Lediga jobb som Konferensvärd/Konferensvärdinna i Umeå

Se lediga jobb som Konferensvärd/Konferensvärdinna i Umeå. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Umeå som finns hos arbetsgivaren.

Konferensvärd - Hotel Botnia Umeå

Som Konferensvärd hos oss är du den som välkomnar våra konferensgäster och ser till att deras vistelse har högsta nivå av service. Detinnefattar att duställer i ordning- och städar ur lokalerna,hantera konferensteknik,dukar och serverar lunch/fika. Dufinns tillhands om något behov/problem dyker upp från våra gäster.De dagar vi inte har konferens förbereder du för kommande konferenser och jobbarmed hotelletsfrukost för deövriga gästerna och receptionsarbete... Visa mer
Som Konferensvärd hos oss är du den som välkomnar våra konferensgäster och ser till att deras vistelse har högsta nivå av service. Detinnefattar att duställer i ordning- och städar ur lokalerna,hantera konferensteknik,dukar och serverar lunch/fika. Dufinns tillhands om något behov/problem dyker upp från våra gäster.De dagar vi inte har konferens förbereder du för kommande konferenser och jobbarmed hotelletsfrukost för deövriga gästerna och receptionsarbete. Vi vill ständigt utvecklas vilket även innebär att du är med ochutvecklar konferenskonceptet och frukosterbjudandet.Vem trivs här?Du trivs med att ta ansvaroch får energi av att vara tillhands och uppfattas hjälpsam av din omgivning.Du ser våra gäster och skapar trivsel både med gäster och dina kollegor.Hos oss på Botnia ger vi ett personligtbemötande och omhändertagande och det är inte mycket som är omöjligt!Visergärnaattduhartidigareerfarenhetavkonferens/hotell/restaurang/reception. Har du intresse av att bakaskulle det vara något vi uppskattar.Intresserad?Ansök så snart som möjligt eftersom vi kommer att behandla ansökningarna löpande. Dock senast den 4 september. Har du frågorkontakta Tilde Filén, Hotellchef, 0703394619 alt. [email protected]. I denna rekrytering samarbetar vi med Vikström rekrytering gällande annonsering.Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Meeting & Event Host

About Clarion Hotel: Clarion Hotel® is not just a hotel chain; it's an immersive experience that combines Scandinavian hospitality with a touch of premium. Our team members are not merely employees; they are an integral part of the Clarion experience. We pride ourselves on delivering on personality, passion, and we always strive for perfection. Join us in shaping the future of hospitality! Clarion Hotel® is part of Strawberry. Vi har en självklar målsä... Visa mer
About Clarion Hotel: Clarion Hotel® is not just a hotel chain; it's an immersive experience that combines Scandinavian hospitality with a touch of premium. Our team members are not merely employees; they are an integral part of the Clarion experience. We pride ourselves on delivering on personality, passion, and we always strive for perfection. Join us in shaping the future of hospitality!

Clarion Hotel® is part of Strawberry.

Vi har en självklar målsättning att Clarion Umeå ska ha den mest passionerade personalen och starkaste vinnarkulturen i branschen. Vi söker därför en kreativ och personlig talang fylld med passion som kan leverera en service utöver det vanliga.

Clarion Hotel Umeå förväntar sig att du genomför ditt arbete med energi, mod och begeistring. Du uttrycker energi genom ett tydligt och dynamiskt kroppsspråk och en positiv utstrålning. Mod tillkännages genom ägandet av problem och en ”våga fråga” attityd. Slutligen ser vi att du är nyfiken och engagerad i allt och alla du möter, vilket summerar begeistring.

Conference & Event Host har ansvar för hela gästens upplevelse under konferensen.

I tjänsten ingår:

• Ansvara för att alla gäster blir korrekt mottagna i enlighet med Passion at Clarion
• Ansvara för mottagning och service av arrangemangansvarig och hotellets kontaktperson under hela arrangemanget
• Uppgifter med vikt på AV- teknik och kundservice
• Meeting & Event Host förväntas ha god kännedom om konferensrutiner. Detta för att kunna tillmötesgå våra gäster på bästa sätt.
• Meeting & Event Host förväntas ha god teknikkännedom inom samtliga lokaler när det gäller ljud, ljus och bild.
• Tillse att samtliga punkter på skiftets checklista blir genomförda och registrerade
• Ansvara för att hålla samtliga lokaler och konferensytor rena och prydliga. Varje arrangemang är unikt
• Meeting & Event Host förväntas vara närvarande i pauser; uppfylla diverse önskemål från gästernas sida, hålla ytor rena, byta ut bord och stolar
• Riggning av möbler, AV-utrustning, mässor, banketter, etc. dagen före evenemanget
• Gå en runda varje morgon innan gästerna anländer och se till att allt är i sin ordning

Alla anställda har ansvar att

• Vara uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner
• Aktivt delta på avdelningsmöten.
• Aktivt använder hotellets feedbacksystem, Loopon. Inga förkunskaper i systemet krävs.
• Att företagets policies efterlevs så som exempelvis klädpolicy
• Att ett gott arbetsklimat råder där alla ställer upp för varandra.
• Att behandla våra gäster och kollegor med respekt
• Övriga arbetsuppgifter som tilldelats av närmsta ledare.

Tjänsten innebär arbete under kväll, helger och ibland dagtid. Som det är när man jobbar på hotell!

Våra förväntningar

Clarion Hotel Umeå förväntar sig att du genomför ditt arbete med energi, mod och begeistring. Du uttrycker energi genom ett tydligt och dynamiskt kroppsspråk och en positiv utstrålning. Mod tillkännages genom ägandet av problem och en ”våga fråga” attityd. Slutligen ser vi att du är nyfiken och engagerad i allt och alla du möter, vilket summerar begeistring.

Vid tillsättning presenteras en fullständig arbetsbeskrivning, samt en översikt över mandat och förväntningar.

