Lediga jobb som Säljkonsulent i Umeå

Se lediga jobb som Säljkonsulent i Umeå. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Umeå som finns hos arbetsgivaren.

Säljkonsulent

Pocketgrossisten söker säljkonsulent i Umeå. Pocketgrossisten AB har funnits sedan 1992 och startades för att hantera inköp och lager för Pocketshop. 1993 började Pocketgrossisten leverera pocketböcker till servicehandeln och strax därefter till dagligvaruhandeln. Pocketgrossisten Sverige AB ägs av Bonnierförlagen, Piratförlaget och Tukan Förlag. Det är en stabil ägarkrets som vill utveckla och stärka boken i dagligvaruhandeln. Vi erbjuder våra kunder en ... Visa mer
Pocketgrossisten söker säljkonsulent i Umeå.
Pocketgrossisten AB har funnits sedan 1992 och startades för att hantera inköp och lager för Pocketshop. 1993 började Pocketgrossisten leverera pocketböcker till servicehandeln och strax därefter till dagligvaruhandeln.
Pocketgrossisten Sverige AB ägs av Bonnierförlagen, Piratförlaget och Tukan Förlag. Det är en stabil ägarkrets som vill utveckla och stärka boken i dagligvaruhandeln.
Vi erbjuder våra kunder en helhetslösning för böcker i dagligvaruhandeln. Genom butiksanpassade avdelningar, det mest kommersiella sortimentet och personlig fullservice med kunniga säljkonsulenter, optimerar vi försäljningsytorna i butik. Samtidigt som vi hela tiden jobbar med att driva och utveckla kategorin framåt.
Även om vårt fokus är pocketböcker har vi ett starkt sortiment av inbundna böcker, presentböcker, kokböcker och barnböcker för olika åldrar. Utöver detta tar vi fram ett antal attraktiva kampanjer under året som ytterligare driver försäljningen i butik.


Som säljkonsulent har du helhetsansvaret för Pocketgrossistens kunder i dagligvaruhandeln runt om i Umeå med omnejd. Du sköter om respektive butiks bokavdelningar vilket innebär plock, exponering, prismärkning samt orderläggning. Att presentera och sälja in kampanjer ingår som en viktig del i arbetet. Jobbet är perfekt för dig som gillar att arbeta självständigt, tycker om att bygga relationer och som brinner för god service och försäljning.
De kvalifikationer vi söker:
Social kompetens
Positiv med starkt driv, intresse och engagemang för försäljning.
Estetiskt lagd med kunskap om säljande exponering.
Strukturerad med god organisationsförmåga samt att kunna ta till sig och följa givna instruktioner.
Intresse för böcker.
I fysiskt god form då det är ett rörligt jobb med en del tunga lyft.
Datorvana
Du bör vara en person som kan se helheten och kunna ta egna beslut för att nå uppsatta mål.



Vi ser helst att du har erfarenhet av försäljning och dagligvaruhandeln. Att kunna etablera och upprätthålla en relation med alla slags kunder är ett absolut måste.
B körkort är ett krav.
Tjänsten är ca 25% och kan variera något beroende på vecka.
Du bör bo i trakten runt Umeå. Visa mindre

Vi söker fler kollegor till Affärsstöd i Umeå

Ansök    Sep 22    Atea Sverige AB    Säljkonsulent
Atea i region norr växer och vi känner glädjande en ökad efterfrågan hos våra kunder. Vi behöver därför hitta nya kollegor till vår gruppering inom Affärstöd med placering i Umeå. Vi söker dig som älskar att ge service i kombination med ett brinnande intresse för att göra affärer och skapa värde för såväl våra kunder som Atea som företag. Här vill man jobba! Kontoret i Umeå är en fantastisk arbetsplats. På tre nyrenoverade våningsplan samlas ett 100-tal m... Visa mer
Atea i region norr växer och vi känner glädjande en ökad efterfrågan hos våra kunder. Vi behöver därför hitta nya kollegor till vår gruppering inom Affärstöd med placering i Umeå. Vi söker dig som älskar att ge service i kombination med ett brinnande intresse för att göra affärer och skapa värde för såväl våra kunder som Atea som företag.

Här vill man jobba!
Kontoret i Umeå är en fantastisk arbetsplats. På tre nyrenoverade våningsplan samlas ett 100-tal medarbetare, alla med olika kompetenser och förmågor. Inom Affärsstöd är vi 15 personer. Titta gärna in hos oss via https://www.atea.se/om-atea/vara-kontor/umea/
I rollen som Affärsstöd fungerar man som stöd och bollplank till både våra kunder, säljare och leverantörer när det kommer till produktleveransen.Du ansvarar för att kvalitén alltid är på topp och du säkerställer att ömsesidiga förväntningar uppfylls. Man kan säga att du blir produktleveransansvarig för några av våra kunder. Du har till viss del en säljande roll men ditt fokus ligger på kundnöjdhet kopplat till avtalsefterlevnad, prisfrågor, produktfrågor och rådgivning. Vår målsättning är en produktleverans i toppklass från start till mål. Du arbetar via telefon och mail i vardagen men du träffar också kunder i digitala möten via Teams mellan varven.

Vi lyckas tillsammans!
På Atea anser vi att våra olikheter är vår styrka. Men med det sagt finns det också viktiga delar som förenar oss i våra roller och i vår kultur. Det vi har gemensamt inom Affärstöd är att vi alla har ett teknikintresse i grunden samt älskar att ge service och arbeta lösningsorienterat. Vi tror att det mesta går att lära sig på Atea men vi vet att du får en kortare startsträcka om du tidigare arbetat i en kundorienterad roll där du varit användare av något ärendehanterings-/affärssystem. Det vi också trivs med i vår grupp är att den ena dagen inte är den andra lik. På ett strukturerat och energiskt sätt löser vi de frågeställningar som dyker upp. En viktig del är att inge förtroende och skapa ett lugn hos motparten att vi löser den uppkomna situationen på bästa sätt. Det här är en roll där man trivs med att arbeta självständigt men samtidigt har vetskapen om att man har hela laget i ryggen för råd, bollning och stöttning. Vill du också bli en del av vår grupp, tveka inte att söka till oss! Tjänsten är en tillsvidareanställning.

Välkommen med din ansökan! 
Välkommen med din ansökan! Har du frågor om tjänsten eller hur det är att arbeta på Atea är du välkommen att kontakta Daniel Holloman, Chef Affärsstöd, på telefon 090 712812 alternativt [email protected] Lou Sjöholm Mineur, Talent Acquisition Partner, på 073 862 27 83 eller [email protected] Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Den här rekryteringsprocessen hanteras av oss på Atea och vi undanber oss därför alla samtal och eventuella förslag från rekryterings- och bemanningsföretag. Som en del i Ateas rekryteringsprocess ingår bakgrundskontroll av slutkandidat. Atea vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Säljplanerare

Ansök    Apr 26    Pågen AB    Säljkonsulent
Pågen är Sveriges ledande bageri med produkter inom förpackat färskt bröd, jäst kaffebröd, skorpor samt korv- och hamburgerbröd. Pågen är ett familjeföretag i femte generationen, vars bagartradition började redan 1878. Företaget har ett långsiktigt och hållbart perspektiv med omsorg om sina medarbetare, kunder, konsumenter och vår jord. Idag bakar och säljer Pågen ca 60 olika produkter som hittar du i alla svenska matbutiker, i Danmark, Norge, Finland och ... Visa mer
Pågen är Sveriges ledande bageri med produkter inom förpackat färskt bröd, jäst kaffebröd, skorpor samt korv- och hamburgerbröd. Pågen är ett familjeföretag i femte generationen, vars bagartradition började redan 1878. Företaget har ett långsiktigt och hållbart perspektiv med omsorg om sina medarbetare, kunder, konsumenter och vår jord. Idag bakar och säljer Pågen ca 60 olika produkter som hittar du i alla svenska matbutiker, i Danmark, Norge, Finland och Tyskland. Vissa produkter exporteras till 25 olika länder. Företaget har en positiv
försäljningsutveckling och verkar i en stabil bransch. I Sverige finns medarbetare över hela landet för att varje dag kunna förse butiker och konsumenter med färskt bröd. Huvudkontor ligger i Malmö, med två bagerier i Malmö och i Göteborg, omsättningen är 4 miljarder SEK.
Mer information hittar du på
www.pagen.se


Arbetsbeskrivning

Till vår Säljorganisation i Umeå söker vi en nu en Säljplanerare/Säljare utan distrikt. 
 
