Lediga jobb som Receptionschef i Umeå

Se lediga jobb som Receptionschef i Umeå. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Umeå som finns hos arbetsgivaren.

Hjärtligt välkommen att driva PersonalExpressens nya kontor i Umeå!

Ansök    Nov 28    PersonalExpressen AB    Receptionschef
Välkommen till PersonalExpressen! Vi jobbar med bemanning inom vård, skola och industri och nu söker vi någon för att driva vårt nya kontor i Umeå! Vi söker dig som har en unik förmåga att skapa entusiasm och arbetsglädje runtomkring dig både i ditt eget liv och på din arbetsplats. Vi ser gärna att du har lång erfarenhet från servicebranschen, att du har en stor passion för att lyckas med ditt jobb och ser det som en integrerad del av din personlighet att ... Visa mer
Välkommen till PersonalExpressen!
Vi jobbar med bemanning inom vård, skola och industri och nu söker vi någon för att driva vårt nya kontor i Umeå! Vi söker dig som har en unik förmåga att skapa entusiasm och arbetsglädje runtomkring dig både i ditt eget liv och på din arbetsplats. Vi ser gärna att du har lång erfarenhet från servicebranschen, att du har en stor passion för att lyckas med ditt jobb och ser det som en integrerad del av din personlighet att ge service gentemot kollegor, kunder, konsulter och andra samarbetspartners. Samtidigt ställer rollen höga krav på dina ledarskapsförmågor där du på daglig basis kommer att få coacha, vägleda och entusiasmera våra konsulter.
Du kommer löpande att ha tillgång till nära stöd, vägledning och coachning från företagets ledning. Vi ser framför oss att du kommer och besöker huvudkontoret i Stockholm en gång i månaden samt att din närmsta chef kommer och besöker ditt kontor i Umeå en gång i månaden. Ledningen i Stockholm består av personer med olika akademisk bakgrund men med den gemensamma nämnaren att alla är affärsdrivna, har djupgående kunskaper kring kundernas behov och förutsättningar samt har decennier av gemensam erfarenhet både som företagsledare och som chefer inom vården och omsorgen. Att jobba som på PersonalExpressen är med andra ord, utöver att det är ett spännande och dynamiskt jobb, den perfekta ledarskapsskolan för dig som har chefsambitioner!
Vår företagskultur!
Företagets ledning leder det dagliga operativa arbetet i företaget vilket märks tydligt i den entusiasm, positiva energi och vilja att lyckas som genomsyrar hela vår verksamhet. Vi vet vad vi vill bidra med till den svenska välfärden och vi har en tydlig plan för hur vi ska nå dit genom kvalitativt arbete grundat i välplanerade samt välstrukturerade arbetsprocesser. Vi håller vidare en generellt sett mycket hög servicenivå gentemot våra kunder och konsulter!
Det centrala i vår företagskultur är att alla vi som jobbar på PersonalExpressen brinner för alla de frågor som berör oss människor gemensamt på jorden - såsom människors lika värde, jämställdhet, social inkludering m.m. Därför känns det också självklart för oss att arbeta med konsultbemanning inom sjukvården, omsorgen och skolan! Vi ser vårt företagande som en unik möjlighet att kunna påverka det stora genom det lilla. Delar du dessa värderingar samt vår passion kring att få finnas till för de kunder, medarbetare och patienter/boenden som behöver oss som mest i dessa tider av bemanningskris inom vården kommer du att trivas utmärkt tillsammans med oss såväl yrkesmässigt som privat!
Skicka in din ansökan till oss redan idag!
Har du några frågor eller funderingar går det utmärkt att ringa eller skicka ett mejl till ansvarig kontaktperson för denna annons. Kontaktuppgifter hittar du längre ned på denna sida.
Vi ser fram emot din ansökan och förhoppningsvis ett långt och glädjefyllt samarbete ihop såväl vid kommande sommarlov som vid andra helger och tillfällen när du är ledig från dina studier och har möjlighet att arbeta extra hos oss! Visa mindre

WELCOME OFFICE MANAGER till Clarion Hotel Umeå (Vikariat)

Clarion Hotel® är inte bara ett hotell för gäster att bo på - det är en upplevelse. Och du som jobbar inom Clarion är inte bara en anställd - du är en del av upplevelsen! Lika viktig som gästerna är för oss är du som jobbar med oss. Idag är vi över flera tusen anställda, alla med olika erfarenheter och bakgrunder. Men några saker har vi alla gemensamt - vi är personliga, vi har passion och vi strävar alltid efter perfektion! Clarion Hotel® är en del av St... Visa mer
Clarion Hotel® är inte bara ett hotell för gäster att bo på - det är en upplevelse. Och du som jobbar inom Clarion är inte bara en anställd - du är en del av upplevelsen! Lika viktig som gästerna är för oss är du som jobbar med oss. Idag är vi över flera tusen anställda, alla med olika erfarenheter och bakgrunder. Men några saker har vi alla gemensamt - vi är personliga, vi har passion och vi strävar alltid efter perfektion!

Clarion Hotel® är en del av Strawberry.

WELCOME OFFICE MANAGER till Clarion Hotel Umeå (Vikariat)

Clarion Hotel är mer än bara ett hotell. Vi gör mer av varje detalj, och skapar mötesplatser som ökar livskvaliteten för våra gäster och kollegor. Hos oss kommer du alltid att vara där det händer, mitt i hjärtat av staden. Och kärnan i det hela; Vår engagerade och kunniga personal, som ser till att gästerna upplever något mer än bara en övernattning. Hotell är relationer och vi vet att den riktiga kraften sitter i just människor. På Clarion arbetar vi med en förstärkande feedbackkultur för att hjälpa och lyfta varandra, hela tiden med målet att leverera en personlig och passionerad service som ska leda till ett gott resultat.

Den 27 september 2022 öppnade äntligen Clarion Hotel Umeå upp sina dörrar! Hotellet har 270 rum och en fantastisk mötesarena med en bankettsal på 500 kvadratmeter, en restaurang på top floor med tillhörande terrass, gym & spa. Här välkomnas både locals och inresande in i Umeås nya pulserande vardagsrum, en naturlig plats att vara på, oavsett anledning.

Våra mål är skyhöga, och du kommer att mötas av ett team fullt av talanger och personligheter som varje dag tar de extra stegen för att leverera gästupplevelser utöver det vanliga. Vår ambition är att ha de mest engagerade och kompetenta medarbetarna i branschen. Är du en av dem?

Genom att arbeta på Clarion Hotel kan vi garantera dig:

• Att du kommer att omge dig med Nordens kunnigaste hotellpersonal
• Att du ingår i beslut som rör din avdelning
• Att just din åsikt spelar roll
• Att du ska uppleva genuin glädje och omsorg från dina kollegor och chefer
• Att du får den utveckling du behöver för att blomstra professionellt och personligt
• Att du får möjlighet att arbeta i hela Norden – om du vill
• Att du kommer att få arbeta i en trygg arbetsmiljö som är i ständig utveckling och förändring

Just nu söker vi en driven och passionerad Welcome Office Manager till att leda och utveckla personalen och servicen i hotellets hjärta: receptionen. Du drivs av samarbete, öppenhet och insikten att ta fullt ägandeskap inte bara för ditt område, utan för gästens helhetsupplevelse. Alltid och varje gång! Anställningen är ett vikariat 100% med start januari 2024 och ett år framåt.

Vågar du anta utmaningen? Vad gör dig till den bästa kandidaten?