Rekrytering sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag går ut.

Anställningsgrad: 60%

Period: 2024-08-19 - 2024-11-30

Lön: Enligt avtal

Möjlighet finns till en anställning om extra dagar efter periodens slut.

________________________________

Är du lika nyfiken på oss som vi är på dig? Sök innan sista ansökningsdag den 27 juni.

Vill du vet mer om Clarion Hotel Umeå? Följ oss på Instagram för spännande uppdateringar.

Clarion Hotel, tillsammans med hotellkedjorna Quality Hotel, Collection Hotel och Comfort Hotel är en del av Nordic Choice Hotels med över 200 hotell i Sverige, Norge och Danmark och Baltikum. Vi driver en multibrandingorganisation med Room For All och stora utvecklingsmöjligheter. Visa mindre

Konferens & Eventkoordinator till Blåhuset

Blå Huset hotell Umeå AB driver idag sju verksamheter. Vi har skapat koncept och upplevelser som med sin höga kvalitet kan konkurrera med världens bästa hotell och restauranger. Vi erbjuder starka koncept med uppseendeväckande arkitektur och design. I vår familj finner du våra två hotell, Stora Hotellet och U&Me;, vår konferensanläggning P5, vår restaurang Gotthards krog, hantverksbageriet Kulturbageriet, Kajen och den anrika herrgården Sävargården. Tack ... Visa mer
Blå Huset hotell Umeå AB driver idag sju verksamheter. Vi har skapat koncept och upplevelser som med sin höga kvalitet kan konkurrera med världens bästa hotell och restauranger. Vi erbjuder starka koncept med uppseendeväckande arkitektur och design.
I vår familj finner du våra två hotell, Stora Hotellet och U&Me;, vår konferensanläggning P5, vår restaurang Gotthards krog, hantverksbageriet Kulturbageriet, Kajen och den anrika herrgården Sävargården.
Tack vare våra satsningar har vi byggt starka varumärken med högt satta ambitioner, satsningar som under åren uppmärksammats och drivit intresse både för oss och Umeå. Så vill vi fortsätta framåt och då ska sägas att ingenting av det vi har gjort eller vill göra hade varit möjligt om vi inte bars upp av alla genuina, passionerade medarbetare som älskar att ge varje gäst, såväl Umeåbor som tillresta besökare, en personlig och minnesvärd upplevelse.

Konferens & Eventkoordinator till Blå Huset
I en spännande tid gör vi en kraftig satsning och växlar upp möten, kongresser, event och kvällsarrangemang! Därför söker vi nu en ny kollega som vill vara en del i den resan. På P5 och i Väven vill vi erbjuda de bästa förutsättningarna för ett lyckat möte, event, mingel eller fest. Hela konceptet med arkitektur, design, teknik, mat och värdskap är därför utformat utifrån erfarenhet och vetenskapliga tips kring hur man möts på bästa sätt. P5 i centrala Umeå med närhet till allt, utsikt över älven och en upplevelse utöver det vanliga.
Vad är då viktigt för ett lyckat möte mellan människor? – Det varierar naturligtvis med mötets karaktär, syfte och vilken grupp det är – men en sak är gemensam och det är Din och vår insats. Vi brinner för att skapa de där oförglömliga mötena människor emellan och det är ett ständigt arbete och en konstant uppdatering av vårt värdskap. Vi arbetar med det personliga mötet dagarna i ända och det är det vi älskar! I det här yrket är det mycket som händer och ingen dag är den andra lik. På kvällar och helger fyller vi våningen med förväntansfulla gäster som ska medverka vid ett event, ett mingel eller en fest. Och på dagtid erbjuder vi moderna möteslokaler i olika storlekar för det digitala mötet eller för möten och utbildningar på plats. Rollen innefattar allt från första förfrågan, till införsäljning vidare till genomförande för att sist landa i uppföljning för vidare relation och affär.
Vi söker nu dig som brinner för det där oförglömliga mötet, som är nyfiken, kreativ och samtidigt strukturerad och effektiv i ditt arbetssätt. Vi söker dig med erfarenhet från liknande typer av roller och om inte som just konferenskoordinator så som eventbeställare/planerare eller likvärdigt. Utöver ovanstående ser vi att du är en person med stor omtanke, du är duktig på att lyssna för att se behov och du är en stark säljare, du är duktig på att bygga relationer och du har en stark samarbetsförmåga och tydlig kommunikation. Sist men inte minst är du en person med stort lösningsfokus, alltid med ett leende på läpparna och givetvis har du en naturlig fallenhet för att leverera service i världsklass.
Har vi träffat rätt? Då är det nu du verkligen ska ta chansen att ansluta till en spännande, utvecklande och värdeskapande arbetsplats!
Skicka in ditt cv och personliga brev till [email protected], senast 25/2, märk med ”Konferenskoordinator”. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdatum, så vänta inte med din ansökan.
Vi ser fram emot att lära känna dig! Visa mindre

Servicevärdar sökes till ISS i Umeå

Om ISS ISS är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag och har över 450 000 medarbetare världen över. Det är medarbetararna som är kärnan i företagets verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till dess syfte - Connecting people and places to make the world work better. ISS skapar platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av eng... Visa mer
Om ISS

ISS är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag och har över 450 000 medarbetare världen över. Det är medarbetararna som är kärnan i företagets verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till dess syfte - Connecting people and places to make the world work better.

ISS skapar platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i företagets globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad? Nu söker Miljonbemanning på uppdrag av ISS flera servicevärdar som brinner för service och älskar mötet med kunder/gäster samt sätter stor ära i att alltid leverera proffsigt!

Arbetsuppgifter:

- Flytande receptionsservice: Säkerställa att alla som besöker kontoret blir väl omhändertagna och känner sig välkomna.