Som Säljplanerare är dina primära arbetsuppgifter att ansvara för den dagliga driften av personal genom ruttplanering av säljdistrikt, schemaläggning och bemanning samt tidrapportering i våra system. I rollen ingår även att ansvarar du för löpande drift av våra lastbilar och dess färdskrivarkort, regionsadministration samt beställning av kläder mm. Som en del av ditt arbete kommer du också att, ungefär 1-2 dagar per vecka, köra på rutt som Säljare då du ersätter ordinarie säljare på olika distrikt.  
 
Vem är du?
Vi söker dig som kan arbeta självständigt och som samtidigt är en lagspelare med förmågan att samarbeta i grupp. Som person är du flexibel och strukturerad och har lätt för att kommunicera. Då tjänsten kräver förmåga att kunna arbeta med många arbetsuppgifter samtidigt är det av stor vikt att du trivs med det och samtidigt gilla en arbetsmiljö som präglas av högt tempo.

För att lyckas i rollen behöver du ha god erfarenhet av bemanning och administrativt arbete. Utbildning inom bemanning eller logistik samt av försäljning i dagligvarubranschen är en fördel. Du behöver ha god data- och systemvana då mycket av det administrativa arbetet görs i våra system.

Du kommunicerar väl på svenska i både tal och skrift och hanterar Officepaketet väl. C-körkort och YKB är en merit. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vad erbjuder vi dig?
Du får arbeta i ett företag med starka varumärken och som är i ständig utveckling. Våra värderingar Engagemang, Mod och Ansvar är grundläggande för oss och et är viktigt att du delar dessa med oss och att du som Säljplanerare bidrar starkt till vår framgång.

Sök tjänsten
För mer information om tjänsterna är du välkommen att kontakta Regionchef David Rönnblom på tel 070 - 617 43 94.
Vi ser fram emot din ansökan och kommer att ha löpande urval så sök snarast, dock senast den 19 maj 2022. Visa mindre

Utvecklingsbara Säljare sökes!

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet... Visa mer
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr.
Läs mer på www.clockworkpersonal.se


Om företaget
Hej! Vi söker fler säljare till våra kunder. Nu öppnar samhället och näringslivet gasar vilket medför en stor förfrågan på säljare från våra kunder i Umeå. Vi söker dig som har drivet att bli framtidens stjärnsäljare.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som innesäljare kommer du främst arbeta med inkommande säljsamtal, där du bygger en behovsanalys för att matcha kunden mot rätt produkt. Självklart kommer du också på bästa sätt ge nya och befintliga kunder en bra upplevelse när de kontaktar vår kund.

Du kommer att erbjudas ett spännande och varierande jobb i en engagerande miljö där du och dina kollegor varje dag utvecklas tillsammans. Arbetstiden är förlagd vardagar mellan 09.00 – 18.00.


Din profil
För att lyckas i rollen har du drivet och uthålligheten att prestera varje dag, du drivs av att göra avslut och en tävling stimulerar mer än vad den skrämmer dig
Din arbetslivserfarenhet är inte det viktigaste, utan vi kommer att lägga stor vikt vid din personlighet och din vilja att utvecklas.

Vi söker dig som är kommunikativ och har en uthållighet utöver det vanliga. Du är en naturlig lagspelare som gillar att arbeta i team och dela med dig av din kompetens till andra. Du har ett intresse för försäljning och drivs av att jobba mot uppsatta mål. Du är lyhörd och kan bemöta alla kunder med en positiv attityd och ett ödmjukt sätt. Vidare är du ansvarstagande och ser en utmaning i att överträffa förväntningar. Har du serviceerfarenhet sedan tidigare, hög energi och motiveras av att varje månad kunna påverka din egen lön? Varmt välkommen med din ansökan!


Ansökan
För mer information är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Isak Bergström, via tfn: 070-821 53 17 eller Mattias Adolfsson: 073 351 27 25. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, så ansök därför snarast möjligt, men absolut senast den 22 november, via www.clockworkpersonal.se Visa mindre

Utvecklingsbara Säljare sökes!

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet... Visa mer
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr.
Läs mer på www.clockworkpersonal.se


Om företaget
Hej! Vi söker fler säljare till våra kunder. Nu öppnar samhället och näringslivet gasar vilket medför en stor förfrågan på säljare från våra kunder i Umeå. Vi söker dig som har drivet att bli framtidens stjärnsäljare.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som innesäljare kommer du främst arbeta med inkommande säljsamtal, där du bygger en behovsanalys för att matcha kunden mot rätt produkt. Självklart kommer du också på bästa sätt ge nya och befintliga kunder en bra upplevelse när de kontaktar vår kund.

Du kommer att erbjudas ett spännande och varierande jobb i en engagerande miljö där du och dina kollegor varje dag utvecklas tillsammans. Arbetstiden är förlagd vardagar mellan 09.00 – 18.00.


Din profil
För att lyckas i rollen har du drivet och uthålligheten att prestera varje dag, du drivs av att göra avslut och en tävling stimulerar mer än vad den skrämmer dig
Din arbetslivserfarenhet är inte det viktigaste, utan vi kommer att lägga stor vikt vid din personlighet och din vilja att utvecklas.

Vi söker dig som är kommunikativ och har en uthållighet utöver det vanliga. Du är en naturlig lagspelare som gillar att arbeta i team och dela med dig av din kompetens till andra. Du har ett intresse för försäljning och drivs av att jobba mot uppsatta mål. Du är lyhörd och kan bemöta alla kunder med en positiv attityd och ett ödmjukt sätt. Vidare är du ansvarstagande och ser en utmaning i att överträffa förväntningar. Har du serviceerfarenhet sedan tidigare, hög energi och motiveras av att varje månad kunna påverka din egen lön? Varmt välkommen med din ansökan!


