strategiska beslut och att analysera data för att få rätt insikter. Vidare ser vi att du är en god skribent och behärskar texter för såväl webben som andra sammanhang. Du tycker om att arbeta mot uppsatta mål och att vara med och utveckla verksamheten tillsammans med dina kollegor.

Vi uppskattar kollegor som har ett positivt och öppet förhållningssätt, är prestigelösa och ansvarstagande. Att vara nyfiken på en ständigt föränderlig omvärld och ha en exceptionell förmåga att se lösningar uppskattas också. Är du dessutom driven och en initiativtagare och trivs med stort eget ansvar så kommer du att passa hos oss.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper, ditt engagemang och dina drivkrafter. För den här tjänsten krävs det att du är en rutinerad och trygg kommunikatör och gärna har flerårig erfarenhet av en liknande kommunikatörsroll.

Kvalifikationskrav

* Akademisk inriktning media och kommunikation eller motsvarande lämplig akademisk utbildning inom området.
* Erfarenhet av att arbeta brett med kommunikation, operativt och strategiskt, gärna med medierelationer och kriskommunikation
* Van att jobba med digital kommunikation och sociala medier
* Goda kunskaper i webbpubliceringssystem
* Goda vana att formulera budskap och texter
* Van vid verktyg för grafisk produktion
* Goda kunskaper i MS Office
* Mycket god språklig och skriftlig förmåga i svenska och gärna engelska

Meriterande:

* Erfarenhet av transportbranschen och intresse för infrastrukturfrågor
* Har du tidigare arbetat i en politiskt styrd organisation är det meriterande
* Erfarenhet av att producera rörligt material

Om INAB

INAB - Infrastruktur i Umeå AB - är ett kommunalt bolag som arbetar för att skapa effektiva och långsiktigt hållbara logistik- och transportlösningar. Vi ansvarar för utvecklingen av Umeås nya godsbangård NLC Terminal samt logistikområdet NLC Park. INAB förvaltar tre resecentra, Umeå Östra, Hörnefors och Umeå C. INAB har av kommunfullmäktige fått uppdraget att marknadsföra Umeås logistiska anläggningar som en del i strävan att uppnå utvecklingsmålet 200 000 invånare år 2050.

Kontaktuppgifter och ansökan

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Experis för INABs räkning, vilket innebär att du kommer att bli anställd direkt av INAB. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Cathrine Lind på telefonnummer: 0705770618 eller via e-post: [email protected]

Sista ansökningsdag: 9 februari.

Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Kommunikatör till Vitec

Våra programvaror finns i hjärtat av våra kunders verksamheter och bidrar varje dag till nytta i samhället, som exempelvis digitala läs-och skrivverktyg, energiuppföljning i fastigheter, pensionskalkyler och journalsystem i sjukvården. På avdelningen Brand & Communication är vår främsta uppgift att vårda och stärka varumärket Vitec, externt och internt. Det gör vi genom koncernövergripande kommunikation och genom att vara ett stöd till våra affärsenheter.... Visa mer
Våra programvaror finns i hjärtat av våra kunders verksamheter och bidrar varje dag till nytta i samhället, som exempelvis digitala läs-och skrivverktyg, energiuppföljning i fastigheter, pensionskalkyler och journalsystem i sjukvården.

På avdelningen Brand & Communication är vår främsta uppgift att vårda och stärka varumärket Vitec, externt och internt. Det gör vi genom koncernövergripande kommunikation och genom att vara ett stöd till våra affärsenheter. Vi har ett långsiktigt perspektiv i det vi gör, det skapar förutsättningar för dig som medarbetare att använda din energi klokt och behålla balans i livet.

Om rollen

Vi behöver förstärka moderbolagets avdelning Brand & Communication med en erfaren kommunikatör som är en skicklig skribent. Din vardag hos oss kommer att vara mycket varierande och eftersom rollen är ny har du möjlighet att sätta din prägel på den.

Tillsammans med dig blir vi fyra medarbetare. Vi är ett tight team som hjälps åt med arbetsuppgifter och bollar frågor med varandra. Placering blir på vårt huvudkontor i Umeå, här jobbar ca 50 av koncernens totalt 700 medarbetare.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara:

- Skriva texter på svenska och engelska för bl.a. intranät, extern hemsida, sociala medier, pressmeddelanden och företagspresentationer.

- Identifiera PR-möjligheter samt genomföra och följa upp PR-aktiviteter tillsammans med interna uppdragsgivare.