- Se till att det är ordning och reda på kontoret, vilket inkluderar kaffemaskiner, diskmaskiner, mjölk, frukt et cetera.

- Vara kunden behjälplig med mötesrums samt arbetsplatsteknik.

- Internservice, kopiering, boka/skicka/motta bud och paket samt registrera post.

- Hantering av passerkort.

- Fixa catering, lunch och fika till kundmöten samt undan plockning av disk.

- Hantera felanmälningar och ha koll på säkerhetsrutiner, lås, larm och första hjälpen.

- Tjänsten innebär stor del eget ansvar.

- Behjälplig vid eventuella event.



Vem är du?

Vi söker dig som är serviceinriktad, lyhörd, prestigelös, ansvarsfull och initiativtagande. Du trivs i rollen som företagsrepresentant och delar ISS vilja att leverera service i världsklass. Du har en god kommunikativ förmåga och kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift. Du räds inte möten med kunden och har lätt för att lära dig enklare IT-kunskaper.

Övrigt

Tjänsten är en behovsanställning och arbetstiden är förlagd till vardagar mellan 8 och 17. Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida där du laddar upp din ansökan. Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Om Miljonbemanning

Vi är ett innovativt kompetensförsörjnings- och kompetensutvecklingsföretag vars mission är att aktivt arbeta för en inkluderande arbetsmarknad där alla bedöms på lika villkor och ges samma förutsättningar. Därför präglas vår företagskultur av mångfald, respekt, värdighet och inte minst integritet.

Genom vår passion för människans förmåga till lärande och utveckling samt arbetsmarknadens potential för förändring och tillväxt hjälper vi till att skapa de rätta förutsättningarna för våra konsulter att realisera sina drömmar och för våra kundföretag att nå sina mål.

Vi letar där ingen annan letar; varmt välkommen med din ansökan till Miljonbemanning. Visa mindre

Konferens & Eventkoordinator till Blåhuset

Blå Huset hotell Umeå AB driver idag sju verksamheter. Vi har skapat koncept och upplevelser som med sin höga kvalitet kan konkurrera med världens bästa hotell och restauranger. Vi erbjuder starka koncept med uppseendeväckande arkitektur och design. I vår familj finner du våra två hotell, Stora Hotellet och U&Me;, vår konferensanläggning P5, vår restaurang Gotthards krog, hantverksbageriet Kulturbageriet, Fika! och den anrika herrgården Sävargården. Tack ... Visa mer
Blå Huset hotell Umeå AB driver idag sju verksamheter. Vi har skapat koncept och upplevelser som med sin höga kvalitet kan konkurrera med världens bästa hotell och restauranger. Vi erbjuder starka koncept med uppseendeväckande arkitektur och design.
I vår familj finner du våra två hotell, Stora Hotellet och U&Me;, vår konferensanläggning P5, vår restaurang Gotthards krog, hantverksbageriet Kulturbageriet, Fika! och den anrika herrgården Sävargården.
Tack vare våra satsningar har vi byggt starka varumärken med högt satta ambitioner, satsningar som under åren uppmärksammats och drivit intresse både för oss och Umeå. Så vill vi fortsätta framåt och då ska sägas att ingenting av det vi har gjort eller vill göra hade varit möjligt om vi inte bars upp av alla genuina, passionerade medarbetare som älskar att ge varje gäst, såväl Umeåbor som tillresta besökare, en personlig och minnesvärd upplevelse.

Konferens & Eventkoordinator till Blå Huset
I en spännande tid gör vi en kraftig satsning och växlar upp möten, kongresser, event och kvällsarrangemang! Därför söker vi nu en ny kollega som vill vara en del i den resan. På P5 och i Väven vill vi erbjuda de bästa förutsättningarna för ett lyckat möte, event, mingel eller fest. Hela konceptet med arkitektur, design, teknik, mat och värdskap är därför utformat utifrån erfarenhet och vetenskapliga tips kring hur man möts på bästa sätt. P5 i centrala Umeå med närhet till allt, utsikt över älven och en upplevelse utöver det vanliga.


Vad är då viktigt för ett lyckat möte mellan människor? – Det varierar naturligtvis med mötets karaktär, syfte och vilken grupp det är – men en sak är gemensam och det är Din och vår insats. Vi brinner för att skapa de där oförglömliga mötena människor emellan och det är ett ständigt arbete och en konstant uppdatering av vårt värdskap. Vi arbetar med det personliga mötet dagarna i ända och det är det vi älskar! I det här yrket är det mycket som händer och ingen dag är den andra lik. På kvällar och helger fyller vi våningen med förväntansfulla gäster som ska medverka vid ett event, ett mingel eller en fest. Och på dagtid erbjuder vi moderna möteslokaler i olika storlekar för det digitala mötet eller för möten och utbildningar på plats. Rollen innefattar allt från första förfrågan, till införsäljning vidare till genomförande för att sist landa i uppföljning för vidare relation och affär.
Vi söker nu dig som brinner för det där oförglömliga mötet, som är nyfiken, kreativ och samtidigt strukturerad och effektiv i ditt arbetssätt. Vi söker dig med erfarenhet från liknande typer av roller och om inte som just konferenskoordinator så som eventbeställare/planerare eller likvärdigt. Utöver ovanstående ser vi att du är en person med stor omtanke, du är duktig på att lyssna för att se behov och du är en stark säljare, du är duktig på att bygga relationer och du har en stark samarbetsförmåga och tydlig kommunikation. Sist men inte minst är du en person med stort lösningsfokus, alltid med ett leende på läpparna och givetvis har du en naturlig fallenhet för att leverera service i världsklass.
Har vi träffat rätt? Då är det nu du verkligen ska ta chansen att ansluta till en spännande, utvecklande och värdeskapande arbetsplats!
Tjänsten är ett ettårigt vikariat på heltid (med möjlighet till förlängning) med start augusti eller september 2023.
Skicka in ditt cv och personliga brev till [email protected], senast 30/7, märk med ”Konferenskoordinator”. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdatum, så vänta inte med din ansökan.
Vi ser fram emot att lära känna dig! Visa mindre