Ansökan
För mer information är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Isak Bergström, via tfn: 070-821 53 17 eller Mattias Adolfsson: 073 351 27 25. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, så ansök därför snarast möjligt, men absolut senast den 25 oktober, via www.clockworkpersonal.se Visa mindre

Säljare SCA Energy

Ansök    Okt 7    SCA Energy AB    Säljkonsulent
Om SCA Kärnan i SCAs verksamhet är den växande skogen, Europas största privata skogsinnehav. Kring denna unika resurs har vi byggt en välutvecklad värdekedja baserad på förnybar råvara från våra egna och andras skogar. Vi erbjuder förpackningspapper, massa, trävaror, förnybar energi, tjänster för skogsägare och effektiva transportlösningar. Skogsbolaget SCA hade 2020 ca 4 000 anställda och en försäljning på 18,4 miljarder kronor. SCA grundades 1929 och ha... Visa mer
Om SCA

Kärnan i SCAs verksamhet är den växande skogen, Europas största privata skogsinnehav. Kring denna unika resurs har vi byggt en välutvecklad värdekedja baserad på förnybar råvara från våra egna och andras skogar. Vi erbjuder förpackningspapper, massa, trävaror, förnybar energi, tjänster för skogsägare och effektiva transportlösningar. Skogsbolaget SCA hade 2020 ca 4 000 anställda och en försäljning på 18,4 miljarder kronor. SCA grundades 1929 och har sitt huvudkontor i Sundsvall. För mer information, besök www.sca.com

En hållbar arbetsplats – en renare värld

Nu söker vi dig som vill jobba som Säljare på SCA Energy AB. Vill du medverka till en hållbar framtid? Vi gör det genom ett ansvarsfullt skogsbruk, resurseffektivitet och förnybara produkter. Nu söker vi dig som vill bli vår nya kollega på SCA Energy AB och ansvara för försäljning- och marknadsföring av SCA Pellets till företag- och konsumentmarknad i region norr. Välkommen med din ansökan!
På SCA har vi en tydlig plan för våra medarbetare. Den hänger ihop med vårt syfte: att med skogens kraft bidra till en hållbar framtid. Oavsett var du är i livet har vi plats för dig som vill utveckla och utvecklas, göra skillnad och tänka nytt. För när våra medarbetare växer, växer även vår verksamhet.


Din nästa utmaning

Som Säljare på SCA Energy AB så kommer du att ansvara för försäljning- och marknadsföring av SCA Pellets till företag- och via vårt återförsäljarnät till konsumentmarknad. Våra produkter säljs företrädesvis i Sverige men även på export. Vi är en ledande aktör i Sverige med en stark position i norr. Våra företagskunder finns inom energi- och industrisektorn för el och värmeproduktion samt inom konsumentmarknad för uppvärmning och djurhållning.

I denna roll ansvarar du för din regions tillväxt, resultat och utveckling. Arbetet innebär att vårda och utveckla relation med befintliga kunder och utveckla nya affärer. Du bearbetar marknaden aktiv inom din region med eget försäljningsarbete och kundnärvaro. Det sker med möten ute hos kund men även digitalt.

I rollen som Säljare har du ansvaret för vår försäljning i region norr vilket innefattar Norrbotten/Västerbotten och Ångermanland och Jämtland. Då tjänsten innebär resor så är flera placeringsorter tänkbara, men vi ser gärna att du befinner dig i Umeå- eller Piteåområdet då det finns kollegor på plats där.

Vem är du?

Vi söker dig som trivs i ett arbete med många kontaktytor och har en god förmåga att samverka med andra. För att lyckas i rollen har du en bra känsla, förståelse och intresse för affärer och service. I denna roll driver du affären i din region självständigt, så vi söker dig som är driven och självgående . Du har några års erfarenhet av säljarbete till företagskunders och/eller försäljning via återförsäljare till slutkund.

Vi ser gärna att du har en akademisk utbildning eller liknande erfarenhet. B-körkort är ett krav då tjänsten innebär resor med bil och övernattningar.

För oss är det också viktigt att ditt beteende samspelar med SCAs kärnvärden: respekt, högklassighet och ansvar.

Vad erbjuder vi dig?

Som anställd på SCA omfattas du av många förmåner. Alla medarbetare har rätt till tjänstepension, företagshälsovård samt möjlighet att hyra semesterboenden via SCAs personalstiftelser.
Utgångspunkten är en hälsosam och säker arbetsmiljö. Vi jobbar också medvetet för att skapa ett högt värde för individen och en stolthet över det vi gör tillsammans. Att jobba på SCA ska vara ett meningsfullt arbetsliv. För vi vet att det är människorna som gör framgångarna. Varje dag, året runt. 

Vill du veta mer?

Tjänsten är tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse. Sista ansökningsdatum 31 oktober 2021. Välkommen med din ansökan!

Säljare med intresse för affärer! Visa mindre

Husbils-/husvagnssäljare till BW Fritid

Om företaget BW Fritid är Umeås äldsta husbils/husvagnsföretag, och drivs idag som ett modernt familjeföretag med god lönsamhet. Vi är auktoriserade återförsäljare av husbilar från Knaus, Pilote, Weinsberg, Ci och Rollerteam samt husvagnar från Knaus och Weinsberg. Förutom nya fordon har vi ett stort begagnatlager som innehåller alla märken, i alla prisklasser. Vi erbjuder även en auktoriserad verkstad samt reservdelar och tillbehör i vår campingbutik. Vår... Visa mer
Om företaget
BW Fritid är Umeås äldsta husbils/husvagnsföretag, och drivs idag som ett modernt familjeföretag med god lönsamhet. Vi är auktoriserade återförsäljare av husbilar från Knaus, Pilote, Weinsberg, Ci och Rollerteam samt husvagnar från Knaus och Weinsberg. Förutom nya fordon har vi ett stort begagnatlager som innehåller alla märken, i alla prisklasser. Vi erbjuder även en auktoriserad verkstad samt reservdelar och tillbehör i vår campingbutik. Vår moderna och ändamålsenligt byggda lokal ligger centralt på Ersboda i Umeå.

Hos oss på BW Fritid är ledordet ”trevligt” och det genomsyrar hela vår verksamhet. Det ska vara trevligt att komma in till oss som kund, oavsett om det är för att köpa en ny husbil eller byta en gasolflaska, och vi som arbetar på BW Fritid har trevligt på jobbet.

För att ytterligare utveckla och stärka företaget söker vi nu en driven och engagerad husbils-/husvagnssäljare som kommer att komplettera försäljningsteamet, och bidra till en ökad försäljningsvolym. Drivs du av att göra affärer och vill du växa och få mer ansvar inom försäljning? Då finns en unik möjlighet för dig som är beredd att lägga ner det lilla extra. Dessutom får du arbeta på ett trevligt och lättsamt företag med god stämning.


Dina arbetsuppgifter
Som säljare på BW Fritid är dina främsta arbetsuppgifter att sälja husbilar samt husvagnar, vilket innefattar hela processen från första kundkontakt, till offertskrivande, finansieringslösningar, kontraktsskrivande samt efterföljande leverans och övrig kundvård. Förutom den utåtriktade delen som säljare tillkommer även en administrativ del där du värderar inbyten, kontrollerar dess utrustningsnivå samt ägar- och kreditförhållanden. Vidare ansvarar du för att inbytta fordon snabbt läggs ut till försäljning. Du samarbetar nära vår eftermarknadschef, där ni tillsammans skapar förutsättningar för en väl genomförd fordonsleverans.

Tjänsten kräver att du håller dig uppdaterad på nyheter inom vårt produktsortiment, och att du deltar i försäljningsmässor, möten samt utbildningar inom Sverige, men även utomlands.


Din profil
BW Fritid ska uppfattas av samtliga som trevliga och enkla att ha att göra med. Därför är du i mötet med andra lyhörd, inkännande, prestigelös, tillmötesgående och uppvisar en god förmåga att samarbeta. Du är samtidigt tydlig och rak i din kommunikation, både muntligt och skriftligt. För att vi ska trivas med varandra behöver du alltså ha en naturlig talang för att skapa och behålla goda relationer med kunder såväl som med arbetskamrater, branschkollegor och leverantörer.

