Lediga jobb som Fastighetschef i Umeå

Se lediga jobb som Fastighetschef i Umeå. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Umeå som finns hos arbetsgivaren.

Affärsdriven Servicechef till Umia

Umia AB är ett bolag som tillsammans med vår unika affärsmodell ”Umia-modellen” har vuxit stadigt under många år och vi vill nu i planen för fortsatt expansion erbjuda denna tjänst till en driven ledare med smak för entreprenadbranschen. Välkommen med din ansökan! Då vi är inne i en dynamisk och expansiv fas med enorma möjligheter till utveckling för både Dig, Umia AB och våra kunder söker vi nu efter en affärsdriven Servicechef som vill vara med och lyft... Visa mer
Umia AB är ett bolag som tillsammans med vår unika affärsmodell ”Umia-modellen” har vuxit stadigt under många år och vi vill nu i planen för fortsatt expansion erbjuda denna tjänst till en driven ledare med smak för entreprenadbranschen. Välkommen med din ansökan!

Då vi är inne i en dynamisk och expansiv fas med enorma möjligheter till utveckling för både Dig, Umia AB och våra kunder söker vi nu efter en affärsdriven Servicechef som vill vara med och lyfta bolaget till nya nivåer. Du ges möjligheten att bygga upp nya filialer inom bolaget och att skapa och utveckla vårt erbjudande mot nya och befintliga kunder. Låter det intressant?

Om tjänsten
Som servicechef på Umia kommer du vara huvudansvarig för de service-discipliner som Umia AB erbjuder inom El, VVS och Reglerteknik. Ditt uppdrag blir att utveckla befintliga kunder och kundrelationer kombinerat med att kontinuerligt lyfta in nya kunder i bolaget. Du ges möjligheten att bygga och skapa affärsmodeller som är lönsamma för alla parter i samråd med både kunder och leverantörer. Vi ser även att du är med och öppnar möjligheter för nya filialer för Umia AB på olika platser i länet och att du blir en nyckelspelare i de dialogerna.

Du kommer sitta med i ledningsgruppen för Umia AB och har fullt ekonomiskt ansvar för dina avdelningar i bolaget.

Du är ytterst personalansvarig för de 30 personer som idag jobbar inom service på Umia AB och kommer även vara med och bygga strategier för fortsatt tillväxt och kompetensförsörjning på både kort och lång sikt. Att du genom ett tydligt och positivt ledarskap motiverar och utvecklar dina medarbetare ser vi som en självklarhet och en viktig del av tjänsten.

Din profil
Du har ett starkt driv och tycker om att skapa affärer och goda långsiktiga kundrelationer. Du har med fördel en teknisk utbildning i botten och ett antal års erfarenhet av både ledarskap och affärsutveckling. Erfarenhet från entreprenadbranschen är meriterande men inte ett krav.

Du är positiv, kommunikativ och framåtblickande och en naturlig ledare. Du drivs av att skapa och utveckla affärer och att bygga en lönsam verksamhet.

Du är ansvarstagande och strukturerad, samt har en god förmåga att skapa förtroende både internt och externt.

Intresserad?
I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup. Vid frågor ber vi dig kontakta Andreas Lindqvist, ansvarig rekryterare på tel: 073-4130611 eller mail: [email protected]

Välkommen till Umia hälsar Ingemar med team Visa mindre

Leveranschef ekonomisk och teknisk förvaltning

Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Vi finns över hela landet och är 2 800 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss blir l... Visa mer
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Vi finns över hela landet och är 2 800 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande.

Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss blir ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar. Välkommen!


Affärsmässig Leveranschef till Riksbyggen i Umeå

Vill du precis som vi, vara med och skapa något betydelsefullt för framtiden? Att utveckla hållbara idéer tillsammans och skapa fler möjligheter för fler människor hos en stabil arbetsgivare som satsar på energi- och hållbarhetsfrågor och som ligger i framkant gällande digitalisering? Är du en person som tycker om att ha många kontaktytor, ser värdet i goda relationer och har en unik förmåga att engagera? Då kan du vara rätt för oss!  