Som Welcome Office Manager är du ansvarig för den dagliga driften av receptionen på Clarion Hotel Umeå. Det är din huvuduppgift att genom avdelningens personal skapa en oförglömlig upplevelse för hotellets gäster samt att ständigt verka för ökad lönsamhet och att nå uppsatta prognoser/mål för avdelningen. Du kommer ha personalansvar för Shiftleaders, receptionister och nattpersonal.

I tjänsten ingår bland annat:

• Fullständigt resultat-, kvalitet-, personal- & ekonomiskt ansvar för avdelningen.
• Ansvar för rekrytering inom avdelningen.
• Arbete med målstyrning och prognoser – intäkt & kostnadsprognoser samt resultatansvar för avdelningen. Alla i avdelningen skall själva och dagligen ha klart för sig hur de förväntas bidra till resultatet.
• Ansvarig för hotellets gästnöjdhetsverktyg samt externa system för att mäta och följa upp gästnöjdhet.
• Ansvar för merförsäljning inom avdelningen.
• Dutytjänstgöring enligt dutyschema vilket innebär att vara på plats på hotellet och inneha det övergripande ansvaret för driften under den helg dutytjänstgöring är schemalagd.
• Ansvar för att avdelningen är uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner.
• Welcome Office Manager förväntas vara i driften och skall vara kapabel och villig att utföra alla de uppgifter som utförs av avdelningens personal.
• Tjänsten innebär arbete under dag, kväll och helger. Som det är när man jobbar på hotell!
• Vid anställning presenteras fullständig befattningsbeskrivning med mandat och förväntningar.

Du har tidigare arbetat som receptionschef eller kanske shiftledare/duty manager och vill utvecklas ännu mer. Du är van att arbeta med grundläggande ekonomiska processer som budget och prognos, samtidigt som du har erfarenhet av att driva projekt framgångsrikt och leverera enligt tidsplan med kvalitativt resultat. Erfarenhet av MEWS är en fördel men inget krav. Som operativ chef är du driftsansvarig för din avdelning. Du har personalansvar för medarbetare inom det operativa området samt arbetsmiljöansvar.

Vi söker dig som är öppen, nyfiken och mottaglig för förändringar samt är en riktig servicestjärna. Du har en god planeringsförmåga och är en bra ledare som med framgång kan leda och entusiasmera dina medarbetare. Du är prestigelös och ödmjuk inför ditt uppdrag att representera företaget såväl internt som externt. Samtidigt brinner du precis som vi för att förstärka Clarion Hotel Umeå som en fantastisk destination!

DET FINSTILTA

Sysselsättningsgrad: Tjänsten är heltid, 100%
Arbetstider: Varierande arbetstid, precis som det är på hotell - så både dag-, kvälls- samt helgarbete kan förekomma.
Lön: Enligt kollektivavtal.
Tillträde: Januari 2024 eller enligt ök.
Tänk på: Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, vi hanterar endast ansökningar via vår rekryteringssite, jobb.choice.se

Vänta inte med att söka då vi hanterar ansökningar löpande.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Student och söker sommarjobb? Bli platsansvarig i sommar!

Vi söker dig som studerar på universitet/högskola och söker ett meriterande sommarjobb som platsansvarig hos Vännäs Bad och Camping. Som platsansvarig får du möjligheten till ett flexibelt jobb med varierande arbetsuppgifter och mycket kontakt med människor! Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag, urval sker löpande! OM TJÄNSTEN Vännäs Bad och Camping är tillsammans med Hotell Vännäs ett familjeägt företag som driver hotell, camp... Visa mer
Vi söker dig som studerar på universitet/högskola och söker ett meriterande sommarjobb som platsansvarig hos Vännäs Bad och Camping. Som platsansvarig får du möjligheten till ett flexibelt jobb med varierande arbetsuppgifter och mycket kontakt med människor! Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag, urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Vännäs Bad och Camping är tillsammans med Hotell Vännäs ett familjeägt företag som driver hotell, camping och badanläggning. Campingen består både av stugor och husvagnsplatser, där gästerna utöver att njuta vid utomhusbadet får möjligheten att välja mellan olika aktiviteter, så som discgolf, minigolf, vandringsleder och stora gröna ytor för fotboll eller andra roliga aktiviteter.

Som platsansvarig kommer du att tillsammans med en kollega att ansvara över driften för campingen, badanläggningen och hotellet under sommarmånaderna. I rollen kommer du att ansvara över schemaläggning och planering av arbetsuppgifter för övriga sommarjobbar, samtidigt som du hjälper till där det behövs.

Du erbjuds


* Ett arbete med varierande arbetsuppgifter
* En roll där du får ta ett stort ansvar
* Möjligheten att arbeta en naturskön miljö


I denna tjänst kommer du att bli anställd av Academic Work och jobba som konsult hos Vännäs Bad och Camping. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen kommer dina arbetsuppgifter att variera, men du kommer främst att:


* Schemalägga och planera för andra sommarjobbare
* Stå i receptionen
* Vara spindeln i nätet mellan olika områden


VI SÖKER DIG SOM
- Är student på minst 50% på en eftergymnasial utbildning
- Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, då både språken används i det dagliga arbetet
- Har god datorvana
- Kan jobba hela sommaren

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av ett serviceinriktat arbete eller en ansvarstagande roll.

Som person är du:


* Serviceinriktad
* Kommunikativ
* Ansvarstagande


Övrig information


* Start: Början på juni
* Omfattning: Heltid under sommaren, arbetstiderna kommer att variera mellan 08-21
* Placering: Vännäs


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Vännäs bad och Campinghär Visa mindre

Vikarierande Receptionschef

Blå Huset hotell Umeå AB driver idag sju verksamheter. Vi har skapat koncept och upplevelser som med sin höga kvalitet kan konkurrera med världens bästa hotell och restauranger. Vi erbjuder starka koncept med uppseendeväckande arkitektur och design. I vår familj finner du våra två hotell, Stora Hotellet och U&Me;, vår konferensanläggning P5, vår restaurang Gotthards krog, hantverksbageriet Kulturbageriet, Fika! och den anrika herrgården Sävargården. Tack v... Visa mer
Blå Huset hotell Umeå AB driver idag sju verksamheter. Vi har skapat koncept och upplevelser som med sin höga kvalitet kan konkurrera med världens bästa hotell och restauranger. Vi erbjuder starka koncept med uppseendeväckande arkitektur och design.
I vår familj finner du våra två hotell, Stora Hotellet och U&Me;, vår konferensanläggning P5, vår restaurang Gotthards krog, hantverksbageriet Kulturbageriet, Fika! och den anrika herrgården Sävargården.
Tack vare våra satsningar har vi byggt starka varumärken med högt satta ambitioner, satsningar som under åren uppmärksammats och drivit intresse både för oss och Umeå. Så vill vi fortsätta framåt och då ska sägas att ingenting av det vi har gjort eller vill göra hade varit möjligt om vi inte bars upp av alla genuina, passionerade medarbetare som älskar att ge varje gäst, såväl Umeåbor som tillresta besökare, en personlig och minnesvärd upplevelse.
Vikarierande Receptionschef till Blå Huset
Är du en mästare i värdskap? Är du passionerad när det kommer till att skapa minnesvärda gästupplevelser? Trivs du med att leda och utveckla ett team för att bygga den ultimata servicekulturen? Då behöver du inte leta längre - din nästa utmaning väntar här!
Som receptionschef för Stora Hotellet och U&Me; Hotel ansvarar du och ditt receptionsteam för gästens totalupplevelse hos oss från start till mål. Du ansvarar för hela receptionsteamet som ska leverera värdskap i världsklass i varje gästmöte. Det innebär en ledarroll som kräver inspiration, målsättning och uppföljning, teamwork och kreativitet. Du är fullt ut personalansvarig samt ekonomiskt ansvarig för just din avdelning.
Du sitter med i den operativa ledningen för våra verksamheter där du, tillsammans med dina kollegor från de andra verksamheterna, driver de större och mer övergripande fokusområden som vi sätter för helheten – detta för att säkra en sömlös upplevelse för våra gäster.
Som person är du trygg, du har mycket energi och ett skratt som smittar. Du ser med enkelhet på möjligheter att lösa problem, stora som små, och du ser alltid till gästens resa hos oss i första hand. Du är kommunikativ och omhändertagande, du är tydlig och du är duktig på att sätta mål och följa upp dem – för du vet att detta är nyckeln till att skapa resultat. Du är en inspirerande kraft som skapar och bygger teamets vilja att driva framåt – tillsammans!
Erfarenheter från vår bransch är meriterande och erfarenhet från tidigare ledarroller är ett krav.
Tjänsten är en fantastisk möjlighet att ta din karriär till nästa nivå och vara en del av ett dedikerat team som strävar efter att överträffa förväntningarna. Ansök redan idag genom att skicka din ansökan och CV till [email protected] med ämnesraden "Receptionschef". Dock senast 23 september 2023.
Tjänsten är ett vikariat på ca ett år och vi ser gärna att vi efter det kan göra plats för dig i verksamheten om vi båda vill och kan.
Vi ser fram emot att höra från dig och ta del av din passion för gästvänlighet och värdskap! Visa mindre