För att lyckas i rollen tror vi att du har tidigare erfarenhet från försäljningsarbete, gärna av kapitalvaror. Du drivs av att nå framgångsrika försäljningsresultat och du är van att möta, eller överträffa uppsatta mål. Vi ligger i branschens framkant då det kommer till digitaliseringsgrad och vårt försäljningsarbete sker i ett väl anpassat affärssystem. En stor andel av våra kundkontakter kommer från våra digitala kanaler. Därför tror vi att du har god vana av att arbeta med datorn som ett självklart verktyg. Du har gymnasiekompetens, goda svenska och engelska språkkunskaper, samt B-körkort.

Husbils-/husvagnsbranschen är en säsongsbransch, där en stor del av försäljningen sker under månaderna april-augusti. Därför måste du kunna växla upp arbetstempot och ha förmåga att prioritera, planera och strukturera ditt arbete. Övrig tid är tempot lägre, och här gäller det att fånga upp alla potentiella kunder. Kreativitet och nytänkande i kombination med noggrann uppföljning hjälper dig att skapa affärer under denna period


Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Mattias Adolfsson på tfn 0733-51 27 25. Ansök med CV och personligt brev via www.clockworkpersonal.se senast den 12 september 2021. Visa mindre

Junior Sales till Bredband2

Om oss Bredband2 resa började i ett litet kontor i Umeå 1989, idag har de kontor och datacenter på flera orter runtom i Sverige där de största kontoren finns i Umeå, Malmö och Stockholm. Bredband2 är idag en etablerad leverantör av datakommunikation och säkerhetslösningar. Med ett av Sveriges största nät som sträcker sig över hela landet och mer därtill erbjuder nu Bredband2 ett branschledande, snabbt och tryggt bredband till ca en halv miljon kunder. Bre... Visa mer
Om oss
Bredband2 resa började i ett litet kontor i Umeå 1989, idag har de kontor och datacenter på flera orter runtom i Sverige där de största kontoren finns i Umeå, Malmö och Stockholm. Bredband2 är idag en etablerad leverantör av datakommunikation och säkerhetslösningar. Med ett av Sveriges största nät som sträcker sig över hela landet och mer därtill erbjuder nu Bredband2 ett branschledande, snabbt och tryggt bredband till ca en halv miljon kunder.

Bredband2 tror på ett öppet företagsklimat som präglas av utveckling, uppskattning och gemenskap. Lyssnandet spelar en stor roll i detta. Om alla medarbetare mår bra och är duktiga på att samarbeta kan man tillsammans utmana marknaden och bli en betydelsefull spelare i utvecklingen av det digitala samhället. – Bredband2 är leverantören som lyssnar.

Du kommer påbörja din anställning som konsult via oss på Clockwork med goda möjligheter till fast anställning hos Bredband2.

Vi erbjuder dig branschens bästa säljutbildning. Tillsammans med dina kollegor kommer du varje dag utvecklas i syftet att bli en framtida proffssäljare. Du har drivet och vi skapar möjligheten!


Dina arbetsuppgifter
I rollen som innesäljare hos Bredband2 kommer du främst arbeta med inkommande säljsamtal, men utgående samtal är även en del av arbetet. Självklart kommer du också på bästa sätt ge nya och befintliga kunder en bra upplevelse när de kontaktar Bredband2. Bredband2 egna produkter kryddas med samarbeten för att spetsa erbjudandet mot kunden. Du kommer att erbjudas ett spännande och varierande jobb i en engagerande miljö där du och dina kollegor varje dag utvecklas tillsammans. Arbetstiden är förlagd vardagar mellan 09.00 – 18.00.

Din profil
För att lyckas i denna roll tror vi att du drivet och uthålligheten att utvecklas varje dag. Din arbetslivserfarenhet är dock inte det viktigaste, utan vi kommer att lägga stor vikt vid din personlighet.

Vi söker dig som är kommunikativ och har en uthållighet utöver det vanliga. Du är en naturlig lagspelare som gillar att arbeta i team och dela med dig av din kompetens till andra. Du har ett intresse för försäljning och drivs av att jobba mot uppsatta mål. Du är lyhörd och kan bemöta alla kunder med en positiv attityd och ett ödmjukt sätt. Vidare är du ansvarstagande och ser en utmaning i att överträffa förväntningar. Har du serviceerfarenhet sedan tidigare, hög energi och motiveras av att varje månad kunna påverka din egen lön? Varmt välkommen med din ansökan


Ansökan
För mer information är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Isak Bergström, via tfn: 070-821 53 17 eller Mattias Adolfsson: 073 351 27 25. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, så ansök därför snarast möjligt, men absolut senast den 17 oktober, via www.clockworkpersonal.se Visa mindre

Utvecklingsbara Säljare sökes!

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet... Visa mer
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr.
Läs mer på www.clockworkpersonal.se


Om företaget
Hej! Vi söker fler säljare till våra kunder. Nu öppnar samhället och näringslivet gasar vilket medför en stor förfrågan på säljare från våra kunder i Umeå. Vi söker dig som har drivet att bli framtidens stjärnsäljare.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som innesäljare kommer du främst arbeta med inkommande säljsamtal, där du bygger en behovsanalys för att matcha kunden mot rätt produkt. Självklart kommer du också på bästa sätt ge nya och befintliga kunder en bra upplevelse när de kontaktar vår kund.

Du kommer att erbjudas ett spännande och varierande jobb i en engagerande miljö där du och dina kollegor varje dag utvecklas tillsammans. Arbetstiden är förlagd vardagar mellan 09.00 – 18.00.


Din profil
För att lyckas i rollen har du drivet och uthålligheten att prestera varje dag, du drivs av att göra avslut och en tävling stimulerar mer än vad den skrämmer dig
Din arbetslivserfarenhet är inte det viktigaste, utan vi kommer att lägga stor vikt vid din personlighet och din vilja att utvecklas.

Vi söker dig som är kommunikativ och har en uthållighet utöver det vanliga. Du är en naturlig lagspelare som gillar att arbeta i team och dela med dig av din kompetens till andra. Du har ett intresse för försäljning och drivs av att jobba mot uppsatta mål. Du är lyhörd och kan bemöta alla kunder med en positiv attityd och ett ödmjukt sätt. Vidare är du ansvarstagande och ser en utmaning i att överträffa förväntningar. Har du serviceerfarenhet sedan tidigare, hög energi och motiveras av att varje månad kunna påverka din egen lön? Varmt välkommen med din ansökan!


Ansökan
För mer information är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Isak Bergström, via tfn: 070-821 53 17 eller Mattias Adolfsson: 073 351 27 25. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, så ansök därför snarast möjligt, men absolut senast den 11 oktober, via www.clockworkpersonal.se Visa mindre

Fiskarhedenvillan söker agent/säljare till Umeå

Ansök    Okt 29    Fiskarhedenvillan AB    Säljkonsulent
Vår fantastiska framgångsresa fortsätter! Efterfrågan på våra hus är fortsatt stor, vilket är bra då vår målsättning är att bli störst i Sverige. Vi är nu intresserad av att komma i kontakt med dig som vill vara med att förverkliga våra kunders husdrömmar i Umeå.  Arbetsuppgifter Arbetet innebär att som egen företagare marknadsföra och sälja Fiskarhedenvillans produkter och tjänster. Du kommer att ingå i ett sammansvetsat team och erbjuds under den ... Visa mer
Vår fantastiska framgångsresa fortsätter!

Efterfrågan på våra hus är fortsatt stor, vilket är bra då vår målsättning är att bli störst i Sverige.

Vi är nu intresserad av att komma i kontakt med dig som vill vara med att förverkliga våra kunders husdrömmar i Umeå. 