Vårt erbjudande
Som leveranschef har du ansvar för ekonomisk och teknisk förvaltning till Marknadsområde Umeå. Vi erbjuder dig ett spännande och utvecklande arbete och du ingår i marknadsområdets ledningsgrupp där vi tillsammans driver den strategiska och långsiktig utvecklingen inom vår fastighetsförvaltning. Du kommer ha stort eget ansvar och frihet att på egen hand och i samspel med dina medarbetare lösa de utmaningar du ställs inför i ditt arbete. Du får möjlighet att ansvara för din egen tid, så att du kan skapa balans i vardagen och få ihop livspusslet. Du kommer till ett härligt gäng medarbetare där vår gemensamma vision är att vi ska leverera kvalité, främja utveckling men vi ska också ha kul på jobbet!

Din roll
I Riksbyggen arbetar vi långsiktigt och utvecklar hela tiden vår verksamhet för att på bästa sätt kunna tillgodose våra kunders behov. Vår kärnverksamhet är bostadsrättsföreningar, men vi har även uppdrag åt privata och offentliga fastighetsägare och företag. Din huvudsakliga uppgift är att säkerställa att tjänsteleveransen fungerar effektivt och med hög kvalitet samt att utveckla de olika tjänsterna inom verksamhetsområdet. Inom teknisk förvaltning är uppdraget att hjälpa våra kunder att utveckla sina fastigheter långsiktigt där underhållsplanering, boendekontakter samt bollplank till styrelse och fastighetsägare är centrala delar. Inom ekonomisk förvaltning är vårt uppdrag att arbeta långsiktigt med föreningens ekonomi bl.a. budget, bokslut och lånehantering.

I ditt ledaransvar ingår att på ett affärsmässigt sätt säkerställa rätt kvalitet i leveransen samt leda och fördela det dagliga arbetet. Tillsammans med dina medarbetare driver och utvecklar du verksamheten och därmed skapar långsiktigt god lönsamhet och nöjda kunder. Du är arbetsgivarens företrädare och ansvarar för att genom öppen dialog säkerställa och utveckla god arbetsmiljö. Att ha en roll som ledamot i några av våra medlemsföreningar kan även ingå.

Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet av att leda människor i förändring och har ett kommunikativt och inkluderande ledarskap. Som person är du trygg och stabil i sig själv och har en god förmåga att kommunicera och samspela med medarbetare, kollegor och kunder. Du är lyhörd och möter dina medarbetare utifrån deras individuella behov samtidigt som du håller en tydlig linje i ditt arbete mot uppsatta mål. Din förmåga att inspirera, skapa engagemang och motivera dina medarbetare kommer att uppskattas. Är du dessutom skicklig på att skapa delaktighet för att nå framgång och att driva utveckling med ett affärsmässigt tänk inom olika verksamhetsfrågor kommer du att trivas hos oss.

Vi tror att din bakgrund är från fastighetsbranschen men inget krav. Du har utbildning på högskolenivå alternativt arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du har flerårig erfarenhet av arbete i ledande befattning och erfarenhet av resultat- och budgetansvar och du rapporterar till marknadsområdeschefen. Tjänsten kräver körkort och egen bil. Viss del av arbetet kommer att ske kvällstid, detta kompenseras med en i övrigt flexibel arbetstid. Som anställd inom Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar.

Din Ansökan
Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning.
Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobb & Karriär/Sök jobb senast den 6 februari 2022.  Vi arbetar med löpande urval, så skicka din ansökan redan idag!

Rekryteringen sker i samarbete med Jefferson Wells, för mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Cathrine Lind tfn 070-5770618 eller [email protected]




Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Vill du precis som vi, vara med och skapa något betydelsefullt för framtiden – utveckla hållbara idéer tillsammans och skapa fler möjligheter för fler människor? Vill du ha utrymme att växa, tänka nytt och tänka längre? Vill du även ha möjlighet att ansvara för din egen tid, så att du kan skapa balans i vardagen och få ihop livspusslet. Kort sagt, önskar du en utmanande och stimulerande arbetsplats? Välkommen att jobba för en gemensam framtid. Både för dig och samhället. Välkommen till oss på Riksbyggen.

Se gärna vår film om hur det är att jobba hos oss!

https://youtu.be/6M4j33Szq3w Visa mindre

Leveranschef ekonomisk- och teknisk förvaltning

Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Vi finns över hela landet och är 2 800 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss blir l... Visa mer
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Vi finns över hela landet och är 2 800 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande.

Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss blir ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar. Välkommen!