Receptionschef/Barception manager COMFORT HOTEL WINN

We’re Comfort Hotel® – a hotel chain that promise to give our guests what they need, and skip the unnecessary. We have great locations, urban design and we’re offering selected service, but the service we give is great. We aim to be easy & likeable. As in easy on the wallet, with easy access and last but definitely not least – easy on the planet. RECEPTIONSCHEF/BARCEPTION MANAGER WANTED. Vi söker dig som vill jobba på Umeås härligaste och mest centralt... Visa mer
We’re Comfort Hotel® – a hotel chain that promise to give our guests what they need, and skip the unnecessary. We have great locations, urban design and we’re offering selected service, but the service we give is great. We aim to be easy & likeable. As in easy on the wallet, with easy access and last but definitely not least – easy on the planet.

RECEPTIONSCHEF/BARCEPTION MANAGER WANTED.

Vi söker dig som vill jobba på Umeås härligaste och mest centralt belägna hotell.

Comfort Hotel är en hotellkedja som lovar att ge våra gäster det de behöver, men vi skippar det onödiga. Comfort Hotel Winn jobbar dagligen med att få våra gäster att trivas med ett perfekt läge, miljöfokus allt till en blygsam prislapp.

Hotellet ligger mitt i hjärtat av Umeå, har den coola restaurangen GP:s i våra lokaler och som serverar frukost till våra gäster.

Vi premierar goda samarbeten gällande restaurang, gym och konferenser, tillsammans blir vi grymma. Hotellets nav är vår reception eller det vi kallar den Barception - den behöver nu en ny fantastisk chef och ledare. Är det du? Är det din kompis?

Vem är du?

Du håller dig uppdaterad på vad som händer både i Umeå & ute i världen. Du skapar sköna spellistor på Spotify och när du postar något i sociala medier låter likesen inte vänta på sig. Du kan din stad och du har ett starkt lokalt nätverk.

Du är en glädjespridare med ett skratt som smittar. Och på tal om att smitta - det är precis det din energi gör. Du har en skön stil, du är proffsig på ett avslappnat sätt och en talang på att socialisera. Du är pålitlig och tar fullt ansvar för att nå resultat. Du är den dina vänner ringer, vare sig det handlar om ett nödfall eller om hen behöver tips på bästa restaurangen i stan, du är en ledare!

Erfarenhet av hotell och ledarskap är meriterande.

Känner du att att det här jobbet passar dig perfekt? I så fall tycker vi att du ska skicka din ansökan omgående. Har du frågor om tjänsten kontakta Hotelldirektör Linda, du når henne på [email protected]

Deadline för ansökan: 31 augusti

Tjänsten startar: Så snart som möjligt Visa mindre

Vi söker Service Team Manager till Scandic Plaza, Umeå, heltid

Ansök    Jun 10    Scandic Hotels AB    Receptionschef
På Scandic Plaza i Umeå bor våra gäster i avslappnad miljö med utsikt över Umeå Älv, bara några kvarter från gågatans shopping och nöjesliv. De kan strosa på stan, spendera tid i vår relaxavdelning eller avsmaka en god middag på hotellets restaurang. Vi är ett team som jobbar med mycket glädje och engagemang- vi är stolta över vår arbetsplats. Våra medarbetare är vår främsta tillgång: hos oss ska man trivas och utvecklas vidare. Genom ett gott ledarskap o... Visa mer
På Scandic Plaza i Umeå bor våra gäster i avslappnad miljö med utsikt över Umeå Älv, bara några kvarter från gågatans shopping och nöjesliv. De kan strosa på stan, spendera tid i vår relaxavdelning eller avsmaka en god middag på hotellets restaurang.

Vi är ett team som jobbar med mycket glädje och engagemang- vi är stolta över vår arbetsplats. Våra medarbetare är vår främsta tillgång: hos oss ska man trivas och utvecklas vidare. Genom ett gott ledarskap och ett gott samarbete mellan avdelningarna skapar vi fantastiska hotellupplevelser till våra gäster.

Vi söker Service Team Manager till hotellet Scandic Plaza, Umeå.

På Scandic arbetar alla tillsammans för att skapa en gästupplevelse i världsklass under gästens hela vistelse. Som Service Team Manager är du den som motiverar, driver, utvecklar och engagerar alla i teamet att ta ett stort eget ansvar för att förbättra arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens, som vi överträffar gästens förväntningar och vi får även väldigt roligt på jobbet!

Vad innebär rollen som Service Team Manager?

I denna roll som Service Team Manager ansvarar du för
* Front of House där du har det övergripande ansvaret för att våra gäster får service i världsklass från incheck till utcheck. Det innebär att säkra att du tillsammans med ditt team ser till att gästen alltid är i fokus.

Du leder och utvecklar verksamheten och medarbetarna utifrån företagets strategi, mål och lokala förutsättningar. Du har en passion för service och genom ditt ledarskap inspirerar och motiverar du dina medarbetare samt skapar förutsättningar för att ni tillsammans ska skapa enastående gästupplevelser. Som Service Team Manager är du även en del av den dagliga driften och du ansvarar för att planera och bemanna utifrån verksamhetens behov. Du ingår i hotellets ledningsgrupp vilket innebär att du tillsammans med dina kollegor har ett övergripande ansvar för hela hotellet.

Vem är du?

Du ser positivt på förändringar och har förmågan att leda andra genom dem, är flexibel och har lätt att se lösningar och att skapa relationer. Du är en ledare, som ser det som självklart att vara närvarande på olika tider och dagar samt har ett helhetsperspektiv i allt du gör. Du ser till nyttan av samarbete, att ge regelbunden feedback och är kommunikativ i din ledarstil. Du planerar din tid och jobbar målmedvetet mot kort- och långsiktiga mål. Som chef hos oss lever du efter vår ledarskapskompass med Inspire, Collaborate, Build trust och Empower som en naturlig del av ditt ledarskap. Du lever våra värderingar och agerar som ett föredöme i din roll.