Konferenschef till magiska Elite Hotel Mimer

Som Grupp- & Konferensansvarig på Elite Hotel Mimer är du ansvarig all försäljning av konferens och möten samt delar av logiförsäljning. Vidare är du ansvarig för leverans av den upplevelse vi säljer till våra konferensgäster och i och med det behöver du agera projektledare med god kontakt med alla dina kollegor vilka ska hjälpa dig med detta. Du är ansvarig för samarbete med reception så att ni tillsammans hanterar alla inkommande mail och telefonsamtal. ... Visa mer
Som Grupp- & Konferensansvarig på Elite Hotel Mimer är du ansvarig all försäljning av konferens och möten samt delar av logiförsäljning. Vidare är du ansvarig för leverans av den upplevelse vi säljer till våra konferensgäster och i och med det behöver du agera projektledare med god kontakt med alla dina kollegor vilka ska hjälpa dig med detta. Du är ansvarig för samarbete med reception så att ni tillsammans hanterar alla inkommande mail och telefonsamtal.

Du ska arbeta med uppsökande försäljning i form med att hämta tillbaka förlorade affärer/kunder samt nykundsbearbetning , bearbetning av inkommande förfrågningar, kontakt med återkommande kunder samt leverans av totalupplevelsen som vi säljer. Du är också ansvarig för planering av alla event, av din egen tid samt all eventuell tid som krävs av andra avdelningar för att vi ska leverera på den nivå som krävs för det vi vill stå för.

Som avdelningschef på Elite Hotel Mimer ansvarar du för din avdelning och din avdelnings resultat, det innebär inköp och timmar samt försäljning av konferenslokaler, konferenspaket, middagar och hotellrum inklusive merförsäljning. Du är ansvarig för samarbetet med andra avdelningar och för sammanhållningen mellan dig och dina kollegor (läs: avdelningschefer på andra avdelningar).
Du har en ansvarstjänst vilket innebär att du planerar din egen tid, du planerar så att du arbetar när verksamheten behöver din närvaro som bäst och du ansvarar själv för att du håller dig till 40 timmar arbetsvecka.

Utöver ovanstående är du som del i ledningsgrupp ansvarig för att arbeta efter arbetsplatsens riktlinjer, föregå med gott exempel och, för alla medarbetare, påpeka och upprätthålla den värdegrund vi satt för arbetsplatsen.

Ansvarsområden & nyckeltal

- Försäljning
Du deltar i de aktiviteter som vi tillsammans på hotellet sätter upp, dessa aktiviteter planeras på årsbasis och finns uppsatta i en Sälj- & Marknadsplan.

- Resultatansvar
- Timmar

- Inköp

- Försäljningsmål enligt budget samt merförsäljning

- Service
- Helhetsintryck från gästen (Loopon, Booking.com, Tripadvisor)

- Måldrivande aktiviteter för din avdelning där du längst fram arbetar för att ge den bästa servicen till våra gäster.

- Möta upp alla våra gäster

Personliga kvalitéer
Som en nyckelperson i vår organisation besitter du en del personliga egenskaper som är oerhört viktiga för vår framgång.

- Du är positiv och lösningsorienterad - du fokuserar på att hitta gemensamma lösningar med perspektivet: Hela hotellet

- Du är kommunikativ, lyhörd för alla i organisationen, tydlig, ärlig och duktig på att lyssna av.

- Du är duktig på att uppmuntra andra och sprida energi bland alla medarbetare och avdelningar.

- Du är lojal gentemot dina kollegor (andra avdelningsansvariga).

- Du arbetar proaktivt och planerar långt fram - allt för att säkerställa hotellets framgång och gästernas upplevelse.

Elite Hotels of Sweden är en kedja som växer, vi investerar både i nya hotell samtidigt som vi lägger stor vikt vid att utveckla våra verksamheter. Vi är en decentraliserad organisation där ägandeskap och ansvar, delaktighet, beslut och driv ligger på varje hotell. Detta gör att vi som jobbar här har stora möjligheter till påverkan och personlig utveckling.

Så vill du bli en del av en prestigelös och lärande organisation med mycket glädje och energi kan detta vara din chans!

Jag ser fram emot att träffa dig!

Praktikaliteter:

-
Arbetstider: Framförallt vardagar dagtid - när gäst är här

-
Omfattning: 100%

-
Start: Enl Ök

-
Lön: Enl Ök

-
För frågor om tjänsten kontakta: Lina Fällman Hotelldirektör [email protected]

-
Sista ansökningsdag: Urval kommer ske löpande, vi rekommenderar därför att du inte väntar med din ansökan!

Vi ser framemot att höra från dig! Visa mindre

Konferensvärd

På P5 vill vi erbjuda bästa möjliga förutsättningar för ett lyckat möte, event, mingel eller fest. Hela konceptet med arkitektur, design, teknik, mat och värdskap är därför utformat utifrån erfarenhet och vetenskapliga tips kring hur man möts på bästa sätt. P5 i centrala Umeå med närhet till allt, utsikt över älven och en upplevelse utöver det vanliga. Nu söker vi en ny medarbetare som vill utvecklas med oss in i framtiden. Vi arbetar i en organisation dä... Visa mer
På P5 vill vi erbjuda bästa möjliga förutsättningar för ett lyckat möte, event, mingel eller fest. Hela konceptet med arkitektur, design, teknik, mat och värdskap är därför utformat utifrån erfarenhet och vetenskapliga tips kring hur man möts på bästa sätt. P5 i centrala Umeå med närhet till allt, utsikt över älven och en upplevelse utöver det vanliga.
Nu söker vi en ny medarbetare som vill utvecklas med oss in i framtiden. Vi arbetar i en organisation där det är viktigt att man tycker om att jobba med det personliga mötet. Det är mycket som händer och ingen dag är den andra lik. På kvällar och helger fyller vi våningen med förväntansfulla gäster som ska medverka vid ett event, ett mingel eller en fest. Och på dagtid erbjuder vi moderna möteslokaler i olika storlekar för det digitala mötet eller för möten och utbildningar på plats.
Bakgrund:
Erfarenhet av att arbeta med stora och små konferenser
Erfarenhet av bokningssystem, Suite8
Teknisk kunskap inom, Av-teknik och digitala möten
Kunskap inom servering
Dryckeskunskap är meriterande
Mycket goda kunskaper i Word, Excel och PPT
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
Personlighet:
Vara strukturerad och ha förmåga att prioritera
Ha en mycket god samarbetsförmåga och en passion för service i världsklass
Vara en person som har lätt för att kommunicera med såväl kollegor som gäster
Ha en positiv attityd och vara lösningsfokuserad
Ha lätt för att lära dig nya system och vara intresserad av teknik