Vi söker en leveranschef med ansvar för ekonomisk och teknisk förvaltning till Marknadsområde Umeå som vill vara med och utveckla vår verksamhet inom vår fastighetsförvaltning.
I Riksbyggen arbetar vi långsiktigt och utvecklar hela tiden vår verksamhet för att på bästa sätt kunna tillgodose våra kunders behov. Vår kärnverksamhet är bostadsrättsföreningar, men vi har även uppdrag åt privata och offentliga fastighetsägare och företag

Vad ska du göra?
Som leveranschef på Riksbyggen har du som huvudsaklig uppgift att säkerställa att tjänsteleveransen fungerar effektivt och med hög kvalitet samt att utveckla de olika tjänsterna inom verksamhetsområdet. Inom teknisk förvaltning är uppdraget att hjälpa våra kunder att utveckla sina fastigheter långsiktigt där underhållsplanering, boendekontakter samt bollplank till styrelse och fastighetsägare är centrala delar. Inom ekonomisk förvaltning är vårt uppdrag att arbeta långsiktigt med föreningens ekonomi bl.a. budget, bokslut och lånehantering.

I ditt ledaransvar ingår att på ett affärsmässigt sätt säkerställa rätt kvalitet i leveransen samt leda och fördela det dagliga arbetet. Du driver och utvecklar verksamheten tillsammans med dina medarbetare och skapar långsiktigt god lönsamhet och nöjda kunder. Du ingår i marknadsområdets ledningsgrupp där vi tillsammans driver den strategiska och långsiktig utvecklingen. Du är arbetsgivarens företrädare och ansvarar för att genom öppen dialog säkerställa och utveckla god arbetsmiljö. Du kan även komma att ha en roll som ledamot i några av våra medlemsföreningar.

Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet av att leda människor i förändring och har ett kommunikativt och inkluderande ledarskap. Vi söker en person som är trygg och stabil i sig själv och har en god förmåga att kommunicera och samspela med medarbetare, kollegor och kunder. Du är lyhörd och möter dina medarbetare utifrån deras individuella behov samtidigt som du håller en tydlig linje i ditt arbete mot uppsatta mål. Du inspirerar, skapar engagemang och motiverar dina medarbetare. Du är skicklig på att skapa delaktighet för att nå framgång och att driva utveckling med ett affärsmässigt tänk inom olika verksamhetsfrågor.

Vi tror att din bakgrund är från fastighetsbranschen. Du har utbildning på högskolenivå alternativt arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du har flerårig erfarenhet av arbete i ledande befattning och har erfarenhet av resultat- och budgetansvar. Du kommer ha stort eget ansvar och frihet att på egen hand och i samspel med dina medarbetare lösa de utmaningar du ställs inför i ditt arbete.

Du rapporterar till marknadsområdeschefen. Tjänsten kräver körkort och egen bil. Viss del av arbetet kommer att ske kvällstid, detta kompenseras med en i övrigt flexibel arbetstid. Som anställd inom Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar.

Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning.

Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobb & Karriär/Sök jobb senast den 16 januari 2022.  Vi arbetar med löpande urval, så skicka din ansökan redan idag!

Vid frågor om tjänsten kontakta marknadsområdeschef Monika Larsson 090-159640.  




Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Vill du precis som vi, vara med och skapa något betydelsefullt för framtiden – utveckla hållbara idéer tillsammans och skapa fler möjligheter för fler människor? Vill du ha utrymme att växa, tänka nytt och tänka längre? Vill du även ha möjlighet att ansvara för din egen tid, så att du kan skapa balans i vardagen och få ihop livspusslet. Kort sagt, önskar du en utmanande och stimulerande arbetsplats? Välkommen att jobba för en gemensam framtid. Både för dig och samhället. Välkommen till oss på Riksbyggen.

Se gärna vår film om hur det är att jobba hos oss!

https://youtu.be/6M4j33Szq3w Visa mindre

Teknisk Chef 

Ansök    Aug 18    Thorengruppen AB    Fastighetschef
MOD, KRAFT och PASSION resulterar i en koncern med stort samhällsengagemang och hjärta, ThorenGruppen. Vi är ett norrländskt familjeägt utvecklingsföretag, grundat 1999, med drygt 2000 medarbetare och en omsättning på 1,7 miljarder. ThorenGruppen driver gymnasieskolor från Malmö till Kiruna, för- och grundskolor samt vuxenutbildning på drygt 60 orter. Beskrivning  ThorenGruppens utvecklingsresa fortsätter och nu söker vi en modig Teknisk chef som vil... Visa mer
MOD, KRAFT och PASSION resulterar i en koncern med stort samhällsengagemang och hjärta, ThorenGruppen. Vi är ett norrländskt familjeägt utvecklingsföretag, grundat 1999, med drygt 2000 medarbetare och en omsättning på 1,7 miljarder. ThorenGruppen driver gymnasieskolor från Malmö till Kiruna, för- och grundskolor samt vuxenutbildning på drygt 60 orter.



