Lediga jobb som Orderplanerare i Umeå

Se lediga jobb som Orderplanerare i Umeå. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Umeå som finns hos arbetsgivaren.

Lagsamordnare Markverkstad Umeå

Ansök    Aug 8    Försvarsmakten    Orderplanerare
OBS! För fullständig annons se www.forsvarsmakten.se/ledigajobb Markverkstaden är enhet inom Försvarsmaktens tekniska skola, FMTS, som utför underhåller på Försvarsmaktens mark/flygbasmateriel och levererar tekniskt systemstöd. Markverkstadsenheten levererar tjänsterenligt kundkrav. Du kommer att tillhöra Markverkstad Norr som är en avdelning med ca 155 medarbetare, som bedriver verksamhet i Umeå, Arvidsjaur, Boden, Luleå och Vidsel. Verksamheten omfatta... Visa mer
OBS! För fullständig annons se www.forsvarsmakten.se/ledigajobb

Markverkstaden är enhet inom Försvarsmaktens tekniska skola, FMTS, som utför underhåller på Försvarsmaktens mark/flygbasmateriel och levererar tekniskt systemstöd. Markverkstadsenheten levererar tjänsterenligt kundkrav.
Du kommer att tillhöra Markverkstad Norr som är en avdelning med ca 155 medarbetare, som bedriver verksamhet i Umeå, Arvidsjaur, Boden, Luleå och Vidsel.

Verksamheten omfattar även årlig kontroll och besiktning av Försvarsmaktens vapen, lösa lastbärare, containers och markverkstad Umeå är även en del av kedjan avseende systemstöd teknisk tjänst.
Utöver detta genomförs i Umeå, sedan 1 januari 2019, årlig kontroll med underhåll och reparation av CBRN-utrustning från hela landet (CBRN – Kemiska (C), Biologiska (B), Radiologiska (R) och Nukleära (N) ämnen).

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Svarar för lokal kundmottagning för verkstadsmateriel och att ta emot kunder/brukare samt materiel
• Svarar för arbetsorderhantering för beställd produktion
• Stödjer med beredning, genomförande, återrapportering, fakturering samt uppföljning av produktion
• Stödjer produktionspersonalen i genomförande av produktion
• Samverkar med kunder, leverantörer och produktionsplanering
• Utföra förekommande administrativa uppgifter
• Delta i kundmöten (inom Garnisonen)

Bredduppgifter:
• Svarar för redovisning, lån m.m. av avdelningens utrustning och inventarier
• Delta i utbildningsplanering
• Delta i kundmöten (civila myndigheter)

KRAV
Kvalifikationer
• Du har 3-årigt gymnasium, företrädesvis utbildning inriktad mot produktion/teknik/mekanik, alternativt genomförd utbildning till teknisk officer eller motsvarande kunskaper som av arbetsgivaren kan bedömas som likvärdiga
• Erfarenhet av arbete inom kundmottagning och produktionsledning
• Goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift
• Förmåga att hantera IT-miljö samt goda kunskaper i MS-Office paketet 

Personliga egenskaper
• Du är serviceinriktad , uppmärksam och tillmötesgående, med en positiv inställning
• Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och att leverera lösningar
• Du besitter god kommunikationsförmåga och trivs med att samarbeta
• Du är van att strukturera och planera din tid på ett effektivt sätt
• Du är lojal till ditt arbete och handlar i enlighet med fattade beslut, mål och riktlinjer
• Du behåller lugnet i pressade och stressade situationer
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet

MERITERANDE
• Erfarenhet av fakturering och avtalshantering
• Kunskap, erfarenhet av arbete i något eller några av Försvarsmaktens system PRIO (SAP)
• Kunskaper i att läsa och förstå underhållsplaner samt erfarenhet av Försvarsmaktens underhållssystem MVIF (MaterielVård I Försvarsmakten)


För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).