Arbetsuppgifter

Arbetet innebär att som egen företagare marknadsföra och sälja Fiskarhedenvillans produkter och tjänster. Du kommer att ingå i ett sammansvetsat team och erbjuds under den första tiden att genomgå en utbildning varvat med försäljningsarbete. Som säljare hos oss ska du vara framåt, ärlig och trygg samt ha ett stort ordningssinne. Du jobbar proaktivt och skapar aktiviteter genom medverkan på event, husvisningar och bomässor. Med en hög servicenivå genom hela byggprocessen, från offert till inflyttning, håller du kunden i handen hela resan

Vem är du?

Du som söker har minst 10 års arbetslivserfarenhet, gärna med erfarenhet av försäljning inom liknande verksamhet. Du är självklart kundfokuserad, nyfiken på nya utmaningar, ser lösningar och har lätt att ta människor. Arbetstempot kan ibland vara högt med många bollar i luften varför vi gärna ser att du är stresstålig, kan prioritera samt vara strukturerad. Jobbet innebär även kundmöten kvällar och helger. Lokal förankring på orten är något vi ser som viktigt för att bli framgångsrik. Har du dessutom erfarenhet av projektledning, kunskap om husbyggnation och ett kontaktnät med entreprenörer ser vi det som en extra merit.

Visst känns det intressant? Missa då inte ditt livs chans! Sök dig till laget som brinner för framgång och som arbetar med Sveriges mest flexibla hussortiment med hög kvalité. Vi vill hjälpa kunden med att förverkliga sitt livs affär, samtidigt som kunden och vi känner oss trygga och nöjda genom hela processen.

Tjänstgöringsort: Umeå

Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse 

Anställningsform/omfattning: Egen företagare/Heltid 

Kontaktpersoner:

Daniel Lykkeklev,  Regionchef, 019-12 54 15

Niclas Brandshage, Marknads-och försäljningsdirektör, 0243-79 42 62

 


Om Fiskarhedenvillan


Vi har funnits sedan 1993 och levererar ungefär 600 villor varje år. Bland våra medarbetare hittar du bland annat administratörer, köksarkitekter och ingenjörer. Inom ramen för ett väl etablerat nätverk samarbetar vi också med noga utvalda återförsäljare, entreprenörer, leverantörer och experter inom olika områden.


Vår affärsidé är att tillsammans med våra kunder utveckla marknadens mest prisvärda och platsbyggda kvalitetshus. Vår vision är att vi ska vara förstahandsvalet för kvalitetsmedvetna husbyggare i Norden med marknadens mest nöjda kunder. Vårt huvudkontor ligger i Borlänge, Dalarna, men vi finns via våra sälj- och regionkontor representerade i Sverige, Norge och på Åland.


Då vi på förhand beslutat annonserings- och sökvägar undanber vi oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljning av platsannonser. Visa mindre

Säljare till Movements SVH/Nära/Sport-team, Umeå

Movement Sales Partner AB ingår i Movement Group och är ett av de ledande sälj-marknads och distributörsbolagen på den svenska dagligvaru-/servicehandels-/foodservicemarknaden. Vi har 100 engagerade medarbetare och arbetar med omkring 50 olika samarbetspartners. Besök gärna vår hemsida: www.movementgroup.com  Vill du arbeta * i ett expansivt företag i ständig utveckling? * i en stark och varm företagskultur där vi i allra högsta grad lever våra värderin... Visa mer
Movement Sales Partner AB ingår i Movement Group och är ett av de ledande sälj-marknads och distributörsbolagen på den svenska dagligvaru-/servicehandels-/foodservicemarknaden. Vi har 100 engagerade medarbetare och arbetar med omkring 50 olika samarbetspartners. Besök gärna vår hemsida: www.movementgroup.com 

Vill du arbeta
* i ett expansivt företag i ständig utveckling?
* i en stark och varm företagskultur där vi i allra högsta grad lever våra värderingar Affärsmässighet, Proaktivitet och Prestigelöshet?
* med en bred och spännande portfölj?
* i ett företag präglat av hög energi, mycket humor och korta beslutsvägar? 


Då kan du vara vår nya Säljare! I takt med att vi får in nya spännande samarbetspartners behöver vi växa vår säljkår SVH/Nära/Sport, och söker därför en medarbetare till distriktet Norrland (från Örnsköldsvik till Haparanda) Lämplig bostadsort är Umeå.

Arbetsuppgifter och ansvarsområde  
Som säljare driver du försäljningen för våra leverantörer på ditt distrikt, som består av ca 170 Nära/Sportbutiker och även mindre grossister. Vår portfölj innehåller starka varumärken som Ferrero, First Class Brands, Ellas Kitchen, Enervit m.fl, och du ansvarar för att på ett proaktivt sätt skapa tillväxt för såväl butik, samarbetspartners som för Movement.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

* Skapa en bra och affärsmässig relation med butiksinköparna
* Arbeta utifrån lagd säljcykelplan och uppsatta budgetmål
* Arbeta upp en god distribution på våra produkter
* Skapa säljande exponeringar i butik

Kvalifikationer  
Förutom att du skall älska att göra affärer tror vi att nedan nyckelord är avgörande för att lyckas som säljare hos oss:

* Proaktiv och engagerad
* Affärsmässig framtoning 
* Energisk med starkt driv och stor vinnarinstinkt
* Strukturerad med bra planeringsförmåga 
* God analytisk förmåga
* Positiv inställning och god samarbetsförmåga


Vi ser gärna att du har erfarenhet som säljare alternativt har arbetat i dagligvaruhandeln, servicehandeln eller sportfackhandeln. Du rapporterar till regionchef.   

Vi erbjuder dig en spännande och varierad vardag, med många möten med såväl kunder som kollegor. Du ingår i ett rikstäckande team som fyra gånger om året träffas på utvecklande och inspirerande konferenser. Vi har kollektivavtal med Svensk Handel och erbjuder fast månadslön, friskvårdsbidrag och tjänstebil med förmånlig drivmedelsmodell. 

Ansökan och Upplysningar 
Du ansöker med CV och personligt brev. Välkommen med din ansökan senast den 13 november 2020!
Vi kommer att gå igenom ansökningar och köra intervjuer löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Har du frågor kring tjänsterna kontakta Regionchef Michelle Seipl 070-746 07 45, [email protected], eller Försäljningschef Jan Fornbrant, 070-351 40 84 [email protected] 

Notera att vi inte tar emot ansökningar via post eller e-mail, och att vi vänligt men bestämt avsäger oss samtal från rekryteringsföretag. Visa mindre

Innesäljare

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet... Visa mer
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i sexton städer från Stockholm i söder till Piteå i norr.
Läs mer på www.clockworkpersonal.se


Om företaget
Hej, just nu hjälper vi en av våra kunder i Umeå med att finna nya, hungriga säljtalanger på avdelningen inbound sales. Du kommer att ingå i ett taggat och erfaret gäng med ett genuint intresse för försäljning och service, samtidigt som du befinner dig i en utvecklande och lärande miljö. Hos vår kund drivs man av uppsatta mål och gillar att tävla såväl mot sig själv som mot sina kollegor.

Tjänsterna är på heltid och löper tillsvidare.


Dina arbetsuppgifter
Tjänsten innefattar en inspirerande mix inom försäljning där du på bästa sätt ska ge nya och befintliga kunder en bra upplevelse när de kontaktar företaget. Du jobbar både med inkommande och utgående samtal. Företagets egna produkter kryddas med samarbeten för att spetsa erbjudandet mot kunden. Du kommer att erbjudas ett spännande och varierande jobb i en engagerande miljö där du och dina kollegor varje dag utvecklas tillsammans.