Beskrivning 

ThorenGruppens utvecklingsresa fortsätter och nu söker vi en modig Teknisk chef som vill vara med på den resan.

ThorenGruppen är ett av Sveriges största och ledande utvecklingsföretag. Vi drivs av att vara en god samhällskraft som verkar inom flera olika områden. ThorenGruppen som koncern har en ständig tillväxt och för att kunna fortsätta utvecklas och växa genomför vi nu en organisationsförändring för att med kvalitet kunna utvecklas och möta kommande utmaningar. 

För att kunna möta de krav och behov som finns på oss som arbetsgivare behöver vi ständigt utveckla och förädla de stödjande funktionernas uppdrag.  Vi har nu för avsikt att skapa ett tydligare, mer agilt och behovsanpassat stöd för vår organisation. För oss är det viktigt att supportens uppdrag och projekt utgår ifrån tydliga gemensamma processer där olika funktioner och kompetenser samverkar och nyttjas på ett effektivt sätt. 

Uppdrag och arbetsuppgifter 

Avdelningarna Fastighet & Etablering och Inköp & resor ska bli ett och därför söker vi nu dig med rätt kompetens att sjösätta och leda denna nya enhet.  

Som Teknisk chef har du en strategisk roll att leda och följa upp avdelningens ansvarsområden. Till din hjälp har du flera engagerade och passionerade kollegor med en variation av kompetens och erfarenhet. Du leder det dagliga operativa arbetet och skapar förutsättningar för en tillgänglig, stöttande och driven avdelning.  

Du har ett övergripande ansvar att se över och säkerställa att uppdrag och projekt utgår ifrån tydliga behovsstyrda, gemensamma processer med företagets och verksamheternas bästa i fokus. 

Som Teknisk chef har du ett budget- och personalansvar och kommer samarbeta med många andra chefer och funktioner inom koncernen. 

Teknisk chef tillsammans med IT-chef och HR & Kommunikationschef rapporterar till Supportchef 

Kvalifikationer – det här söker vi hos dig 

- Flerårig erfarenhet av att vara chef och att samordna och leda arbetet på en avdelning som ansvarar inom fastighet, etablering och inköp. Särskild uttalad mångårig erfarenhet som chef inom fastighetsbranschen. 
- Erfarenhet och god förmåga att se över och säkerställa att uppdrag och projekt utgår ifrån tydliga behovsstyrda, gemensamma processer med företagets och verksamheternas bästa i fokus  
- Förmåga och god erfarenhet att leda och samverka med chefer och funktioner inom en större koncern   
- Vet vad det innebär att optimera och effektivisera nyttjande av resurser, kompetenser inom en avdelning  
- Väl bevandrad gällande avtal och avtalsefterlevnad inom fastighet, inköp och leverantörer  
- Du är en trygg förhandlare och har goda kunskaper inom hyres- och entreprenad juridik. 
- Erfarenhet att jobba och hantera och samarbetspartners 
- Du har goda erfarenheter att med ett tydligt och prestigelöst ledarskap leda en avdelning på ett agilt och projektorienterat arbetssätt.  
- Inspirerar, engagerar, ger ramar och utvecklingsmöjligheter till dina medarbetare 

Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper. Som person kan du med hjärtat ta till dig våra värdeord, Mod, Kraft och Passion. Du är driven, initiativtagande och självgående. Du har humor och stor passion för människor och utveckling. Du tycker det är givande att leda genom ett närvarande ledarskap som coachar dina medarbetare till framgång i både stort som smått. Vidare har du intresse och förståelse för kundens behov och ett utpräglat sinne för service och affärsmannaskap samtidigt som du är förändringsbenägen och trivs i ett dynamiskt arbetsklimat. Slutligen söker vi en analytisk och strukturerad person med ordning och reda i sitt arbete.  

Anställningens omfattning

Tjänsten är på 100% med start enligt överenskommelse. 

Ort: Placeringsort ser vi gärna Umeå där vårt huvudkontor finns.