Övrigt
Anställningsform: tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning
Sysselsättningsgrad: heltid, dagtid - skiftarbete kan komma att tillämpas
Arbetsort: Markverkstad Umeå
Tillträdesdatum: snarast efter överenskommelse
Tjänsten är en civil befattning.
Arbete medför även krav på resor och tjänstgöring, såväl inrikes som utrikes.
Arbete med härdplaster förekommer vid markverkstaden och ställer krav på hälsokontroller.

Upplysningar om befattningen
Thomas Åhs: 073-039 18 87

Information om rekryteringsprocessen
HR Josef Larsson: 073-351 44 23

Fackliga företrädare
SACO Håkan Eliasson
OFR-S Tony Svensson
SEKO Jörgen Jansson, Irene Ström, Alexander Johansson
OFR-O Anders Norén
Samtliga kontaktas via tfn 035-266 20 00

Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan senast 2022-08-29. Din ansökan ska innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.


Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Försvarsmaktens tekniska skola med huvudort Halmstad, gör tekniken tillgänglig i Försvarsmakten genom teknisk utbildning, funktionsutveckling, verkstadsproduktion och insatsverksamhet. Här finns spännande utvecklingsmöjligheter för den som är tekniskt intresserad, både på grundläggande och mycket avancerad nivå. FMTS utbildar officerare, specialistofficerare, civilanställda i teknisk tjänst inom samtliga försvarsgrenar. Utöver det så utbildas soldater inom logistik. FMTS har verksamhet på 23 orter i Sverige, från Boden i norr till Revingehed i söder.

Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre

Sommarvikariat planerare till Umeå mejeri

Norrmejerier söker nu en sommarvikarie till planeringsavdelning som ska arbeta med produktionsplanering. Är du en analytisk person med erfarenhet av planering och logistik? Då kan det här vara en tjänst för dig! Din vardag hos oss Som vikarierande planerare säkerställer du tillsammans med dina kollegor att Norrmejeriers produktion, utefter kundens order samt prognostiserat behov, produceras i rätt tid. Du kommer bevaka speciella kund- eller produktkrav sam... Visa mer
Norrmejerier söker nu en sommarvikarie till planeringsavdelning som ska arbeta med produktionsplanering. Är du en analytisk person med erfarenhet av planering och logistik? Då kan det här vara en tjänst för dig!
Din vardag hos oss
Som vikarierande planerare säkerställer du tillsammans med dina kollegor att Norrmejeriers produktion, utefter kundens order samt prognostiserat behov, produceras i rätt tid. Du kommer bevaka speciella kund- eller produktkrav samt utifrån lagerläge detaljplanera produktionen. I arbetet ingår även en hel del kommunikation med våra produktionsledare för att snabbt kunna agera och förändra produktionsplanerna då de ständigt behöver anpassas efter yttre omständigheter. Ett viktigt stöd i ditt arbete som planerare är affärssystemet IFS.
Vi söker dig
För att vara aktuell för denna roll har du gymnasieutbildning. Det är meriterande om du har utbildning inom planering och logistik, för tillfället går en utbildning med logistikinriktning eller har jobbat/jobbar med liknande uppgifter. Som person har du en god analytisk och logisk förmåga. Du är noggrann, strukturerad och har ett gott ordningssinne.
Eftersom det i tjänsten ingår en hel del kontakter med interna och externa intressenter ställs höga krav på sociala färdigheter. Du är van att arbeta självständigt såväl som i grupp och har förmågan att hantera många ärenden samtidigt. Erfarenhet av motsvarande uppgifter är meriterande. Det är ett krav att du behärskar engelska i både tal och skrift.
Tjänsten är ett vikariat på heltid under sommaren med placering på Umeå mejeri. Tillträde och upplärning enligt överenskommelse.
För mer information om tjänsten, kontakta:
Chef Inköp och Logistik Erik Rönnberg, Tel 090-18 28 07, [email protected]
Facklig kontaktperson:
Peder Nilsson för Unionen, Tel 090-18 28 71, 070-551 74 30
Ansökan
Välkommen med en skriftlig ansökan med CV samt personligt brev som motiverar varför du söker tjänsten senast den 21 mars 2022.
Om oss
Norrmejerier Ek. Förening är norrlänningarnas mejeri och ägs av 390 lokala bönder varav 308 aktiva mjölkleverantörer i Norrbottens, Västerbottens och delar av Västernorrlands och Jämtlands län. Vi förädlar årligen drygt 200 miljoner kg mjölk vid våra mejerier i Umeå, Luleå och Burträsk till olika mejeriprodukter som mjölk, fil, grädde och ost. I vårt produktsortiment ingår varumärkena Norrmejerier®, Västerbottensost®, Verum®, Fjällfil®, Fjällyoghurt® och Norrgott®. Norrmejerier sysselsätter ca 500 årsanställda och omsätter ca två miljarder kronor per år.
På Norrmejerier arbetar idag närmare 500 stolta medarbetare vars hjärta slår lite extra för Norrland. Vi har ett värdefullt syfte – att göra gott. För att kunna bidra till en bättre morgondag behöver vi vara lönsamma idag och det är allas vårt ansvar att bidra till våra gemensamma mål. Till vår framtid.
Läs mer om hur det är att arbeta på Norrmejerier på https://www.norrmejerier.se/jobba-med-oss Visa mindre