Du har tidigare erfarenhet från att leda andra i en liknande roll samt relevant utbildning och erfarenhet inom servicebranschen. Du har god administrativ förmåga, erfarenhet av ekonomisk planering och uppföljning samt god vana att arbeta i olika systemstöd. Du behöver dessutom ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Information om tjänsten:

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Vi tillämpar provanställning. Din närmsta chef kommer att vara vår Hotelldirektör. Platsen omfattar dagskift men kvällar och helger kan förekomma. Startdatum så snart som möjligt.

Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av personlighetstester som del av urvalet.

Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!


Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD Visa mindre

Assistant Service Team Manager till , Scandic Umeå Syd, heltid

Ansök    Aug 15    Scandic Hotels AB    Receptionschef
Vi söker Assistant Service Team Manager till hotellet Scandic Umeå Syd. På Scandic arbetar alla tillsammans för att skapa en gästupplevelse i världsklass under gästens hela vistelse. Som Assistant Service Team Manager är du den som motiverar, driver, utvecklar och engagerar alla i teamet att ta ett stort eget ansvar för att förbättra arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas oc... Visa mer
Vi söker Assistant Service Team Manager till hotellet Scandic Umeå Syd.

På Scandic arbetar alla tillsammans för att skapa en gästupplevelse i världsklass under gästens hela vistelse. Som Assistant Service Team Manager är du den som motiverar, driver, utvecklar och engagerar alla i teamet att ta ett stort eget ansvar för att förbättra arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens, som vi överträffar gästens förväntningar och vi får även väldigt roligt på jobbet!

Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!

Vad innebär rollen som Assistant Service Team Manager?

I denna roll som Assistant Service Team Manager ansvarar du för
* Front of House där du har det övergripande ansvaret för att våra gäster får service i världsklass från incheck till utcheck. Det innebär att säkra att du tillsammans med ditt team ser till att gästen alltid är i fokus.
* Meeting & Event Coordination där du har det övergripande ansvaret för att våra mötesgäster får service i världsklass. Det innebär att säkra att du tillsammans med ditt team ser till att mötesgästen alltid är i fokus.

Vem är du?

Du ser positivt på förändringar och har förmågan att leda andra genom dem, är flexibel och har lätt att se lösningar och att skapa relationer. Du är en ledare, som ser det som självklart att vara närvarande på olika tider och dagar samt har ett helhetsperspektiv i allt du gör. Du ser till nyttan av samarbete, att ge regelbunden feedback och är kommunikativ i din ledarstil. Du planerar din tid och jobbar målmedvetet mot kort- och långsiktiga mål. Som chef hos oss är du dessutom modig, prestigelös och står för Scandics värderingar!

Du har relevant utbildning samt tidigare erfarenhet inom servicebranschen. Det är en fördel om du har erfarenhet från att leda andra i en liknande roll. Du har god administrativ förmåga, erfarenhet av ekonomisk planering och uppföljning samt god vana att arbeta i olika systemstöd. Du behöver dessutom ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Information om tjänsten:

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av personlighetstester som del av urvalet.

Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!


Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD Visa mindre

Vi söker Service Team Manager till Scandic Plaza, Umeå, heltid

Ansök    Maj 31    Scandic Hotels AB    Receptionschef
På Scandic Plaza i Umeå bor våra gäster i avslappnad miljö med utsikt över Umeå Älv, bara några kvarter från gågatans shopping och nöjesliv. De kan strosa på stan, spendera tid i vår relaxavdelning eller avsmaka en god middag på hotellets restaurang. Vi är ett team som jobbar med mycket glädje och engagemang- vi är stolta över vår arbetsplats. Våra medarbetare är vår främsta tillgång: hos oss ska man trivas och utvecklas vidare. Genom ett gott ledarskap o... Visa mer
På Scandic Plaza i Umeå bor våra gäster i avslappnad miljö med utsikt över Umeå Älv, bara några kvarter från gågatans shopping och nöjesliv. De kan strosa på stan, spendera tid i vår relaxavdelning eller avsmaka en god middag på hotellets restaurang.

Vi är ett team som jobbar med mycket glädje och engagemang- vi är stolta över vår arbetsplats. Våra medarbetare är vår främsta tillgång: hos oss ska man trivas och utvecklas vidare. Genom ett gott ledarskap och ett gott samarbete mellan avdelningarna skapar vi fantastiska hotellupplevelser till våra gäster.

Vi söker Service Team Manager till hotellet Scandic Plaza, Umeå.

På Scandic arbetar alla tillsammans för att skapa en gästupplevelse i världsklass under gästens hela vistelse. Som Service Team Manager är du den som motiverar, driver, utvecklar och engagerar alla i teamet att ta ett stort eget ansvar för att förbättra arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens, som vi överträffar gästens förväntningar och vi får även väldigt roligt på jobbet!

Vad innebär rollen som Service Team Manager?

I denna roll som Service Team Manager ansvarar du för
* Front of House där du har det övergripande ansvaret för att våra gäster får service i världsklass från incheck till utcheck. Det innebär att säkra att du tillsammans med ditt team ser till att gästen alltid är i fokus.

Du leder och utvecklar verksamheten och medarbetarna utifrån företagets strategi, mål och lokala förutsättningar. Du har en passion för service och genom ditt ledarskap inspirerar och motiverar du dina medarbetare samt skapar förutsättningar för att ni tillsammans ska skapa enastående gästupplevelser. Som Service Team Manager är du även en del av den dagliga driften och du ansvarar för att planera och bemanna utifrån verksamhetens behov. Du ingår i hotellets ledningsgrupp vilket innebär att du tillsammans med dina kollegor har ett övergripande ansvar för hela hotellet.

Vem är du?

Du ser positivt på förändringar och har förmågan att leda andra genom dem, är flexibel och har lätt att se lösningar och att skapa relationer. Du är en ledare, som ser det som självklart att vara närvarande på olika tider och dagar samt har ett helhetsperspektiv i allt du gör. Du ser till nyttan av samarbete, att ge regelbunden feedback och är kommunikativ i din ledarstil. Du planerar din tid och jobbar målmedvetet mot kort- och långsiktiga mål. Som chef hos oss lever du efter vår ledarskapskompass med Inspire, Collaborate, Build trust och Empower som en naturlig del av ditt ledarskap. Du lever våra värderingar och agerar som ett föredöme i din roll.

Du har tidigare erfarenhet från att leda andra i en liknande roll samt relevant utbildning och erfarenhet inom servicebranschen. Du har god administrativ förmåga, erfarenhet av ekonomisk planering och uppföljning samt god vana att arbeta i olika systemstöd. Du behöver dessutom ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Information om tjänsten:

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Vi tillämpar provanställning. Din närmsta chef kommer att vara vår Hotelldirektör. Platsen omfattar dagskift men kvällar och helger kan förekomma. Startdatum så snart som möjligt.

Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av personlighetstester som del av urvalet.

Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!


Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD Visa mindre

Vi söker Service Team Manager till Scandic Umeå Syd, heltid

Ansök    Maj 31    Scandic Hotels AB    Receptionschef
Vi söker Service Team Manager till hotellet Scandic Umeå Syd. På Scandic arbetar alla tillsammans för att skapa en gästupplevelse i världsklass under gästens hela vistelse. Som Service Team Manager är du den som motiverar, driver, utvecklar och engagerar alla i teamet att ta ett stort eget ansvar för att förbättra arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din k... Visa mer
Vi söker Service Team Manager till hotellet Scandic Umeå Syd.