Rekryteringen

Sista ansökningsdag är 2021-09-26, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

För mer information om tjänsten och ThorenGruppen är du välkommen att kontakta Support-chef Christian Robertsson, mail [email protected]

Vilka är vi?

Vi gör allt med MODET att våga förändra, bryta mönster och gå vår egen väg; KRAFTEN att genomföra det vi lovar och samtidigt utvecklas; och med PASSION till vårt uppdrag och att ge våra elever den bästa utbildningen. Vi gör allt detta med HJÄRTA, för att skapa en arbetsplats och skola där alla är välkomna och inkluderade. Visa mindre

Är du Heimstadens nya Regionchef i Norr?

Ansök    Jun 9    Heimstaden AB    Fastighetschef
Vill du bli en del av ett bolag vars mål är att vara nr ett både gällande livskvalitet i hemmet för våra kunder, på arbetet för våra medarbetare och i samhällsengagemang? I så fall är den senaste möjligheten i form av rollen som Regionchef Norr hos oss på Heimstaden, något för dig! Vi växer idag så snabbt, både organiskt och genom förvärv, att vi lägger rälsen medan vi kör tåget. Därför behöver vi din hjälp att tydliggöra och säkerställa processer och arbe... Visa mer
Vill du bli en del av ett bolag vars mål är att vara nr ett både gällande livskvalitet i hemmet för våra kunder, på arbetet för våra medarbetare och i samhällsengagemang? I så fall är den senaste möjligheten i form av rollen som Regionchef Norr hos oss på Heimstaden, något för dig!
Vi växer idag så snabbt, både organiskt och genom förvärv, att vi lägger rälsen medan vi kör tåget. Därför behöver vi din hjälp att tydliggöra och säkerställa processer och arbetssätt, så att vi kan bli mer effektiva och samspelta trots vår geografiska spridning. I denna region har vi ca 4 400 lägenheter och ca 30 medarbetare och även om rollen i sig inte är ny hos oss, finns det stora möjligheter för dig att påverka den med hjälp av den erfarenhet du tar med dig.
I rollen som Regionchef jobbar du tätt tillsammans med andra Regionchefer utspridda i Sverige, så väl som med Stabschefer samt internationella kollegor i koncernen. Du kommer att ingå i ledningsgruppen för den svenska operationella förvaltningsorganisationen.
I dina arbetsuppgifter ingår att:
Ansvara för att leda, utveckla och entusiasmera vår förvaltningsorganisation i Norr – där du är en förebild kring vår kultur och våra värderingar
Förbättra, implementera och tydliggöra våra gemensamma arbetsprocesser, för att effektivisera och säkerställa att vi jobbar på bästa sätt, tillsammans
Följa upp våra KPI:er (NKI är en stor del) och hjälpa organisationen att bli ännu bättre (vi är rätt bra på en hel del men är säkra på att vi kan bli ännu bättre!)
Utmana oss i digitaliseringen av organisationen genom att hitta nya smartare sätt att arbeta och supportera våra kunder
Budget- och resultatansvar samt rapportering av detta, för regionen
Du behöver ha väldigt goda kunskaper inom och förstå ekonomi, med fördel från roller där du haft budget- och resultatansvar, samt minst fem års erfarenhet av att leda andra (gärna även på distans). Du behöver även behärska både svenska och engelska obehindrat samt ha giltigt B-körkort.
För att lyckas på bästa sätt i rollen, krävs det att du arbetat i en liknande roll tidigare och har erfarenhet av fastighetsbranschen (specifikt bostäder, som är vårt fokus) samt inte känner att hyresjuridiken är allt för främmande. Utöver det ser vi gärna även att du har erfarenhet från någon konsultverksamhet med fokus på förändringsresor samt en universitetsexamen inom finans, ekonomi eller teknik. 
Tjänsten är en heltidstjänst där du rapporterar till vår Head of Operations för Heimstadens förvaltningsorganisation som är placerad på huvudkontoret i Malmö. Placeringsort för rollen är antingen Luleå, Skellefteå eller Umeå (nuvarande kontor i Region Norr) - beroende på var rätt kandidat önskar utgå ifrån. Resor förekommer till våra olika kontor; främst inom regionen men även runt om i landet.
Vem och hur är du som person?
För att klara utmaningen och göra ett bra jobb i vår entreprenöriella och snabbväxande kultur, behöver du vara analytiskt lagd med en stor problemlösningsförmåga, samtidigt som du har ett öga för detaljer. Du är driven med egen initiativförmåga och med mod att ifrågasätta och hela tiden jobba för att hitta smarta (re) sätt att jobba.
Du behöver vara strukturerad och organiserad – med den nästan omöjliga kombinationen att samtidigt vara flexibel och kunna ta snabba kast i agendan.
Rollen innefattar fyra direktrapporterande utspridda på våra olika kontor i Norr, vilket kräver att du behöver ha stor erfarenhet av och trivas med personalansvar, där en stor del handlar om att vara duktig på att ta folk, kommunicera och entusiasmera. Din attityd är alltid laget före jaget och du drivs av förbättring och utveckling, där du ständigt delar med dig att kunskap och idéer samtidigt som du är intresserad av att lära nytt.
Heimstaden & ansökan
Vi ser det som självklart att du lever upp till våra kärnvärden Care, Share, Dare. Läs gärna mer om vår kultur och vad våra medarbetare tycker om oss, här: https://heimstaden.com/jobba-har/
Hos oss får du vara med på en fantastisk tillväxtresa, både nationellt och ute i resten av världen, där du blir en del av ett team som har stor potential att göra skillnad! Sista ansökningsdag är 30 juni 2021 men vi kan komma att tillsätta tjänsten före sista ansökningsdatum, så tveka inte att söka omgående.
Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning blir aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI, vilket du kan läsa mer om här: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll
Välkommen med din ansökan! (Vi väntar på dig - vad väntar du på?!) Visa mindre