Servicecentermedarbetare till Bilbolaget

Ny stjärna till vårt servicecenter! Om tjänsten Vi söker just nu en serviceminded och ambitiös medarbetare som skall jobba med reservdelar i vårt servicecenter här i Umeå. Den här rollen innebär att du ansvarar för inkommande samtal/mail från Bilbolagets kunder och externa verkstäder. Du kommer att ha ett nära samarbete med vårt inköp och på sikt kanske du kan utvecklas att jobba även med inköp av reservdelar. På Servicecenter har vi högt i tak och värde... Visa mer
Ny stjärna till vårt servicecenter!

Om tjänsten
Vi söker just nu en serviceminded och ambitiös medarbetare som skall jobba med reservdelar i vårt servicecenter här i Umeå. Den här rollen innebär att du ansvarar för inkommande samtal/mail från Bilbolagets kunder och externa verkstäder. Du kommer att ha ett nära samarbete med vårt inköp och på sikt kanske du kan utvecklas att jobba även med inköp av reservdelar.

På Servicecenter har vi högt i tak och värdesätter att hjälpas åt för att tillsammans skapa en härlig arbets- och mötesplats för våra medarbetare och kunder.
 
Vi lägger därför stor vikt i att alla våra kunder som ringer in eller besöker anläggningen bemöts på ett vänligt och professionellt sätt.

Arbetsuppgifter
Dina dagar är variationsrika och går i ett högt tempo. Du kommer att sälja reservdelar via telefon och mail men även till kunder över disk när det behövs. Din arbetsplats är i huvudsak i kontorsmiljö bakom ett skrivbord och dator.

Några exempel på arbetsutgifter; Ta emot beställningar och lägga ordrar via telefon och mail.
Plocka ordrar till våra grossistkunder.
Administrativa uppgifter så som, sakgranska fakturor, följa upp beställningar, ta betalt för reservdelar och verkstadsbesök över disk.
Bemöta kunder som kommer in på Bilbolaget hänvisa dem till respektive avdelning.
Underhåll av butiks och kundytor.
 

Vi söker dig som: 
Älskar att ingen dag är den andra lik! Du gillar när det går undan och rör mer än gärna på dig under din arbetsdag. Vidare får du gärna ha kunskap inom Officepaketet och brinner för det personliga mötet med våra kunder.
Du talar såväl engelska som svenska. Har du erfarenhet från bilbranschen eller har ett intresse för bilar och verkstäder är det meriterande, men inte ett krav för tjänsten.
Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos oss. Du är initiativtagande och trivs att arbeta i nära samarbete med kollegor. Teamwork makes the dreamwork! Vidare är du stresstålig, prestigelös och brinner för att leverera service i världsklass, såväl till dina kollegor som våra kunder över disk.