Din profil
För att lyckas i denna tjänst kan det vara till fördel om du har erfarenhet av försäljning eller kundservice sedan tidigare. Din arbetslivserfarenhet är dock inte det viktigaste, utan vi kommer att lägga stor vikt vid din personlighet och din vilja att utvecklas.

Vi söker dig om är kommunikativ och har en uthållighet utöver det vanliga. Du som inte räds att lyfta på telefonen och har en gedigen telefonvana kommer trivas bra i denna roll. Du kavlar upp ärmarna när det behövs och du är en naturlig lagspelare som gillar att arbeta i team och kan dela med dig av din framgång till andra. Du har ett intresse för försäljning och drivs av att jobba emot uppsatta mål. Du har också ett stort tålamod, är lyhörd och kan bemöta alla kunder med en positiv attityd och ett ödmjukt sätt. Vidare är du ansvarstagande och ser en utmaning i att överträffa förväntningar.


För mer information är du varmt välkommen att kontakta Mattias Adolfsson, via tfn: 073-351 27 25. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, så ansök därför snarast möjligt, men absolut senast den 14 februari, via www.clockworkpersonal.se. Visa mindre

Franchisetagare i Umeå

Ansök    Jul 10    Salta Friends AB    Säljkonsulent
Om uppdraget Söker du efter ett arbete med stor frihet och potential för tillväxt, då har du hittat rätt tjänst. Salta Friends AB befinner sig snart i en spännande lanseringsfas och vi söker nu franchisetagare till sex av våra åtta regioner över hela landet. Denna platsannons gäller för region 8. Region 8 består av fyra län, Jämtland, Västernorrland, Västerbotten och Norrbotten län med totalt ca 900 000 invånare. Du som franchisetagare har ensamrätt att ak... Visa mer
Om uppdraget
Söker du efter ett arbete med stor frihet och potential för tillväxt, då har du hittat rätt tjänst.
Salta Friends AB befinner sig snart i en spännande lanseringsfas och vi söker nu franchisetagare till sex av våra åtta regioner över hela landet. Denna platsannons gäller för region 8.
Region 8 består av fyra län, Jämtland, Västernorrland, Västerbotten och Norrbotten län med totalt ca 900 000 invånare. Du som franchisetagare har ensamrätt att aktivt agera och vara verksam i din region. Du bygger upp din kundportfölj och skapar en solid intäkt med tiden. Att jobba som franchisetagare är något som ett förenklat företagande. Vi står för koncept, tjänst/produkt och en stor del av administrativa arbetet medan du fokuserar dig på sälj och kringliggande tjänster. Därmed skapar du din egen framgång i ditt eget företag. Tack vare en hållbar franchisemodell höjs värdet av ditt företag när det även går bra för dem andra regionerna.
Salta Friends AB i samarbete med Sveriges Franchisetagare har tagit fram ett godkänt och kvalitetssäkrat avtal, ”kontrollerad franchise” som intygar en hållbar och trygg affärsidé och affärsplan.


Din roll
Motiveras du av ett personligt ägande och ser den ekonomiska risken som en sporre till ökat engagemang? Vi på Salta Friends ger dig som franchisetagare plattformen för att driva och utveckla ditt eget affärsmannaskap.
Att vara franchisetagare innebär att du genom ett eget bolag driver verksamheten enligt Salta Friends franchiseavtal. Vi står för koncept, tjänst, produkt, prissättning, fakturering samt en hel del administrativa- och marknadsföringsaktiviteter. Som franchisetagare för en region har du fullt ansvar för din egen region och är ekonomiskt ansvarig för din rörelse och dina driftskostnader.
Som franchisetagare ansvarar du för verksamhetens tillväxt i din egen region. Du knyter kontakt med företag i olika branscher såsom Restauranger, Caféer, Idrottshallar, Utbildningscenter, Eventföretag, Gym, Fritidslokaler, Klubbar och Föreningar med anknytning till aktiviteter för personer med funktionsvariation, assistansbolag med flera.


I ditt arbete ingår att:
• Kartlägga och kontakta relaterade företag i din region
• Kontakter sker för det mesta via telefonsamtal, mejl eller videosamtal
• Vid behov kan personliga möten vara aktuella
• Erbjuda reklamplatser och aktiviteter till dina företagskunder
• Knyta kontakt med assistansbolag och att hjälpa dem med användning av vår mobila applikation
• Knyta kontakt med föreningar och organisationer för ett ömsesidigt utbyte av tjänster
• Bearbeta dina kontakter för fortsatt samarbete
• Fullfölja försäljning genom att skicka avtal och få det undertecknat
• Enkelt skapa reklam och aktivitetspost via vårt verktyg
• Regelbundna avstämningar med huvudkontoret med avsikt att förenkla och effektivisera processen


Kvalifikationer/Utbildning
• Inget krav på någon utbildning
• Kundorienterad, trevlig och social


Erfarenhet/ kompetens
• Erfarenhet och kompetens inom B2B försäljning är meriterande.
• Erfarenhet av arbete relaterat till personer med funktionsvariation är meriterande.
• Erfarenhet av arbete som Account Manager eller Key Account Manager är meriterande.


Om oss
Salta Friends AB är ett nystartat bolag i tech-branschen med det tydligt uttalade målet att genom innovativa lösningar hjälpa personer med funktionsvariationer och deras anhöriga till ett mer socialt och aktivt liv.
Salta friends är en förkortning av; Socially Active Life Together Among Friends.
Salta Friends appen lanseras hösten 2020, speciellt framtaget för personer med funktionsvariation, deras anhöriga och assistenter. Appen möjliggör ett mer socialt och aktivt liv genom fler och bättre aktiviteter samt effektivare kommunikationsverktyg och stärkta familjeband!
Salta Friends saknar motstycke och med det enorma suget i samhället och ett intensivt samarbete med föreningar och intresseorganisationer kan vi snabbt expandera konceptet i hela Sverige. Målet är att vi inom ett par år har täckt hela Sverige som marknad och öppnar upp nya marknader ute i Europa.


Ansökan
Är du intresserad?
Skicka din intresseanmälan tillsammans med ditt personliga brev, CV samt din bild. Berätta varför vi ska välja dig och vad det är som gör dig till det självklara valet.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka därför in din ansökan så snart som möjligt.
Besök vår tillfälliga hemsida för mer information. En ny hemsida med detaljerad information om appen och dess användning levereras vid lansering av appen. Har du några frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen? Då är du varmt välkommen att höra av dig till Mike på 0737 400 120.
Varmt välkommen!
www.saltafriends.com
Enhagsvägen 7 187 40 Täby Visa mindre

Innesäljare

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet... Visa mer
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i sexton städer från Stockholm i söder till Piteå i norr.
Läs mer på www.clockworkpersonal.se


Om företaget
Hej, just nu hjälper vi en av våra kunder i Umeå med att finna nya, hungriga säljtalanger på avdelningen inbound sales. Du kommer att ingå i ett taggat och erfaret gäng med ett genuint intresse för försäljning och service, samtidigt som du befinner dig i en utvecklande och lärande miljö. Hos vår kund drivs man av uppsatta mål och gillar att tävla såväl mot sig själv som mot sina kollegor.

Tjänsterna är på heltid och löper tillsvidare.


Dina arbetsuppgifter
Tjänsten innefattar en inspirerande mix inom försäljning där du på bästa sätt ska ge nya och befintliga kunder en bra upplevelse när de kontaktar företaget. Du jobbar både med inkommande och utgående samtal. Företagets egna produkter kryddas med samarbeten för att spetsa erbjudandet mot kunden. Du kommer att erbjudas ett spännande och varierande jobb i en engagerande miljö där du och dina kollegor varje dag utvecklas tillsammans.