Chef till förvaltningssektionen vid lokalförsörjningsenheten

Ansök    Jan 22    Polismyndigheten    Fastighetschef
Ekonomiavdelningen Polismyndighetens ekonomiavdelning har som uppdrag att utforma och driva myndighetens strategiska styrning och uppföljning som fastställer vad myndigheten ska uppnå för resultat och effekter. Avdelningen fördelar ekonomiska medel för att verksamheten ska kunna nå beslutad riktning och följer upp att medlen används på ett effektivt och hållbart sätt. Vi säkerställer också en rad andra förutsättningar för att polisen ska kunna nå sina mål,... Visa mer
Ekonomiavdelningen
Polismyndighetens ekonomiavdelning har som uppdrag att utforma och driva myndighetens strategiska styrning och uppföljning som fastställer vad myndigheten ska uppnå för resultat och effekter. Avdelningen fördelar ekonomiska medel för att verksamheten ska kunna nå beslutad riktning och följer upp att medlen används på ett effektivt och hållbart sätt.
Vi säkerställer också en rad andra förutsättningar för att polisen ska kunna nå sina mål, t ex. genom att möta verksamhetens behov av ändamålsenliga lokaler samt material och utrustning. Vi tillhandhåller också en ändamålsenlig service inom områdena lokalvård och fordonsservice och samordnar Polismyndighetens miljö- och hållbarhetsarbete.
Lokalförsörjningsenheten
Lokalförsörjningsenheten består av tre sektioner; Fastighetsförvaltning, Projekt lokalförsörjning och Fastighetsutveckling.
Enheten för lokalförsörjning ansvarar för myndighetens lokalbestånd som för närvarande uppgår till ca 1,4 miljoner kvm fördelat på ca 1 000 hyresavtal och har en årlig hyreskostnad om ca 2 miljarder kr. Lokalförsörjningsenheten är en nationell funktion inom Polismyndighetens ekonomiavdelning och bär huvudansvaret för att säkra myndighetens kort- och långsiktiga lokalförsörjning till dess olika verksamheter, med fokus på ändamålsenlighet, flexibilitet och kostnadseffektivitet. I detta ingår hantering av uppsägningar, omförhandling och nytecknande av hyresavtal samt prioritering av större projekt och utvecklingsinsatser.
Enheten genomför om-, till- och nybyggnationer, hanterar kravuppföljning av lokaler samt planerar och samordnar drift och underhåll i befintligt lokalbestånd. Enheten för även löpande dialog med kärnverksamheten för att förstå dess behov ur ett lokalperspektiv. En viktig förutsättning för oss på lokalförsörjningsenheten är att polisen inte äger några fastigheter utan är kravställare i rollen som hyresgäst.
Förvaltningssektionen
Lokalförvaltningens huvudsakliga uppdrag är att ansvara för att förvalta, samordna och utveckla befintligt lokalbestånd utifrån ett hyresgästperspektiv. I detta ingår drift och underhåll, mindre ombyggnationer, samverkan med hyresvärdar samt projektsektionen och därtill även nationell bevakning och kvalitetssäkring av alla myndighetens lokalhyresavtal.
Förvaltningssektionen sköter kontakten med ramavtalsleverantörer för byggtjänster samt har ett nära samarbete med bland annat inköpsenheten, IT-avdelningen och säkerhetsavdelningen. Sektionen är organiserad i sex grupper: Syd, Väst, Öst, Stockholm, Bergslagen och Nord/Mitt. Grupperna ansvarar för respektive geografiskt område vilket också inkluderar nationella avdelningar.
Arbetsuppgifter
Som chef för förvaltningssektionen bär du det övergripande, nationella ansvaret för förvaltningen av de förhyrda lokaler som Polismyndigheten har i sin portfölj. Tillsammans med dina medarbetare tillser du att verksamheternas behov kopplade till det befintliga lokalbeståndet tillgodoses på bästa sätt ur ett praktiskt såväl som ekonomiskt perspektiv, genom en kontinuerlig dialog med respektive verksamhetsgren. Du ansvarar för att omhänderta regionernas och avdelningarnas önskemål samt att dessa prioriteras och omhändertas på ett adekvat sätt utifrån rådande förutsättningar. Vidare bevakar du gällande avtal med såväl hyresvärdar som entreprenörer och ser till att leverans sker i enlighet med vad som avtalats. Som sektionschef är du involverad ny-, omförhandling samt uppsägningar av större avtal och säkerställer att arbetet förankras väl i berörda delar av organisationen.
Som chef för förvaltningssektionen vid lokalförsörjningsenheten
ska du
övergripande ansvara for regionala lokalförsörjningsfunktionen, dess ekonomi och personal oavsett var i landet personalen geografiskt är placerad
tillsammans med ledningsgruppen ansvara för att regionala lokalförsörjningens uppdrag genomförs på ett tillfredsställande sätt samt för att sektionen utvecklas i enlighet med Polismyndighetens långsiktiga strategi
tillsammans med ledningsgruppen ansvara för verksamhetens långsiktiga förändrings-och utvecklingsarbete
ingå i Lokalförsörjningsenhetens ledningsgrupp
ansvara och verka för en miljö som stimulerar till samarbete och laganda, kreativitet och ständiga förbättringar med starkt fokus på helheten
företräda hela Polismyndigheten både externt och internt och arbeta för att stärka förtroendet för polisverksamheten