Övrigt:
Tjänsten är tillsvidare på heltid. Vi tillämpar provanställning på 6 månader.
Dina arbetstider kommer att variera mellan 07.00- 19.00 på rullande schema mån-fre, enstaka lördagar kommer förekomma då 10.00-14.00 (15.00 vid speciella happenings t.ex. lansering av ny bil). Visa mindre

Materialspecialist till stort med.tech bolag

Ansök    Apr 19    Poolia Sverige AB    Orderplanerare
För kunds räkning söker vi nu en materialspecialist som kan starta med kort varsel. Uppdraget är på heltid och förväntas pågå till 20/8 med goda möjligheter till förlängning. Urval sker löpande så skicka din ansökan med en gång Dina arbetsuppgifter i huvudsak Du kommer att ansvara för orderläggning och leveransbevakning, genomföra omplanering av material för att optimera tillgänglighet och resursnyttjande. Driva förbättringsarbete och leverantörsutvecklin... Visa mer
För kunds räkning söker vi nu en materialspecialist som kan starta med kort varsel. Uppdraget är på heltid och förväntas pågå till 20/8 med goda möjligheter till förlängning. Urval sker löpande så skicka din ansökan med en gång

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du kommer att ansvara för orderläggning och leveransbevakning, genomföra omplanering av material för att optimera tillgänglighet och resursnyttjande. Driva förbättringsarbete och leverantörsutveckling
Du har daglig kommunikation internt och externt samt ansvara för uppföljning av leveransprecision


Vem är du?
Du som söker har erfarenhet av liknande arbete samt har arbetat i en arbetsledanderoll inom inköp och materialplanering i åtminstone 2 år. Du är ansvarstagande och inkluderande ledare som drivs av att se funktionens och individers personliga utveckling. Du behärskar Svenska och engelska i tal och skrift, samt har en stark förmåga att kommunicera och samarbeta med människor

-Ansvarskänsla, noggrannhet och servicekänsla är viktiga egenskaper
-Förmåga att kunna avsluta i tid i en miljö där tempot är högt och förändring konstant
Stark förmåga att kommunicera och samarbeta med människor
Dokumenterad erfarenhet från arbete med ERP-system



Om verksamheten
Poolia kan erbjuda flera möjligheter till dig som är ingenjör eller har en teknisk bakgrund. Våra uppdragsgivare finns inom miljö-, energi-, skogs-, fordons-, läkemedels-, livsmedels-, process- och produktionsindustrin. Oavsett om du vill arbeta på ett stort eller litet företag, inom privat eller offentlig sektor, så har vi en tjänst för dig. Vi förenar människor och teknik! Visa mindre

Service Parts Planner

Ansök    Dec 19    GE Healthcare Umeå    Orderplanerare
The Service Parts Planner is responsible for the planning & fulfilment of Spare Parts on a global basis, for both internal and external customers. This role is also the primary contact with our OEM suppliers. You will work cross functionally with Service, Customer Solutions, Product Management, Service Engineering, Sourcing and the Umea planning team. Essential Responsibilities: • responsible for Execution Replenishment and planning parameter setup for a... Visa mer
The Service Parts Planner is responsible for the planning & fulfilment of Spare Parts on a global basis, for both internal and external customers. This role is also the primary contact with our OEM suppliers. You will work cross functionally with Service, Customer Solutions, Product Management, Service Engineering, Sourcing and the Umea planning team.