På Scandic arbetar alla tillsammans för att skapa en gästupplevelse i världsklass under gästens hela vistelse. Som Service Team Manager är du den som motiverar, driver, utvecklar och engagerar alla i teamet att ta ett stort eget ansvar för att förbättra arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens, som vi överträffar gästens förväntningar och vi får även väldigt roligt på jobbet!

Vad innebär rollen som Service Team Manager?

I denna roll som Service Team Manager ansvarar du för
* Front of House där du har det övergripande ansvaret för att våra gäster får service i världsklass från incheck till utcheck. Det innebär att säkra att du tillsammans med ditt team ser till att gästen alltid är i fokus.

Du leder och utvecklar verksamheten och medarbetarna utifrån företagets strategi, mål och lokala förutsättningar. Du har en passion för service och genom ditt ledarskap inspirerar och motiverar du dina medarbetare samt skapar förutsättningar för att ni tillsammans ska skapa enastående gästupplevelser. Som Service Team Manager är du även en del av den dagliga driften och du ansvarar för att planera och bemanna utifrån verksamhetens behov. Du ingår i hotellets ledningsgrupp vilket innebär att du tillsammans med dina kollegor har ett övergripande ansvar för hela hotellet.

Vem är du?

Du ser positivt på förändringar och har förmågan att leda andra genom dem, är flexibel och har lätt att se lösningar och att skapa relationer. Du är en ledare, som ser det som självklart att vara närvarande på olika tider och dagar samt har ett helhetsperspektiv i allt du gör. Du ser till nyttan av samarbete, att ge regelbunden feedback och är kommunikativ i din ledarstil. Du planerar din tid och jobbar målmedvetet mot kort- och långsiktiga mål. Som chef hos oss lever du efter vår ledarskapskompass med Inspire, Collaborate, Build trust och Empower som en naturlig del av ditt ledarskap. Du lever våra värderingar och agerar som ett föredöme i din roll.

Du har tidigare erfarenhet från att leda andra i en liknande roll samt relevant utbildning och erfarenhet inom servicebranschen. Du har god administrativ förmåga, erfarenhet av ekonomisk planering och uppföljning samt god vana att arbeta i olika systemstöd. Du behöver dessutom ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Information om tjänsten:

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Vi tillämpar provanställning. Din närmsta chef kommer att vara vår Hotelldirektör. Platsen omfattar dagskift men kvällar och helger kan förekomma

Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av personlighetstester som del av urvalet.

Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!


Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD Visa mindre

WELCOME OFFICE MANAGER TILL CLARION HOTEL UMEÅ

Hösten 2022 öppnar äntligen Clarion Hotel Umeå upp sina dörrar! Nu letar vi efter drivna och passionerade medarbetare som vill hjälpa oss att skapa en av de härligaste och bästa platserna att vara på i Umeå! Hotellet har 270 rum och en fantastisk mötesarena med en bankettsal på 500 kvadratmeter, en restaurang på top floor med tillhörande terrass, gym & spa. Här kommer vi skapa ett nytt pulserande vardagsrum, en naturlig plats att vara på, oavsett anledni... Visa mer
Hösten 2022 öppnar äntligen Clarion Hotel Umeå upp sina dörrar! Nu letar vi efter drivna och passionerade medarbetare som vill hjälpa oss att skapa en av de härligaste och bästa platserna att vara på i Umeå!

Hotellet har 270 rum och en fantastisk mötesarena med en bankettsal på 500 kvadratmeter, en restaurang på top floor med tillhörande terrass, gym & spa. Här kommer vi skapa ett nytt pulserande vardagsrum, en naturlig plats att vara på, oavsett anledning.

Inom Clarion Hotel jobbar vi för att öka livskvalitén för gäster och för varandra, kollegor emellan. Som en del av Clarions rebelliska DNA och vårt mindset Being Ever Changing så förväntas vi som medarbetare på Clarion Hotel Umeå att utmana bilden om vad ett hotell är och kan vara.

Hotell är relationer och vi vet att den riktiga kraften sitter i just människor. På Clarion arbetar vi med en förstärkande feedbackkultur för att hjälpa och lyfta varandra, hela tiden med målet att leverera en personlig och passionerad service som ska leda till ett gott resultat.

Just nu söker vi en driven och passionerad Welcome Office Manager till att leda och utveckla personalen och servicen i hotellets hjärta: receptionen. Du drivs av samarbete, öppenhet och insikten att ta fullt ägandeskap inte bara för ditt område, utan för gästens helhetsupplevelse. Alltid och varje gång!

Som Welcome Office Manager är du ansvarig för den dagliga driften av receptionen på Clarion Hotel Umeå. Det är din huvuduppgift att genom avdelningens personal skapa en oförglömlig upplevelse för hotellets gäster samt att ständigt verka för ökad lönsamhet och att nå uppsatta prognoser/mål för avdelningen. Du kommer ha personalansvar för Shiftleaders, receptionister och nattpersonal.

I tjänsten ingår bland annat:

• Fullständigt resultat-, kvalitet-, personal- & ekonomiskt ansvar för avdelningen.
• Ansvar för rekrytering inom avdelningen.
• Arbete med målstyrning och prognoser – intäkt & kostnadsprognoser samt resultatansvar för avdelningen. Alla i avdelningen skall själva och dagligen ha klart för sig hur de förväntas bidra till resultatet.
• Ansvarig för hotellets gästnöjdhetsverktyg samt externa system för att mäta och följa upp gästnöjdhet.
• Ansvar för merförsäljning inom avdelningen.
• Dutytjänstgöring enligt dutyschema vilket innebär att vara på plats på hotellet och inneha det övergripande ansvaret för driften under den helg dutytjänstgöring är schemalagd.
• Ansvar för att avdelningen är uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner.
• Welcome Office Manager förväntas vara i driften och skall vara kapabel och villig att utföra alla de uppgifter som utförs av avdelningens personal.
• Tjänsten innebär arbete under dag, kväll och helger. Som det är när man jobbar på hotell!
• Vid anställning presenteras fullständig befattningsbeskrivning med mandat och förväntningar.


Är du lika nyfiken på oss som vi är på dig?

Sök innan sista ansökningsdag den 19 maj.

Vill du veta mer om Clarion Hotel Umeå? Följ oss på Instagram för spännande uppdateringar fram till öppningen!

Clarion Hotel, tillsammans med hotellkedjorna Quality Hotel, Collection Hotel och Comfort Hotel är en del av Nordic Choice Hotels med över 200 hotell i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Baltikum. Vi driver en multibrandingorganisation med Room For All och stora utvecklingsmöjligheter. Visa mindre

WELCOME OFFICE SUPERVISOR TILL NYA CLARION HOTEL UMEÅ

Hösten 2022 öppnar äntligen Clarion Hotel Umeå upp sina dörrar! Nu letar vi efter drivna och passionerade medarbetare som vill hjälpa oss att skapa en av de härligaste och bästa platserna att vara på i Umeå! Hotellet har 270 rum och en fantastisk mötesarena med en bankettsal på 500 kvadratmeter, en restaurang på top floor med tillhörande terrass, gym & spa. Här kommer vi skapa ett nytt pulserande vardagsrum, en naturlig plats att vara på, oavsett anledni... Visa mer
Hösten 2022 öppnar äntligen Clarion Hotel Umeå upp sina dörrar! Nu letar vi efter drivna och passionerade medarbetare som vill hjälpa oss att skapa en av de härligaste och bästa platserna att vara på i Umeå!