Din profil
För att lyckas i denna tjänst kan det vara till fördel om du har erfarenhet av försäljning eller kundservice sedan tidigare. Din arbetslivserfarenhet är dock inte det viktigaste, utan vi kommer att lägga stor vikt vid din personlighet och din vilja att utvecklas.

Vi söker dig om är kommunikativ och har en uthållighet utöver det vanliga. Du som inte räds att lyfta på telefonen och har en gedigen telefonvana kommer trivas bra i denna roll. Du kavlar upp ärmarna när det behövs och du är en naturlig lagspelare som gillar att arbeta i team och kan dela med dig av din framgång till andra. Du har ett intresse för försäljning och drivs av att jobba emot uppsatta mål. Du har också ett stort tålamod, är lyhörd och kan bemöta alla kunder med en positiv attityd och ett ödmjukt sätt. Vidare är du ansvarstagande och ser en utmaning i att överträffa förväntningar.


För mer information är du varmt välkommen att kontakta Mattias Adolfsson, via tfn: 073-351 27 25. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, så ansök därför snarast möjligt, men absolut senast den 7 juni, via www.clockworkpersonal.se. Visa mindre

Vitvarusäljare till Elon Ersboda

Om företaget Elon Group AB är en kedja bestående av fria fackhandlare och finns i de nordiska länderna Sverige, Norge, Danmark, Finland och Island. Elon är numera både Sveriges och Nordens största butikskedja för hemelektronik, belysning och vitvaror, med över 400 butiker bara i Sverige. I vår butik Formvägen hittar du ett brett utbud av framförallt vitvaror och kök för ditt hem eller företag. Du kan välja på många kända varumärken – både för inredning oc... Visa mer
Om företaget
Elon Group AB är en kedja bestående av fria fackhandlare och finns i de nordiska länderna Sverige, Norge, Danmark, Finland och Island. Elon är numera både Sveriges och Nordens största butikskedja för hemelektronik, belysning och vitvaror, med över 400 butiker bara i Sverige.

I vår butik Formvägen hittar du ett brett utbud av framförallt vitvaror och kök för ditt hem eller företag. Du kan välja på många kända varumärken – både för inredning och funktion. Vi har en hög servicenivå och kunnig personal som hjälper dig att komma till rätt beslut efter dina behov. Vi som arbetar i butiken är ett sammansvetsat lag som tillsammans drivs av att överträffa kundernas förväntan. Vi jobbar med långsiktiga relationer och erbjuder både privatpersoner som företag Umeås bästa service och produkter. Läs mer på www.elonersboda.se

Drivs du av att göra affärer samtidigt som du älskar att samarbeta med duktiga kollegor? Då kan du vara den vi söker!


Dina arbetsuppgifter
Som butikssäljare hos Elon kommer du huvudsakligen arbeta med att sälja vitvaror från välkända varumärken, vilket innefattar hela processen från första kundkontakt, behovsanalys till att säkerställa kundens leverans. Tillsammans med dina fyra närmsta kollegor på vitvaruavdelningen ser ni till att butiken är redo att möta dagens kunder, ta emot inkommande produkter och upprätthålla skötseln i butiken. Din främsta arbetsuppgift är att säkerställa att butiken har nöjda kunder, så att Elon på Ersboda är det självklara valet för kunden i framtiden.

Tjänsten kräver att du håller dig uppdaterad på nyheter inom vårt produktsortiment, och att du har möjligheten att jobba ca varannan lördag 10-15.


Din profil
För att lyckas i rollen tror vi att du har tidigare erfarenhet från försäljningsarbete, men vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som drivs av att nå framgångsrika försäljningsresultat och du är van att möta, eller överträffa uppsatta mål.

Elon på Ersboda ska uppfattas av samtliga kunder som trevliga och enkla att ha att göra med. Därför är du i mötet med andra lyhörd, inkännande, prestigelös, tillmötesgående och uppvisar en god förmåga att samarbeta. Vidare är du tydlig och rak i din kommunikation, både muntligt och skriftligt. För att vi ska trivas med varandra behöver du alltså ha en naturlig talang för att skapa och behålla goda relationer med såväl kunder som arbetskamrater, branschkollegor och leverantörer.


Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Mattias Adolfsson på tfn 0733-51 27 25. Ansök med CV och personligt brev via www.clockworkpersonal.se senast den 15 November. Visa mindre

Säljare till Movements Fryst-team, Umeå/Skellefteå

Movement Sales Partner AB ingår i Movement Group och är ett av de ledande säljbolagen på den svenska dagligvaru/servicehandels/foodservicemarknaden. Vi har drygt 100 engagerade medarbetare och arbetar med omkring 50 olika samarbetspartners. Besök gärna vår hemsida: www.movementgroup.com  Vill du arbeta * i ett expansivt företag i ständig utveckling? * i en stark och varm företagskultur där vi i allra högsta grad lever våra värderingar Affärsmässighet, ... Visa mer
Movement Sales Partner AB ingår i Movement Group och är ett av de ledande säljbolagen på den svenska dagligvaru/servicehandels/foodservicemarknaden. Vi har drygt 100 engagerade medarbetare och arbetar med omkring 50 olika samarbetspartners. Besök gärna vår hemsida: www.movementgroup.com 

Vill du arbeta

* i ett expansivt företag i ständig utveckling?
* i en stark och varm företagskultur där vi i allra högsta grad lever våra värderingar Affärsmässighet, Proaktivitet och Prestigelöshet?
* med en bred och spännande portfölj?
* i ett företag präglat av hög energi, mycket humor och korta beslutsvägar? 

Då kan du vara vår nya Säljare! 

I takt med att vi får in nya spännande samarbetspartners behöver vi växa vår säljkår Fryst , och söker därför en medarbetare  till distriktet Norrlandskusten. Lämplig bostadsort är Umeå eller Skellefteå

Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som säljare driver du försäljningen för våra leverantörer på ditt distrikt som omfattar ca 120 dagligvarubutiker. Du ansvarar för att på ett proaktivt sätt skapa tillväxt för såväl butik, uppdragsgivare som Movement. Tjänsten innebär resor och övernattningar. 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

* Skapa en bra och affärsmässig relation med butiksinköparna
* Arbeta utifrån lagd säljcykelplan och uppsatta budgetmål
* Arbeta upp en god distribution på våra produkter
* Skapa säljande exponeringar i butik


Kvalifikationer 
Förutom att du skall älska att göra affärer tror vi att nedan nyckelord är avgörande för att lyckas som säljare hos oss: 

* Proaktiv och engagerad
* Affärsmässig framtoning 
* Energisk med starkt driv och stor vinnarinstinkt
* Strukturerad med bra planeringsförmåga 
* God analytisk förmåga
* Positiv inställning och god samarbetsförmåga

Vi ser gärna att du har erfarenhet som säljare alternativt har arbetat i dagligvaruhandeln. Du rapporterar till Försäljningschef.  

Vi erbjuder dig en spännande och varierad vardag, med många möten med såväl kunder som kollegor. Du ingår i ett rikstäckande team som fyra gånger om året träffas på utvecklande och inspirerande konferenser.
Vi har kollektivavtal med Svensk Handel och erbjuder fast månadslön, friskvårdsbidrag och tjänstebil med förmånlig drivmedelsmodell. 