Tjänsten är ett vikariat på heltid till 2023-06-30 med 6 månaders provanställning
Arbetstid dagtid, kvällar och helger kan förekomma.
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Visa mindre

Konferensvärd P5 (Centrala stan, Väven)

Konferensvåning P5 i centrala Umeå (våning 5 väven) med närhet till allt och utsikt över älven erbjuder bästa möjliga förutsättningar för ett lyckat möte, event, mingel eller fest. Konceptet med arkitektur, design, teknik, mat och värdskap är utformat utifrån erfarenhet och vetenskapliga tips kring hur man möts på bästa sätt. och en upplevelse utöver det vanliga. Vi letar efter en serviceinriktad lösningsorienterad medarbetare som tillsammans med oss vill ... Visa mer
Konferensvåning P5 i centrala Umeå (våning 5 väven) med närhet till allt och utsikt över älven erbjuder bästa möjliga förutsättningar för ett lyckat möte, event, mingel eller fest. Konceptet med arkitektur, design, teknik, mat och värdskap är utformat utifrån erfarenhet och vetenskapliga tips kring hur man möts på bästa sätt. och en upplevelse utöver det vanliga.
Vi letar efter en serviceinriktad lösningsorienterad medarbetare som tillsammans med oss vill skapa ett värdskap och en mötesplats i världsklass. I hela vår organisation är det viktigt att man gillar det personliga mötet. Det är mycket roligt som händer och ingen dag är den andra lik. På kvällar och helger fyller vi våningen med förväntansfulla gäster som ska medverka vid ett event, ett mingel eller en fest. Och på dagtid erbjuder vi moderna möteslokaler i olika storlekar för det digitala mötet eller för möten och utbildningar på plats. Gå gärna in på vår hemsida och se vilken fin arbetsplats vi erbjuder, p5.nu.
Erfarenhet:
Gärna av att arbeta med stora och små konferenser, bokningssystem och reception
Kunskap inom servering är meriterande
Goda kunskaper i Word, Excel och PPT
Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
Vi vill gärna att du är/har:
Strukturerad och ha förmåga att prioritera
En mycket god samarbetsförmåga och en passion för service i världsklass
En person som har lätt för att kommunicera med såväl kollegor som gäster
Positiv attityd och är lösningsorienterad
Lättlärd och intresserad av teknik
Tjänsten på 75% med 6 månaders provanställning
Arbetstid dagtid, kvällar och helger kan förekomma.
Tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut så vänta inte med din ansökan. Visa mindre

Service Host, Meeting & Event Coordination (Konferens & Bokning), Scandic U

Nu söker vi en Service Host till hotellet Scandic Umeå Syd. Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Som Service Host agerar du värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass. I rollen som Service Host arbetar du inom ett eller flera ansvarsområden som alla bidrar till gästens helhetsupplevelse. Under din tid hos oss kan dessa områd... Visa mer
Nu söker vi en Service Host till hotellet Scandic Umeå Syd.

Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Som Service Host agerar du värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass.

I rollen som Service Host arbetar du inom ett eller flera ansvarsområden som alla bidrar till gästens helhetsupplevelse. Under din tid hos oss kan dessa områden variera i takt med att du och affären utvecklas. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet!

Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!

Vad är innebär rollen som Service Host?

I ansvarsområdet Meeting & Event Coordination kan du arbeta både med planering och drift av möten och event. Du säkerställer att bokningarna blir korrekta och att information om bokningarna är tydlig och fullständig. Du är spindeln i nätet som ser till att gästen alltid är i fokus. Du är den som går igenom ankomstlistan och lägger tid på detaljerna. Ser till att gästens önskemål uppfylls.
Du har alltid ett leende på läpparna och en kreativ lösning i backfikan. Du löser det mesta och är en stjärna på att vända en missnöjd gäst till en nöjd gäst.

Vem är du?

För att passa i rollen tror vi att du har en väl utvecklad social förmåga och är kapabel att hantera att det händer många olika saker samtidigt. Det är mycket viktigt att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster samt har förmågan att sälja.

Du har också vana och kunskap i att arbeta med dator som arbetsredskap. Du har kunskap i Simphony och Scorpio samt bred kunskap och erfarenhet av hotell och F&B.

Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med gäster är goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande.

Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en lyhörd och prestigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet.

Information om tjänsten

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Vi tillämpar provanställning.Platsen omfattar dagskift och nattskift under vardagar och helger. Startdatum mitten av augusti. Detta är en Combo-tjänst så receptionsarbete kommer förekomma i tjänsten.

Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet.

Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!


Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD Visa mindre

MEETINGS SUPERVISOR TILL NYA CLARION HOTEL UMEÅ

Hösten 2022 öppnar äntligen Clarion Hotel Umeå upp sina dörrar! Nu letar vi efter drivna och passionerade medarbetare som vill hjälpa oss att skapa en av de härligaste och bästa platserna att vara på i Umeå! Hotellet har 270 rum och en fantastisk mötesarena med en bankettsal på 500 kvadratmeter, en restaurang på top floor med tillhörande terrass, gym & spa. Här kommer vi skapa ett nytt pulserande vardagsrum, en naturlig plats att vara på, oavsett anledni... Visa mer
Hösten 2022 öppnar äntligen Clarion Hotel Umeå upp sina dörrar! Nu letar vi efter drivna och passionerade medarbetare som vill hjälpa oss att skapa en av de härligaste och bästa platserna att vara på i Umeå!

Hotellet har 270 rum och en fantastisk mötesarena med en bankettsal på 500 kvadratmeter, en restaurang på top floor med tillhörande terrass, gym & spa. Här kommer vi skapa ett nytt pulserande vardagsrum, en naturlig plats att vara på, oavsett anledning.

Inom Clarion Hotel jobbar vi för att öka livskvalitén för gäster och för varandra, kollegor emellan. Som en del av Clarions rebelliska DNA och vårt mindset Being Ever Changing så förväntas vi som medarbetare på Clarion Hotel Umeå att utmana bilden om vad ett hotell är och kan vara.

Hotell är relationer och vi vet att den riktiga kraften sitter i just människor. På Clarion arbetar vi med en förstärkande feedbackkultur för att hjälpa och lyfta varandra, hela tiden med målet att leverera en personlig och passionerad service som ska leda till ett gott resultat.

Nu söker vi en Meetings Supervisor som ska leda det dagliga arbetet i konferensen på Clarion Hotel Umeå. Hotellet har en magisk eventarena och kommer kunna ta emot både stora och små konferenser, banketter och mässor. Du drivs av samarbete, öppenhet och insikten att ta fullt ägandeskap inte bara för ditt område, utan för gästens helhetsupplevelse. Alltid och varje gång!

Vill du bli en del av vår framtid i Umeå? Gillar du att utmana och utmanas? Då är du kanske den vi söker.

I tjänsten ingår bland annat:

• Att genom avdelningens personal skapa en oförglömlig upplevelse för hotellets gäster.
• Att ständigt verka för ökad lönsamhet och att nå uppsatta prognoser/mål för avdelningen.
• Förväntas vara i driften och skall vara kapabel och villig att utföra alla de uppgifter som utförs av personalen.
• Vara ansvarig på plats i konferensavdelningen och leda det dagliga arbetet.
• Ansvarar för merförsäljning i avdelningen.
• Ansvar för att företagets policys följs.
• Ansvarar för att beställningar av kontors- och andra förbrukningsvaror tillhörande avdelningen utförs.
• Arbetar tillsammans med F&B fram rutiner för avdelningen och ansvarar för att dessa efterlevs.
• Ansvar för att löpande följa upp medarbetare- och kundnöjdhet.
• Ansvarar för att den egna avdelningen har korrekt och relevant information gällande arrangemang i huset i god tid före genomförandet.
• Ansvarar för att övriga avdelningar i hotellet alltid är uppdaterade avseende arrangemang.
• Ansvarar för att hålla lobby- samt konferensområdet i bästa skick efter givna instruktioner.
• Ansvarar för avstämningar för provisioner gällande konferens

Är du lika nyfiken på oss som vi är på dig?

Sök innan sista ansökningsdag den 19 maj.

Vill du vet mer om Clarion Hotel Umeå? Följ oss på Instagram för spännande uppdateringar fram till öppningen!

Clarion Hotel, tillsammans med hotellkedjorna Quality Hotel, Collection Hotel och Comfort Hotel är en del av Nordic Choice Hotels med över 200 hotell i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Baltikum. Vi driver en multibrandingorganisation med Room For All och stora utvecklingsmöjligheter. Visa mindre

Service Host, Meeting & Event Coordination (Konferens & Bokning), Scandic P

På Scandic Plaza i Umeå bor våra gäster i avslappnad miljö med utsikt över Umeå Älv, bara några kvarter från gågatans shopping och nöjesliv. De kan strosa på stan, spendera tid i vår relaxavdelning eller avsmaka en god middag på hotellets restaurang. Vi är ett team som jobbar med mycket glädje och engagemang- vi är stolta över vår arbetsplats. Våra medarbetare är vår främsta tillgång: hos oss ska man trivas och utvecklas vidare. Genom ett gott ledarskap o... Visa mer
På Scandic Plaza i Umeå bor våra gäster i avslappnad miljö med utsikt över Umeå Älv, bara några kvarter från gågatans shopping och nöjesliv. De kan strosa på stan, spendera tid i vår relaxavdelning eller avsmaka en god middag på hotellets restaurang.

Vi är ett team som jobbar med mycket glädje och engagemang- vi är stolta över vår arbetsplats. Våra medarbetare är vår främsta tillgång: hos oss ska man trivas och utvecklas vidare. Genom ett gott ledarskap och ett gott samarbete mellan avdelningarna skapar vi fantastiska hotellupplevelser till våra gäster.

Nu söker vi en Service Host till hotellet Scandic Plaza, Umeå.

Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Som Service Host agerar du värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass.

I rollen som Service Host arbetar du inom ett eller flera ansvarsområden som alla bidrar till gästens helhetsupplevelse. Under din tid hos oss kan dessa områden variera i takt med att du och affären utvecklas. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet!

Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!

Vad är innebär rollen som Service Host?

I ansvarsområdet Meeting & Event Coordination kan du arbeta både med planering och drift av möten och event. Du säkerställer att bokningarna blir korrekta och att information om bokningarna är tydlig och fullständig. Du är spindeln i nätet som ser till att gästen alltid är i fokus. Du är den som går igenom ankomstlistan och lägger tid på detaljerna. Ser till att gästens önskemål uppfylls.
Du har alltid ett leende på läpparna och en kreativ lösning i backfikan. Du löser det mesta och är en stjärna på att vända en missnöjd gäst till en nöjd gäst.