- Vara uppmärksam på interna nyheter och händelser för att producera engagerande och relevant intern kommunikation.

- Vara intern rådgivare och stöd när det t.ex. gäller budskap, tonalitet och kanalval.

Vem är du

Vi söker dig med relevant högskoleutbildning eller annan motsvarande utbildning och flera års yrkeserfarenhet av varumärkesdrivande intern och extern kommunikation.

Du är en van skribent som har lätt att uttrycka dig professionellt på svenska och engelska. Du har både erfarenhet av och tycker att det är roligt att producera målgruppsanpassade texter för olika kanaler, har du erfarenhet inom B2B är det meriterande.

För att trivas hos oss behöver du gilla förändringar, på riktigt! Du vågar testa nya lösningar, utvärdera och dela med dig av dina lärdomar. Vitec växer genom förvärv av programvarubolag så kommunikationen behöver hänga med i svängarna.

Som person är du kommunikativ, tydlig och har förmåga att se helheter. Vi i branding-teamet är en stödfunktion till hela koncernen så det är viktigt att du har god samarbetsförmåga, en hög känsla för service och en vilja att bidra. Du är van vid att arbeta självständigt och tycker att begrepp som struktur, noggrannhet samt ordning och reda är viktiga ledord.

Sist men absolut inte minst så tycker du att det är viktigt att vi har roligt tillsammans och du bidrar gärna till det.

Placeringsort: Umeå

Tillträde: Så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Omfattning: Heltid

Sista ansökningsdag: 30 augusti 2019

Intresserad?

Om du vill bli en del av mitt team, sök jobbet!

Vill du veta mer så är du välkommen att ringa mig på 070-560 15 79 eller maila till [email protected]

Jag ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Kommunikatör till Umeå och Skellefteå

Ansök    Maj 27    ThorenGruppen AB    Marknadskommunikatör
ThorenGruppen AB söker nu en kommunikatör i Umeå som ska ansvara för våra 2 gymnasieskolor Thoren Business School och Yrkesgymnasiet i Umeå och Yrkesgymnasiet i Skellefteå. Dina arbetsuppgifter blir att ansvara och utveckla våra öppna hus, gymnasiemässor, syv-kontakter, skolbesök, sociala medier och elev för en dag. Du kommer ingå i vårt marknadsteam där vi jobbar i högt tempo med drivna och engagerade kollegor.Vi ser att du är en kreativ, energirik, själv... Visa mer
ThorenGruppen AB söker nu en kommunikatör i Umeå som ska ansvara för våra 2 gymnasieskolor Thoren Business School och Yrkesgymnasiet i Umeå och Yrkesgymnasiet i Skellefteå. Dina arbetsuppgifter blir att ansvara och utveckla våra öppna hus, gymnasiemässor, syv-kontakter, skolbesök, sociala medier och elev för en dag. Du kommer ingå i vårt marknadsteam där vi jobbar i högt tempo med drivna och engagerade kollegor.Vi ser att du är en kreativ, energirik, självgående och nyfiken person som har förmågan att snabbt kunna sätta dig in i olika situationer, generera nya idéer och som har kraften att hålla många bollar i luften samtidigt. Social är ditt mellannamn och finns det något du älskar så är det att möta nya människor!Vi jobbar med löpande rekrytering så varmt välkommen med din ansökan idag!Ansökan skickas till marknadschef Sanna Runheim på mail: [email protected] Visa mindre