är du
verksamhetsansvarig – genom dina medarbetare når du goda resultat som ger önskvärda effekter
arbetsgivare – du påverkar och tar ansvar för arbetsgivarpolitiken samt tillämpar den för verksamhetens bästa
ledare – utifrån uppdraget coachar, motiverar, stödjer och skapar du förutsättningar för dina medarbetare att nå sin fulla potential

Kvalifikationer
Vi söker dig med gedigen erfarenhet av både fastighetsförvaltning och rollen som hyresgästrepresentant. Du är trygg i din ledarroll och är en van kravställare, med goda kunskaper om såväl hyresjuridiken som gällande upphandlingsregler samt hur dessa kan tillämpas i praktiken. Till din hjälp kommer du även att ha flertalet kompetenta hyresjurister som är organiserade i en annan del av enheten.
För att lyckas med uppdraget behöver du vara väl förtrogen med vad det innebär att arbeta med särskilt skyddsvärda verksamheter, varför vi i första hand efterfrågar erfarenhet av att ha arbetat med lokalfrågor inom ramen för en rättsvårdande instans. Din förmåga att skapa långsiktiga relationer och framföra budskap på ett pedagogiskt sätt som skapar förståelse hos mottagaren såväl internt som externt, är något vi kommer att lägga särskilt stor vikt vid. I detta ingår också att kunna prioritera och på ett väl avvägt sätt belysa både möjligheter och begränsningar, för att uppnå ett välfungerande samarbete med dina samverkanspartners.
Hos oss har du en unik möjlighet att få arbeta med lokalfrågor i en dynamisk organisation som inte är någon annan lik. Det här är uppdraget för dig som är nyfiken, lyhörd och har fallenhet för att hitta innovativa lösningar med hjälp av ditt egna yrkeskunnande såväl som andras.
Dina underställda chefer och medarbetare finns placerade på ett flertal olika orter runtom i landet, varför ditt ledarskap framförallt sker på distans. Därför behöver du ha genomtänkta strategier för hur du säkerställer att alla känner sig sedda och delaktiga, även fast ni inte träffas fysiskt i vardagen.
Se fullständig kravprofil och hur du ansöker genom att klicka på "Ansök här". Visa mindre

Leveranschef

Ansök    Sep 30    Riksbyggen    Fastighetschef
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Vi finns över hela landet och är cirka 3 000 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss ka... Visa mer
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Vi finns över hela landet och är cirka 3 000 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss kan vara ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar. Välkommen!