Hotellet har 270 rum och en fantastisk mötesarena med en bankettsal på 500 kvadratmeter, en restaurang på top floor med tillhörande terrass, gym & spa. Här kommer vi skapa ett nytt pulserande vardagsrum, en naturlig plats att vara på, oavsett anledning.

Inom Clarion Hotel jobbar vi för att öka livskvalitén för gäster och för varandra, kollegor emellan. Som en del av Clarions rebelliska DNA och vårt mindset Being Ever Changing så förväntas vi som medarbetare på Clarion Hotel Umeå att utmana bilden om vad ett hotell är och kan vara.

Hotell är relationer och vi vet att den riktiga kraften sitter i just människor. På Clarion arbetar vi med en förstärkande feedbackkultur för att hjälpa och lyfta varandra, hela tiden med målet att leverera en personlig och passionerad service som ska leda till ett gott resultat.

Just nu söker vi en driven och ambitiös Welcome Office Supervisor som ska vara med och driva servicen i hotellets hjärta: receptionen. Du kommer tillsammans med teamet att vara med och utveckla avdelningen och ingå i hotellets supervisor-grupp, du rapporterar till Welcome Office Manager.

Som Welcome Office Supervisor har du en avgörande roll i att tillsammans med teamet skapa unika upplevelser för hotellets gäster samt att leda teamet i att ge fenomenal service. Därför tror vi att du har erfarenhet från servicebranschen och ett arbete i en hotellreception.

Din positiva inställning, ditt problemlösande arbetssätt och härliga energi smittar av sig till personer omkring dig. Du har god organisationsförmåga, är proaktiv och drivs av samarbete både inom och mellan avdelningar och du tar fullt ägandeskap inte bara för ditt område, utan för gästens helhetsupplevelse. Alltid och varje gång!

Tjänsten innebär arbete under dag, kväll och helger. Som det är när man jobbar på hotell.

I tjänsten ingår b la arbetsuppgifter och ansvarsområden såsom:

• Ansvar för daglig drift av hotellets reception .
• Att leda teamet i att ge fenomenal service och tillsammans med avdelningens medarbetare skapa en oförglömlig helhetsupplevelse för hotellets gäster.
• Operativt arbete där du förväntas vara i driften största delen av din arbetstid och skall vara kapabel och villig att utföra alla de uppgifter som utförs av avdelningens personal.
• Leda och fördela arbetet samt schemaläggning, tidrapportering, upplärning och utbildning inom avdelningen i samråd med närmsta chef.
• Att ständigt verka för ökad lönsamhet samt kvalité och att nå uppsatta mål/merförsäljning för avdelningen, samt vara en förebild.
• Arbeta fram rutiner för avdelningen, kvalitetssäkra dessa och säkerställa att de efterföljs.
• Ansvar för att löpande följa upp gästnöjdhet

Är du lika nyfiken på oss som vi är på dig?

Sök innan sista ansökningsdag den 19 maj.

Vill du veta mer om Clarion Hotel Umeå? Följ oss på Instagram för spännande uppdateringar fram till öppningen!

Clarion Hotel, tillsammans med hotellkedjorna Quality Hotel, Collection Hotel och Comfort Hotel är en del av Nordic Choice Hotels med över 200 hotell i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Baltikum. Vi driver en multibrandingorganisation med Room For All och stora utvecklingsmöjligheter. Visa mindre

Receptionsansvarig

Ansök    Okt 19    First Camp Sverige AB    Receptionschef
First Camp är Nordens största campingkoncern med totalt 55 destinationer i Sverige och Danmark. Kedjan är inne i en spännande tillväxtfas och har genom organisk tillväxt och ett stort antal förvärv gått från drygt 100 MSEK i omsättning 2016 till nu uppemot 700 MSEK ett normalår. Detta är en unik möjlighet att driva utvecklingen i en bransch med enormt mycket potential. Vi är ett stort team med över 1000 medarbetare som brinner för våra gästers upplevelser ... Visa mer
First Camp är Nordens största campingkoncern med totalt 55 destinationer i Sverige och Danmark. Kedjan är inne i en spännande tillväxtfas och har genom organisk tillväxt och ett stort antal förvärv gått från drygt 100 MSEK i omsättning 2016 till nu uppemot 700 MSEK ett normalår. Detta är en unik möjlighet att driva utvecklingen i en bransch med enormt mycket potential. Vi är ett stort team med över 1000 medarbetare som brinner för våra gästers upplevelser och som strävar mot att bygga världens ledande campingkedja. Läs gärna mer om oss och vad vi gör på www.firstcamp.se.


 


På First Camp Nydala-Umeå har du chansen att jobba i en fantastisk miljö, med bara 10 minuters buss-eller bilresa in till Umeå centrum. Här arbetar du i en härlig gemenskap med både reception, butik, bistro och städ på destinationen för att göra vistelsen så enkel och trivsam som möjligt för våra gäster.



Beskrivning
Vi vill bli världens ledande campingkedja genom att fokusera på innovation, hållbarhet och datadrivna gästinsikter.

Därför vill vi att alla våra anställda ska drivas av att skapa mervärde, inte bara för våra gäster men även för varandra. Några av våra främsta ansikten utåt och som har ett stort ansvar för att skapa mervärde på destinationerna är våra Receptionsansvariga – och här vill vi nu fylla på med en ny kollega. 

 

Arbetsuppgifter
Som Receptionsansvarig är du ansvarig för driften av reception och butik på First Camp Nydala-Umeå. Tjänsten innefattar operativt arbete i reception och butik, så som in- och utcheckningar, information och service till gäster, bokningshantering samt ansvar för varuflödet i butiken. Du är även arbetsledare för säsongspersonalen i reception och butik. Det kommer att vara ditt ansvar att rutinerna för reception och butik efterföljs och du samarbetar med Destinationschefen för att hålla dem uppdaterade. I rollen som Receptionsansvarig är du även ett stöd till Destinationschefen när det kommer till?löpande kommunikation?till?både personal och kollegor,?administration, kundhantering samt försäljning.  

I linje med att skapa mervärde för varandra och våra kunder, ska alla som arbetar på destinationerna kunna hugga i där det behövs, vilket innebär att du som Receptionsansvarig kan komma att stötta upp med alla förekommande arbetsuppgifter som finns på First Camp Nydala-Umeå.

 

Kvalifikationer
För att passa in i rollen som Receptionsansvarig krävs det att du är en person som drivs av att ge bra service. Du är en tydlig administratör, har förmågan att prioritera och fördela arbete samt är kommunikativ och utåtriktad. Då rollen är väldigt varierande behöver du vara en prestigelös person med tydligt lösningsfokus och som gärna hoppar in där det behövs. Slutligen behöver du kunna driva ett tydligt ledarskap och ha förmågan att skapa sammanhållning i en grupp.   

Vi ser gärna att du har en vidareutbildning inom turism, handel eller service, men det är inget krav. Du måste dock ha erfarenhet av receptionsarbete och fina referenser från kundhantering. Arbetet förutsätter att du har mycket goda allmänna IT-kunskaper och har arbetat i bokningssystem tidigare. Ett krav är även att du kommunicerar mycket väl i både tal och skrift på svenska och engelska. Slutligen är det meriterande om du har erfarenhet från camping och arbetsledning.  