Vikariat - Internationell affärsutvecklare med kommunikationsansvar

Kompetensspridning i UmeåKompetensspridning i Umeå AB marknadsför och säljer kommunal kompetens och kommunala innovationer i nära samverkan med kommunens verksamheter och bolag samt Umeåregionens näringsliv. Kompetensspridning i Umeå är ett kommunägt bolag inom Umeå kommunkoncern med fokus på internationell affärsutveckling, innovationsutveckling och klusterutveckling samt är en av drivkrafterna bakom plattformen North Sweden Cleantech.North Sweden Cleante... Visa mer
Kompetensspridning i UmeåKompetensspridning i Umeå AB marknadsför och säljer kommunal kompetens och kommunala innovationer i nära samverkan med kommunens verksamheter och bolag samt Umeåregionens näringsliv. Kompetensspridning i Umeå är ett kommunägt bolag inom Umeå kommunkoncern med fokus på internationell affärsutveckling, innovationsutveckling och klusterutveckling samt är en av drivkrafterna bakom plattformen North Sweden Cleantech.North Sweden Cleantech är en regional innovations- och exportplattform för grön teknik, ren energi och hållbara lösningar där flertalet parter från Västerbottens län och Örnsköldsviks kommun jobbar i nära samverkan. Kompetensspridning är en av parterna som driver denna plattform i nära samverkan med kommunala bolag, akademi och näringsliv i regionen.Inom plattformen North Sweden Cleantech bedrivs ett flertal projekt som skall främja innovationsutveckling och öka affärsmöjligheterna för regionens cleantechföretag. Genom North Sweden Cleantech hjälper Kompetensspridning små och medelstora bolag att hitta samarbeten och att komma ut på en internationell marknad genom att marknadsföra regionen och dess bolag, skapa mötesplatser och arrangera Technical and Business Visits till företag och kommunala bolag i regionen.Utöver North Sweden Cleantech så arbetar Kompetensspridning i Umeå med den nationella satsningen Smart City Sweden för att bidra till en samlad bild av Sverige samt för att öka exporten av svenska hållbara lösningar. Kompetensspridning i Umeå har också ett starkt samarbete med Vasa och Karleby i Finland med syfte att stödja små och medelstora företag att göra affärer på andra sidan Kvarken. ArbetsuppgifterSom internationell affärsutvecklare med kommunikationsansvar kommer du framförallt att jobba inom plattformen North Sweden Cleantech men också deltid inom den nationella plattformen Smart City Sweden. Du kommer att arbeta med olika projekt där det krävs ett högt driv och att du har lätt för att bygga relationer. Du skall ha stort engagemang samt en välutvecklad kommunikativ kompass som bidrar till att du kan anpassa budskapet beroende på målgrupp. Arbetsuppgiften kräver att du har god förmåga att kunna engagera och kommunicera med företag, regionala partners samt sprida information om affärsmöjligheter, investeringar och smarta lösningar från Sverige. Du kommer framförallt att jobba inom projektet North Sweden Cleantech – framtidens klimatsmarta innovationsplats där din inriktning kommer att vara mot fokusområdet Smart City. I arbetsuppgifterna ingår bl.a. kommunikation och marknadsföring av cleantech-företagen i regionen. Du arbetar nära kommunens verksamheter och bolag och har en viktig roll i att matcha ihop människor, företag och aktiviteter.Denna tjänst innebär att du har många bollar i luften. Aktörerna i projekten är många och arbetet innebär både extern och intern kommunikation. Du kommer bland annat att ha kontakt med företag och organisationer, planera och hålla i studiebesök för internationella affärsintresserade besökare, hålla presentationer inför både svenska och internationella grupper, planera för mötesplatser och workshops. Arbetet innebär både nationella och internationella resor.Målet med North Sweden Cleantech och Smart City Sweden är att öka innovationsutvecklingen samt öka exportmöjligheterna för regionens och Sveriges cleantechföretag.KompetensVi söker dig som har kvalificerad universitetsutbildning inom kommunikation, informatik, marknadsföring, entreprenörskap, samhällsvetenskap eller naturkunskap, internationellt arbete, eller annan relevant utbildning som vi bedömer likvärdig. Intresse för och kompetens kopplat till klimatfrågor, nya lösningar och innovationer är meriterande. Du skall ha kunskap och god erfarenhet av att jobba med fotoverktyg samt digitala verktyg för webb och kommunikation. Några verktyg vi önskar att du har erfarenhet av är Umbraco, Wordpress, In-design, Photoshop och Mailchimp. Du har erfarenhet av att jobba med företag och företagsstödjande arbete. Utbildning eller erfarenhet inom affärsutveckling och/eller tidigare arbete inom energi- och miljöområdet är önskvärt. Goda kunskaper om innovationssystem samt ett brett nätverk inom regionens näringsliv är meriterande.Arbetet innebär en del administration kring rapportering av EU-projekt till finansiärer så vi ser gärna att du har praktisk erfarenhet av arbete med EU-projekt. Du ska kunna svenska och engelska mycket väl i både tal och skrift.Vi söker en driven, kreativ och lyhörd person med god organisationsförmåga. Det är viktigt att du känner dig bekväm med att träffa nya människor och att prata inför folk. Vi lägger stor vikt vid din sociala förmåga och din förmåga för att kunna kommunicera med partners, företag och andra aktörer. Du skall kunna locka intresse hos internationella aktörer att vilja komma på besök. Du är flexibel och ansvarstagande och din samarbetsförmåga är god.Lön: Enligt överenskommelse.Skicka in din ansökan via e-post. Ansökan skall innehålla CV med personligt brev och referenser. Visa mindre