Vem är du?

För att passa i rollen tror vi att du har en väl utvecklad social förmåga och är kapabel att hantera att det händer många olika saker samtidigt. Det är mycket viktigt att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster samt har förmågan att sälja.

Du har också vana och kunskap i att arbeta med dator som arbetsredskap. Du har kunskap i Simphony och Scorpio samt bred kunskap och erfarenhet av hotell och F&B.

Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med gäster är goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande.

Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en lyhörd och prestigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet.

Information om tjänsten

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Vi tillämpar provanställning. Platsen omfattar dagtid, kvällar,helger. Startdatum så snart som möjlig. Tjänsten är en Combo-tjänst vilket innebär att du även kommer arbeta på andra avdelningar.

Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet.

Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!


Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD Visa mindre

Konferensvärd

Till P5 söker vi nu en konferensvärd. Vi söker dig som älskar att arbeta med service och att göra det lilla extra. Du har erfarenhet av arbete med konferenser och kongresser samt av att arbeta i hotellbokningssystem. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. För att ta hand om våra konferensgäster på bästa sätt behöver du ha god kommunikationsförmåga, vara strukturerad, ha kunskap i konferensteknik samt ha förmåga att pri... Visa mer
Till P5 söker vi nu en konferensvärd.
Vi söker dig som älskar att arbeta med service och att göra det lilla extra. Du har erfarenhet av arbete med konferenser och kongresser samt av att arbeta i hotellbokningssystem. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. För att ta hand om våra konferensgäster på bästa sätt behöver du ha god kommunikationsförmåga, vara strukturerad, ha kunskap i konferensteknik samt ha förmåga att prioritera.
Tidigare erfarenhet av arbete med konferenser är ett krav.

Tjänsten är på 100% och ska tillsättas omgående.
Ta chansen att bli en del av oss uppe på P5! Visa mindre

Konferens - och bankettkoordinator

Brinner du för service och värdskap? Som konferenskoordinator på Elite Hotel Mimer är du ansvarig tillsammans med konferenschef att säkerställa all försäljning av konferens och möten samt försäljning av logi till grupper. Vidare är du ansvarig för leverans av den upplevelse och produkt vi säljer till våra konferensgäster och i och med det behöver du agera projektledare med god kontakt med alla dina kollegor vilka ska hjälpa dig med detta. Du bidrar till e... Visa mer
Brinner du för service och värdskap?

Som konferenskoordinator på Elite Hotel Mimer är du ansvarig tillsammans med konferenschef att säkerställa all försäljning av konferens och möten samt försäljning av logi till grupper. Vidare är du ansvarig för leverans av den upplevelse och produkt vi säljer till våra konferensgäster och i och med det behöver du agera projektledare med god kontakt med alla dina kollegor vilka ska hjälpa dig med detta. Du bidrar till ett gott samarbete med reception så att ni tillsammans hanterar alla inkommande mail och telefonsamtal inom 24 timmar respektive 3 signaler.

Om tjänstenSom konferenskoordinator på Elite Hotel Mimer bidrar du för att konferensavdelning når sina resultat - det innebär försäljning av konferenslokaler, konferenspaket, grupplogi, middagar och inkluderar även merförsäljning. Utöver din roll som konferenskoordinator arbetar du även nära restaurangchef och kökschef med banketter för att säkerställa kvaliteten och den service vi förmedlar vad gäller större event i vår vackra Mimersal. När du arbetar med banketter har du tät kontakt och uppföljning med våra kunder och ansvarar för planering och utförande av event enligt våra kunders önskemål, med målet att överträffa deras förväntningar. Du kommer i din roll att arbeta tätt med hotellets reception för hjälp med sedvanliga receptionsuppgifter, till exempel incheckningar, utcheckningar och gästupplevelser. Tjänsten innefattar både tidiga morgnar, sena kvällar och helgarbete då vi har konferenser och events vid olika tidpunkter. Kvalifikationer och personlighet Som en nyckelperson i vår organisation besitter du en del personliga egenskaper som är viktiga i vårt fortsatta arbete. - Du är positiv och lösningsorienterad - du fokuserar på att hitta gemensamma lösningar med perspektivet: Hela hotellet - Du är kommunikativ, lyhörd för alla i organisationen, tydlig, ärlig och duktig på att lyssna av. - Du är duktig på att uppmuntra andra och sprida energi bland alla medarbetare och avdelningar. - Du är lojal gentemot dina kollegor - Du arbetar proaktivt och planerar långt fram - allt för att säkerställa hotellets framgång och gästernas upplevelse.

Praktikaliteter:

- Arbetstider:Varierande
- Omfattning:60%
- Start:2019-09-01
- Lön:Enligt avtal
- För frågor om tjänstenkontakta:Marika Gustavsson eller Marie Sandberg
- Sista ansökningsdag: Urval kommer ske löpande, vi rekommenderar därför att du inte väntar med din ansökan!

Vi ser framemot att höra från dig! Visa mindre

MEETING & EVENT CREW TILL NYA CLARION HOTEL UMEÅ

Hösten 2022 öppnar äntligen Clarion Hotel Umeå upp sina dörrar! Nu letar vi efter drivna och passionerade medarbetare som vill hjälpa oss att skapa en av de härligaste och bästa platserna att vara på i Umeå! Hotellet har 270 rum och en fantastisk mötesarena med en bankettsal på 500 kvadratmeter, en restaurang på top floor med tillhörande terrass, gym & spa. Här kommer vi skapa ett nytt pulserande vardagsrum, en naturlig plats att vara på, oavsett anledni... Visa mer
Hösten 2022 öppnar äntligen Clarion Hotel Umeå upp sina dörrar! Nu letar vi efter drivna och passionerade medarbetare som vill hjälpa oss att skapa en av de härligaste och bästa platserna att vara på i Umeå!