 

Vad erbjuder vi dig?   
På First Camp rekryterar vi förmågor och utvecklar dem. Hos oss ska du få möjlighet att växa och lära dig nytt samtidigt som du har riktigt roligt. Våra gemensamma värderingar styr vår vardag och hur vi är mot varandra:  

We Care:  Vi bryr oss om varandra, våra gäster och naturen 

We Have Fun: Vi har kul på jobbet och har glimten i ögat både internt och med våra gäster 

We Simplify:  Vi ska alltid försöka förenkla hur vi jobbar med varann och våra gäster 

We Deliver Results: Allt vi gör ska ge resultat för oss, våra ägare och våra gäster 

Vi vill skapa en kedja, ett ställe där man alltid känner igen sig vart i landet man än besöker oss. Det är därför viktigt för oss med samstämmighet, med tydlighet och med kollegor som vill bygga något stort tillsammans och kommer med nya idéer för att förbättra det vi redan gör så bra. Som Receptionsansvarig erbjuder vi dig en bred tjänst där du får möjlighet att växa och utvecklas inom en bransch på uppgång och där du har nära till kollegor när du behöver stöd. Kollegor som gärna bjuder på både erfarenhet och goda skratt. Vi är ett starkt team och vill fortsätta växa med fler teamorienterade kollegor som vill vara med och bygga på vår framgångssaga. Känner du dig träffad?   

 

Villkor och ansökan
Tjänsten är på heltid och innefattas av kollektivavtal. Lön och villkor enligt överenskommelse.   
Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag då tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag. Visa mindre

Receptionsansvarig

Ansök    Jul 26    First Camp Sverige AB    Receptionschef
First Camp är Nordens största campingkoncern med totalt 55 destinationer i Sverige och Danmark. Kedjan är inne i en spännande tillväxtfas och har genom organisk tillväxt och ett stort antal förvärv gått från drygt 100 MSEK i omsättning 2016 till nu uppemot 700 MSEK ett normalår. Detta är en unik möjlighet att driva utvecklingen i en bransch med enormt mycket potential. Vi är ett stort team med över 1000 medarbetare som brinner för våra gästers upplevelser ... Visa mer
First Camp är Nordens största campingkoncern med totalt 55 destinationer i Sverige och Danmark. Kedjan är inne i en spännande tillväxtfas och har genom organisk tillväxt och ett stort antal förvärv gått från drygt 100 MSEK i omsättning 2016 till nu uppemot 700 MSEK ett normalår. Detta är en unik möjlighet att driva utvecklingen i en bransch med enormt mycket potential. Vi är ett stort team med över 1000 medarbetare som brinner för våra gästers upplevelser och som strävar mot att bygga världens ledande campingkedja. Läs gärna mer om oss och vad vi gör på www.firstcamp.se.


 


På First Camp Nydala-Umeå har du chansen att jobba i en fantastisk miljö, med bara 10 minuters buss-eller bilresa in till Umeå centrum. Här arbetar du i en härlig gemenskap med både reception, butik, bistro och städ på destinationen för att göra vistelsen så enkel och trivsam som möjligt för våra gäster.



Beskrivning
Vi vill bli världens ledande campingkedja genom att fokusera på innovation, hållbarhet och datadrivna gästinsikter.

Därför vill vi att alla våra anställda ska drivas av att skapa mervärde, inte bara för våra gäster men även för varandra. Några av våra främsta ansikten utåt och som har ett stort ansvar för att skapa mervärde på destinationerna är våra Receptionsansvariga – och här vill vi nu fylla på med en ny kollega. 

 

Arbetsuppgifter
Som Receptionsansvarig är du ansvarig för driften av reception och butik på First Camp Nydala-Umeå. Tjänsten innefattar operativt arbete i reception och butik, så som in- och utcheckningar, information och service till gäster, bokningshantering samt ansvar för varuflödet i butiken. Du är även arbetsledare för säsongspersonalen i reception och butik. Det kommer att vara ditt ansvar att rutinerna för reception och butik efterföljs och du samarbetar med Destinationschefen för att hålla dem uppdaterade. I rollen som Receptionsansvarig är du även ett stöd till Destinationschefen när det kommer till?löpande kommunikation?till?både personal och kollegor,?administration, kundhantering samt försäljning.  

I linje med att skapa mervärde för varandra och våra kunder, ska alla som arbetar på destinationerna kunna hugga i där det behövs, vilket innebär att du som Receptionsansvarig kan komma att stötta upp med alla förekommande arbetsuppgifter som finns på First Camp Nydala-Umeå.

 

Kvalifikationer
För att passa in i rollen som Receptionsansvarig krävs det att du är en person som drivs av att ge bra service. Du är en tydlig administratör, har förmågan att prioritera och fördela arbete samt är kommunikativ och utåtriktad. Då rollen är väldigt varierande behöver du vara en prestigelös person med tydligt lösningsfokus och som gärna hoppar in där det behövs. Slutligen behöver du kunna driva ett tydligt ledarskap och ha förmågan att skapa sammanhållning i en grupp.   

Vi ser gärna att du har en vidareutbildning inom turism, handel eller service, men det är inget krav. Du måste dock ha erfarenhet av receptionsarbete och fina referenser från kundhantering. Arbetet förutsätter att du har mycket goda allmänna IT-kunskaper och har arbetat i bokningssystem tidigare. Ett krav är även att du kommunicerar mycket väl i både tal och skrift på svenska och engelska. Slutligen är det meriterande om du har erfarenhet från camping och arbetsledning.  

 

Vad erbjuder vi dig?   
På First Camp rekryterar vi förmågor och utvecklar dem. Hos oss ska du få möjlighet att växa och lära dig nytt samtidigt som du har riktigt roligt. Våra gemensamma värderingar styr vår vardag och hur vi är mot varandra:  

We Care:  Vi bryr oss om varandra, våra gäster och naturen 

We Have Fun: Vi har kul på jobbet och har glimten i ögat både internt och med våra gäster 

We Simplify:  Vi ska alltid försöka förenkla hur vi jobbar med varann och våra gäster 

We Deliver Results: Allt vi gör ska ge resultat för oss, våra ägare och våra gäster 

Vi vill skapa en kedja, ett ställe där man alltid känner igen sig vart i landet man än besöker oss. Det är därför viktigt för oss med samstämmighet, med tydlighet och med kollegor som vill bygga något stort tillsammans och kommer med nya idéer för att förbättra det vi redan gör så bra. Som Receptionsansvarig erbjuder vi dig en bred tjänst där du får möjlighet att växa och utvecklas inom en bransch på uppgång och där du har nära till kollegor när du behöver stöd. Kollegor som gärna bjuder på både erfarenhet och goda skratt. Vi är ett starkt team och vill fortsätta växa med fler teamorienterade kollegor som vill vara med och bygga på vår framgångssaga. Känner du dig träffad?   