 

Riksbyggen söker leveranschef för ekonomisk och teknisk förvaltning i Umeå

I Riksbyggen arbetar vi långsiktigt och utvecklar hela tiden vår verksamhet för att på bästa sätt kunna tillgodose våra kunders behov. Vår kärnverksamhet är bostadsrättsföreningar, men vi har även många uppdrag åt privata och offentliga fastighetsägare och företag.  Marknadsområde Umeå inom erbjuder ett heltäckande tjänstepaket inom fastighetsförvaltning till kunder i södra Västerbotten. Vi är 63 medarbetare inom ekonomi, teknik, energi, drift och fastighetsservice.

Vad ska du göra?
Som chef för ekonomisk och teknisk förvaltning har du ett övergripande ansvar för kvalitet och effektivitet i leveransen mot kund. Ditt främsta uppdrag är att vara en god ledare för verksamhetens 20 medarbetare. Inom teknisk förvaltning är uppdraget att hjälpa våra kunder att utveckla sina fastigheter långsiktigt där underhållsplanering, boende och hyresgästkontakter samt bollplank till styrelse och fastighetsägare är centrala delar. Inom ekonomisk förvaltning är vårt uppdrag att arbeta långsiktigt med föreningens ekonomi bl.a. budget, bokslut och lånehantering. I ditt ledaransvar ingår att på ett affärsmässigt sätt säkerställa rätt kvalitet i leveransen samt leda och fördela det dagliga arbetet

I din roll som ledare ingår att skapa engagemang och motivation liksom förutsättningar för medarbetare att kunna utvecklas och ta eget ansvar. Du har också en viktig uppgift att forma ett positivt arbetsklimat och en dynamisk arbetsplats där mål, arbetsuppgifter och ansvar är tydliga men där man samtidigt har roligt och utvecklas och där initiativkraft, affärsmannaskap och servicekänsla premieras.

I ditt chefsansvar ingår även frågor som resursplanering, kompetens­försörjning och förebyggande friskvård. Ansvar att säkerställa en god och säker arbetsmiljö är en självklarhet liksom att genomföra medarbetar- och lönesamtal.

I rollen förutsätts du ha ett nära samarbete med säljorganisationen. Du deltar i budget- och prognosarbetet samt uppföljning av resultatet som sker på kundnivå snarare än verksamhetsnivå. Helhetsperspektivet är viktigt. Du skall även representera Riksbyggen på våra kunders styrelsemöten som ledamot.

Vem är du?
Du är en erfaren chef och engagerad ledare som har förmågan att driva förändringsarbete. Du har god samarbetsförmåga och hög servicekänsla och motiveras av att utveckla verksamheter. Du har en mycket god kommunikativ förmåga både i tal och skrift och har god analytisk förmåga.

Vi söker dig som har flera års dokumenterad erfarenhet som chef. Erfarenhet av resultat- och budgetansvar är ett krav. Vi ser gärna att du har utbildning på högskolenivå alternativt arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig.

Det är meriterande med erfarenhet från ett eller flera av dessa områden: redovisning, fastighetsekonomi, fastighetsförvaltning, fastighetsdrift, byggbranchen. Det är en fördel om du har erfarenhet från upphandling, kunskap om AFF - fastighetsbranschens egen avtalsstruktur. Har du erfarenhet från styrelsearbete är det ett plus.

Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.

Du rapporterar till Marknadsområdeschefen och ingår i marknadsområdets ledningsgrupp.

Placering är Umeå.

Tjänsten kräver körkort. Viss del av arbetet kan ske kvällstid, detta kompenseras med en i övrigt flexibel arbetstid. 

Kontakta gärna Monika Larsson, Marknadsområdeschef Umeå, 090-15 96 40.  Välkommen med din ansökan via www.riksbyggen.se under Jobb & Karriär/Sök jobb senast den 2019-10-03. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.


Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor. Visa mindre