Hotellet har 270 rum och en fantastisk mötesarena med en bankettsal på 500 kvadratmeter, en restaurang på top floor med tillhörande terrass, gym & spa. Här kommer vi skapa ett nytt pulserande vardagsrum, en naturlig plats att vara på, oavsett anledning.

Inom Clarion Hotel jobbar vi för att öka livskvalitén för gäster och för varandra, kollegor emellan. Som en del av Clarions rebelliska DNA och vårt mindset Being Ever Changing så förväntas vi som medarbetare på Clarion Hotel Umeå att utmana bilden om vad ett hotell är och kan vara.

Hotell är relationer och vi vet att den riktiga kraften sitter i just människor. På Clarion arbetar vi med en förstärkande feedbackkultur för att hjälpa och lyfta varandra, hela tiden med målet att leverera en personlig och passionerad service som ska leda till ett gott resultat.

Nu söker vi Meeting & Event Crew som ska vara med och sätta hotellets eventavdelning på kartan i Umeå. Varje event är unikt och du kommer att vara en viktig del i att skapa oförglömliga konferenser och tillställningar för hotellets gäster. Vi ser att du är ansvarsfull, tar egna initiativ och älskar att ge service i världsklass. Du drivs av gott samarbete mellan dig och dina kollegor och har insikten att ta fullt ägandeskap inte bara för ditt område, utan för gästens helhetsupplevelse. Alltid och varje gång!

I tjänsten ingår bland annat:

• Ansvara för mottagning och service av arrangemangsansvarig och vara hotellets kontaktperson under hela arrangemanget.
• Hjälpa hotellets konferensgäster med AV-teknik.
• Meeting & Event Crew förväntas ha god kännedom om konferensrutiner. Detta för att kunna tillmötesgå våra gäster på bästa sätt.
• Meeting & Event Crew har god teknikkännedom inom samtliga lokaler när det gäller ljud, ljus och bild.
• Tillse att samtliga punkter på skiftets checklista blir genomförda och registrerade.
• Ansvara för att hålla samtliga lokaler och konferensytor rena och prydliga.
• Meeting & Event Crew förväntas vara närvarande i pauser; uppfylla diverse önskemål från gästernas sida, hålla ytor rena, byta ut bord och stolar.
• Riggning av möbler, AV-utrustning, mässor, banketter, etc. dagen före evenemanget.
• Gå en runda varje morgon innan gästerna anländer och se till att allt är i sin ordning.
• Meeting & Event Crew förväntas hålla sig uppdaterad och väl förtrogen med hotellets brand-och säkerhets regler.
• Vara med och bidra till ett bra arbetsklimat där alla ställer upp för varandra.


Är du lika nyfiken på oss som vi är på dig?

Sök innan sista ansökningsdag den 19 maj.

Vill du vet mer om Clarion Hotel Umeå? Följ oss på Instagram för spännande uppdateringar fram till öppningen!

Clarion Hotel, tillsammans med hotellkedjorna Quality Hotel, Collection Hotel och Comfort Hotel är en del av Nordic Choice Hotels med över 200 hotell i Sverige, Norge och Danmark och Baltikum. Vi driver en multibrandingorganisation med Room For All och stora utvecklingsmöjligheter. Visa mindre

Konferensreceptionist

Vår ambition är att vara branschens bästa arbetsgivare. Jo, faktiskt! Det är en högt ställd ambition och något som alla, oavsett roll eller arbetslag i Blå Huset, bidrar till varje dag. I grunden handlar det om att vi som jobbar här har gemensamt att vi brinner för det vi gör, att vi gillar att gå till jobbet och har en passion för både serviceyrket och människorna vi möter. Vi vill att alla gemensamt ansvarar för att skapa den arbetsmiljö och atmosfär som... Visa mer
Vår ambition är att vara branschens bästa arbetsgivare. Jo, faktiskt! Det är en högt ställd ambition och något som alla, oavsett roll eller arbetslag i Blå Huset, bidrar till varje dag. I grunden handlar det om att vi som jobbar här har gemensamt att vi brinner för det vi gör, att vi gillar att gå till jobbet och har en passion för både serviceyrket och människorna vi möter. Vi vill att alla gemensamt ansvarar för att skapa den arbetsmiljö och atmosfär som man trivs i och kan prestera i. Hos oss är det viktigt att alla också vet vad som förväntas av individen, laget och företaget. Vi arbetar i en tydligt målstyrd organisation och föränderlig värld med stora utvecklingsmöjligheter. I Blå Huset är vi övertygade om att vi som arbetsgivare har som främsta uppgift att ge dig bästa förutsättningar att prestera väl och må bra. Nu söker vi Konferensreceptionist med placering på P5.Som konferensreceptionist hos oss:Hantera du bokningar, offerter samt faktureringSer du till att alla lokaler har rätt och fungerande material och utrustning och lever upp till beställarens förväntningar och önskemål om tex möblering och teknik.Arbetar du nära serveringen och hjälper till med lunch- och fikaservering då det behövs. Har du en bra relation med samt arbetar nära övriga verksamheter i Blå Huset. Uppdatera du berörda avdelningar med den information de behöver, köket och städSer du till att dagliga checklistor är relevanta och efterföljs.Du som söker har:Erfarenhet av receptionsarbete, konferens och/eller hotell Erfarenhet av bokningssystem, Suite8 och BRPErfarenhet av CRM systemGoda kunskaper i Word, Excel, och PPT Mycket goda kunskaper i Svenska och Engelska, tal och skrift Erfarenhet av servering är ett plusTjänsten som konferensreceptionist är ett vikariat på 100% fram till årsskiftet, men det kan finnas möjlighet till fortsatt anställning efter det.Oregelbundet arbete dagtid/kvällstid samt helger vid behov.Tjänsten ska tillsättas från 5 augusti 2019. Visa mindre