Ansökan och Upplysningar 
Du ansöker med CV och personligt brev. Välkommen med din ansökan senast den  29 november 2019!
Vi kommer att gå igenom ansökningar och köra intervjuer löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Har du frågor kring tjänsten kontakta Försäljningschef  Peter Bramsell, tel 070-2732638  eller via mail:  [email protected] 

Notera att vi inte tar emot ansökningar via post eller e-mail, och att vi vänligt men bestämt avsäger oss samtal från rekryteringsföretag. Visa mindre

Badrumsboden söker en säljare med kalkyleringskunskaper!

Driv och affärsmannaskap - passar de värdeorden in på dig? Bra! Då tror vi att du kan vara Badrumsbodens nya stjärna. Badrumsboden är ett företag med huvudinriktning på VVS-arbeten och badrumsrenoveringar. Idag arbetar de mycket mot privatpersoner men vill nu utveckla sin verksamhet även mot entreprenader. Information om tjänsten Professionals Nord söker för Badrumsbodens räkning en säljare med kalkyleringskunskaper. Uppdraget är en del av vår personal... Visa mer
Driv och affärsmannaskap - passar de värdeorden in på dig? Bra! Då tror vi att du kan vara Badrumsbodens nya stjärna. Badrumsboden är ett företag med huvudinriktning på VVS-arbeten och badrumsrenoveringar. Idag arbetar de mycket mot privatpersoner men vill nu utveckla sin verksamhet även mot entreprenader.

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för Badrumsbodens räkning en säljare med kalkyleringskunskaper. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Badrumsboden under 12 månader. Förutsatt att alla parter är nöjda finns det stora chanser till att bli anställd direkt hos Badrumsboden.

Badrumsboden har stora planer på att växa och söker därför ytterligare kompetenser att utöka sitt team med. Du kommer att få en betydande roll i företaget och driva den nya avdelningen självständigt. Har du stor entreprenörsanda kan även möjlighet finnas att på sikt få delägarskap i bolaget.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Badrumsbodens önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]
Professionals Nord har stark lokal kännedom och tillsammans med oss blir du en viktig representant som bidrar till ett starkare Norrland!


Arbetsuppgifter
I rollen som säljare med kalkyleringskunskaper kommer du att ansvara för att etablera och utveckla relationer till kunder inom branschen, där ett stort fokus kommer att ligga på att etablera kundkontakter inom entreprenadbranschen. Du kommer att räkna på projekt och planera och arbetsleda arbetet för de idag två VVS-montörerna. Gruppen på två VVS-montörer har som mål att växa, vilket kommer att vara avhängigt dina prestationer. Du kommer att få vara med på en resa tillsammans med Badrumsboden där du kommer att få stor frihet att själv lägga upp och planera dina arbetsdagar.

Vi söker dig som
Har erfarenhet av tjänste- och produktförsäljning. Du har erfarenhet av kalkylering och insyn i VVS-branschen. Det är önskvärt om du tidigare har haft ett arbetsledaransvar.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Badrumsboden. Du är en entreprenör i själ och hjärta och värdesätter att leverera goda resultat. För att passa in i rollen ser vi att du är prestigelös och har goda ledaregenskaper.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Umeå
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Josefin Sjöström

Sök tjänsten genom att klicka på ”sök jobbet” nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]


Information om kundföretaget
Badrumsboden är ett företag med huvudinriktning på VVS-arbeten och badrumsrenoveringar. Inga arbeten är för stora eller för små. Vi utför alla typer av badrumsrenoveringar, kakel och klinker, våtrumsmatta och våtrumsskivor.

Företaget säljer varor och tjänster via nätet och i butik. Vår målsättning är att ge kunden den service som branschen idag inte är känd för. Vi skall ge kunden ett fast pris enkelt och snabbt.

http://mob.badrumsboden.se/sv/om-badrumsboden.htm


Om oss
Vi vet av erfarenhet att du som medarbetare är den viktigaste resursen för företagen. Därför arbetar vi med kvalité och personlig matchning till alla våra tjänster för att hitta rätt jobb för dig. Vi satsar på att skapa och bibehålla arbetstillfällen i Norrland genom personaluthyrning och rekrytering. Hos Professionals Nord finns en gedigen branscherfarenhet och en gemensam vision – För ett starkare Norrland! Läs mer om oss på www.professionalsnord.se. Visa mindre

Erfaren säljkonsult sökes

Ansök    Sep 16    Mindspace Group AB    Säljkonsulent
Vill du vara med på en spännande resa där du kommer vara bidragande till att Mindspace Group fortsätter att växa? Har du förmågan att ”tänka utanför boxen” och på ett självständigt sätt driva kundrelationer tillsammans med ett engagerat team, är du den vi söker.Mindspace Group hjälper företag och offentlig sektor med hållbara kommunikationslösningar. Våra tre huvudområden är digitala resfria möten, konferensteknik samt digital skyltning. Vi finns i Luleå, ... Visa mer
Vill du vara med på en spännande resa där du kommer vara bidragande till att Mindspace Group fortsätter att växa? Har du förmågan att ”tänka utanför boxen” och på ett självständigt sätt driva kundrelationer tillsammans med ett engagerat team, är du den vi söker.Mindspace Group hjälper företag och offentlig sektor med hållbara kommunikationslösningar. Våra tre huvudområden är digitala resfria möten, konferensteknik samt digital skyltning. Vi finns i Luleå, Umeå (huvudkontor) samt Stockholm. Vi vill hitta 2 kandidater som kan hjälpa oss expandera inom området resfria digitala möten. OM TJÄNSTEN Som Säljkonsult kommer du att arbeta med att sälja, genomföra och designa skräddarsydda kunduppdrag. Du har egen budget och arbetar målstyrt med frihet under ansvar. Du ansvarar för nykundsbearbetning samt befintliga kunder. Det kan innebära att följa upp möten, boka möten och skapa affärsförslag. Du rapporterar till säljchef/ VD.För att lyckas i rollen har du en passion för att göra affärer, sätta kunden i fokus och du har god erfarenhet av komplex tjänsteförsäljning och vi ser gärna att du arbetat med Microsoft exempelvis Office 365 tidigare och då i synnerhet kollaborationslösningar som Microsoft Skype for Business och Microsoft Teams. Erfarenhet från videolösningar från Cisco, Starleaf, Polycom med flera är meriterande.VI ERBJUDEREn utvecklande roll där du får möjlighet att vara en strategisk partner hos dina kunder. Du arbetar mycket självständigt men även i team med professionella kollegor, eget ansvar och förbättringsvilja. Du ges möjlighet att själv utvecklas i rollen genom utbildningar och din placering är Umeå eller Luleå med Norrland från Gävle till Kiruna som arbetsfält. Start enligt överenskommelse.ÖNSKAD ERFARENHET ·      Minst fem års erfarenhet av framgångsrik konsultförsäljning·      Mycket goda kunskaper i svenska och engelska·      Vi ser gärna att du arbetat inom kollaboration ·      Körkort B EGENSKAPER·      Mål- och resultatinriktad·      Driven (jobbar mycket självständigt)·      Strukturerad och serviceminded ·      Mycket duktig på att skapa långsiktiga relationer OMFATTNING Vi ser helst att du som söker vill arbeta 100 % men vi är samtidigt flexibla med omfattningen och kan tänka oss någon både på heltid eller deltid, beroende på vem du är och vad vi kommer överens om. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med en provanställning på sex månader. Önskas ytterligare information om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Rebecca Sakayan, [email protected], 090138324.Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. FÖR ATT SÖKA JOBBETMaila ditt CV och Personligt Brev till [email protected], märk din ansökan med ”ansökan erfaren säljkonsult”.  Ansökan är öppen till och med den 8 november.  Varmt välkommen in med din ansökan! Visa mindre