 

Villkor och ansökan
Tjänsten är på heltid och innefattas av kollektivavtal. Lön och villkor enligt överenskommelse.   
Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag då tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag. Visa mindre

Passionerad receptionschef till Stora Hotellet och U&Me hotel

På våra två hotell är vår verksamhet en förebild och ledstjärna för Umeå som destination. Du kommer att vara en viktig del i vår framtid. Vi skall tillsammans bibehålla Umeås mest attraktiva mötesplats med en hög ambition och en självklar målsättning att ha den absolut bästa personalen och gästupplevelsen i branschen. Vi förväntar oss därför kreativa och personliga talanger som kan leverera ett värdskap utöver det vanliga. Du kommer att vara ledare av ett ... Visa mer
På våra två hotell är vår verksamhet en förebild och ledstjärna för Umeå som destination. Du kommer att vara en viktig del i vår framtid. Vi skall tillsammans bibehålla Umeås mest attraktiva mötesplats med en hög ambition och en självklar målsättning att ha den absolut bästa personalen och gästupplevelsen i branschen. Vi förväntar oss därför kreativa och personliga talanger som kan leverera ett värdskap utöver det vanliga.
Du kommer att vara ledare av ett sammansvetsat team där varje medarbetare är en nyckelperson. Vi ser teamwork som en självklarhet och söker efter en lagspelare, en av årorna som för vår skuta framåt! Och samarbeta över gränserna med övriga verksamheter i vår koncern.
Rollen kräver att man har arbetat i ledande befattning tidigare och har flera års erfarenhet av arbete inom reception, gärna som receptionschef. Man behöver vara strukturerad, målinriktad, lyhörd och gillar ett högt tempo.
Du har erfarenhet av att jobba med budget och ekonomisk uppföljning, drivs av att utveckla medarbetare och verksamheten. Du är en positiv och prestigelös person som brinner för service. Är stresstålig, lösningsorienterad och uppmärksam på gästernas och medarbetarnas behov.
Du kan flytande svenska och engelska i tal och skrift
Ingen dag är den andra lik, det är också det som gör detta jobb utvecklande och roligt.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, tillträde 1/2 2022.
Vi erbjuder dig en möjlighet att vara med på en spännande resa i Umeås Sjömanshus. Tycker du att denna beskrivning passar dig, välkommen med din ansökan!
Ansök senast 22/12 med cv och personligt brev, maila till [email protected], märk din ansökan med ”Receptionschef”. Observera att urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Visa mindre

Receptionschef

Ansök    Jan 22    Elite Hotels    Receptionschef
Vi söker en ledare med ett bultande servicehjärta för att tillsammans med oss på hela hotellet och framförallt tillsammans med Receptionsteamet ta värdskapet och gästens upplevelse från redan härliga nivåer till än högre höjder. Vi söker dig som älskar hotell, värdskap och gästmötet. Du ska vara en tävlingsmänniska med ett sinne för detaljer. Du jobbar prestigelöst tillsammans med ditt team i receptionen där ni fokuserar på att vara närvarande och 100%-ig... Visa mer
Vi söker en ledare med ett bultande servicehjärta för att tillsammans med oss på hela hotellet och framförallt tillsammans med Receptionsteamet ta värdskapet och gästens upplevelse från redan härliga nivåer till än högre höjder.

Vi söker dig som älskar hotell, värdskap och gästmötet. Du ska vara en tävlingsmänniska med ett sinne för detaljer. Du jobbar prestigelöst tillsammans med ditt team i receptionen där ni fokuserar på att vara närvarande och 100%-iga i alla gästmöten.

Du är expert på bemötande, problemlösning, kreativitet och proaktivt arbete och du gillar utmaningar.

Som ledare på Elite Hotels of Sweden värderar vi att du är närvarande och inlyssnande, vi vill att du leder ditt team med glädje, energi och tydlighet. Du vill utvecklas tillsammans med ditt team och är därför stark på att skapa förutsättningar för att ni ska lyckas tillsammans. Du har ett intresse av att utveckla medarbetare och att motivera ett redan engagerat team.

Du arbetar ca. 60% i drift tillsammans med teamet i receptionen. Övriga ansvarsområden är feedback från gäster, budgetansvar för din avdelning (både när det kommer till försäljning och kostnader) samt personalansvar ink. Schemaläggning för ert team.

Elite Hotels of Sweden är en kedja som växer, vi investerar både i nya hotell samtidigt som vi lägger stor vikt vid att utveckla våra verksamheter. Vi är en decentraliserad organisation där ägandeskap och ansvar, delaktighet, beslut och driv ligger på varje hotell. Detta gör att vi som jobbar här har stora möjligheter till påverkan och personlig utveckling.

Så vill du bli en del av en prestigelös och lärande organisation med mycket glädje och energi kan detta vara din chans!

Jag ser fram emot att träffa dig!

Praktikaliteter:

- Arbetstider: Varierande - vi är här när gästen är här
- Omfattning: 100%
- Start: Enl. ök.
- Lön: Enl. ök.
- För frågor om tjänsten kontakta: Sara Johansson, 070-2226504 alt. [email protected]
- Sista ansökningsdag: Urval kommer ske löpande, vi rekommenderar därför att du inte väntar med din ansökan! Visa mindre

Receptionschef, Scandic Umeå, heltid

Ansök    Nov 6    Scandic Hotels Sverige    Receptionschef
Nu söker vi en receptionschef - som trivs med att vara i händelsernas centrum Efter en lång resa är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar dig välkommen fram. Det gör vi i receptionen varje dag. Receptionen är också hotellets nav och du som receptionschef kommer att befinna dig i händelsernas centrum. Vi vet inte alltid vilka utmaningar teamet kommer att möta under dagen men vi vet att alla avdelningar kommer sluta upp för a... Visa mer
Nu söker vi en receptionschef - som trivs med att vara i händelsernas centrum

Efter en lång resa är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar dig välkommen fram. Det gör vi i receptionen varje dag. Receptionen är också hotellets nav och du som receptionschef kommer att befinna dig i händelsernas centrum. Vi vet inte alltid vilka utmaningar teamet kommer att möta under dagen men vi vet att alla avdelningar kommer sluta upp för att lösa dem tillsammans. Vi är ett team.

I rollen som receptionschef har du det övergripande ansvaret för receptionen. Du har en passion för service och genom ditt ledarskap inspirerar och motiverar du dina medarbetare att leverera service i världsklass!

Dina arbetsuppgifter som receptionschef:

- Checka in och ut gäster i vårt system Opera (Scorpio).
- Koordinera alla avdelningar för att möta våra gästers önskemål.
- Bidra till merförsäljning.
- Ta del av och aktivt arbeta mot avdelningsmålen.
- Ta emot bokningar och hantera fakturor.
- Arbeta med kassahantering.
- Ha övergripande ansvar för hotellets reception
- Introducera nya medarbetare och praktikanter
- Coacha och inspirera dina medarbetare
- Arbeta med nyckeltal och andra uppsatta mål
- Planera och bemanna utefter behov

Du ser positivt på förändringar, är flexibel och har lätt att se lösningar. Du har helhetsperspektiv, kan tänka strategiskt och ser nyttan av samarbete mellan olika avdelningar. Som chef hos oss är du dessutom modig, prestigelös och ser Scandics värderingar som dina!

Erfarenheter du tar med och delar med oss:

- Relevant utbildning inom hotell och/eller turism
- Minst fem års erfarenhet av liknande arbete, och då i ledande befattning
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska

Information om tjänsten:

Det här är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar 6mån provanställning. Sista ansökningsdag är 4 December. Observera att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag då intervjuer sker löpande.

Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt.

Har du ambitioner att utvecklas kommer du att få utrymme att växa i din roll. Utvecklingsmöjligheterna inom vår organisation är oändliga. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic Umeå Syd!



Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO VÄX I DIN ROLL OCH I ORGANISATIONEN
Utvecklas i den riktning du önskar, vilken den än är.

BE YOU DU ÄR BLAND VÄNNER
Du kan vara dig själv här, det är så vi lyckas ge genuin och personlig service till våra gäster.

BE CARING SKAPA RUM FÖR MORGONDAGEN
Vi kommer att utmana dig att ta initiativ för att påskynda den positiva globala utvecklingen och bygga denna och framtida generationer som en helhet.

BE BOLD KLIV UR DIN KOMFORTZON OCH GÖR SKILLNAD
Vi har musklerna att se till att bra initiativ lyfts och nyttjas. Visa mindre