Essential Responsibilities:
• responsible for Execution Replenishment and planning parameter setup for a portfolio
• Drive process improvements with regards to reporting, planning, and inventory optimization
• Overall ownership of material ordering and availability
• Daily shortage and other material root cause investigation and resolution
• Daily communication with suppliers
• Work to improve Supplier Performance – On time Delivery and Quality
This is a temporary position due to maternity leave. The person will go on maternity leave in early april and the temporary position need to be filled for at least 12 months.
Last day of application is january 7.
Please contact hiring manager Shaun Brennan if you have any questions at [email protected]

Qualifications/Requirements:
• Sense of responsibility, urgency and a service mindset
• Ability to work independently to meet deadlines in a fast paced changing environment
• Knowledge on a general level for the setup of a complete supply chain planning
• Strong communication skills
• Fluent in English and Swedish, both verbal and written
• Bachelor’s degree within Operations, supply chain management, data or similar and/or Experience from manufacturing industry working with planning, sourcing or similar

Desired Characteristics:
• Demonstrated ability to drive and manage change initiatives in a global environment
• Strong interpersonal and communication skills
• Documented experience from working in ERP system
• APICS or equivalent certification
• Master’s degree within Operations, supply chain management, data or similar and/or essential experience from manufacturing industry working with planning, sourcing or similar Visa mindre

Logistik kontrollant

Ansök    Sep 10    ICA AB    Orderplanerare
Nu tar Logistik Kundsupport inom ICA Sverige nästa steg och utökar organisationen med logistik kontrollanter som har hela Sverige som sin arbetsplats. Det här är ditt blivande jobb Som logistik kontrollant kommer du att ingå i ett team med fyra andra medarbetare stationerade runt om i landet. Du kommer att verka ute i våra ICA-butiker, på lagerenheterna, och tillsammans med övriga medarbetare inom leveranskvalité för att identifiera och förbättra kvalit... Visa mer
Nu tar Logistik Kundsupport inom ICA Sverige nästa steg och utökar organisationen med logistik kontrollanter som har hela Sverige som sin arbetsplats.

Det här är ditt blivande jobb

Som logistik kontrollant kommer du att ingå i ett team med fyra andra medarbetare stationerade runt om i landet. Du kommer att verka ute i våra ICA-butiker, på lagerenheterna, och tillsammans med övriga medarbetare inom leveranskvalité för att identifiera och förbättra kvalitén i arbetet med varuförsörjning till våra butiker. Som ny grupp inom Logistik Kundsupport så kommer teamet tillsammans med sin chef utarbeta arbetssätt och identifiera gränssnitten, för att bli en samarbetspartner för många delar inom ICA Sverige.

Det här erbjuder vi

Som logistik kontrollant kommer du skapa och upprätthålla samarbete med övriga inom Logistik Kundsupport och logistik, som påverkar och påverkas av leveranskvalitén till butikerna. Du kommer skapa samverkansformer med övriga delar inom ICA Sverige.
Du kommer att vara delaktig i att vidareutveckla arbetssätt, processer och rutiner rörande delar som ligger inom Logistik Kundsupports ansvarsområde, eller i närliggande gränssnitt.
Du kommer vara Leveranskvalités ansikte utåt i mötet med våra butiker
Vi vill tillföra specialistkompetens inom områden som ligger i gränssnittet mot butik, och där kommer du vara en viktig del för att vi ska lyckas.
Du kommer att genomföra butiksunika arbeten i enskilda butiker och hjälpa butiker som har svårigheter eller utmaningar med kvalitén på leveranser från ICA Sverige.

Vem är du?

Vi söker en medarbetare med följande egenskaper:*Drivande person som inte är rädd för att utmana och ta egna initiativ
* God kommunikatör med förmåga att skapa goda relationer och kunna driva frågor tvärfunktionellt
* Utmanande och nytänkande för att hitta nya lösningar
* Förmåga att se helheten

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Tillträde

2020-10-20 eller enligt överenskommelse

Kontaktuppgifter

Rickard Andersson 070-3250766

Sista dag för ansökan

2020-09-25

Vi ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. Vi värnar om goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv för våra medarbetare med god arbetsmiljö och möjlighet till ständig utveckling. Vi tillämpar kompetensbaserad rekrytering. Drogtestning förekommer i samband med vissa av våra rekryteringsprocesser. Visa mindre

Materials Specialist - visstidsanställning

Ansök    Jul 10    GE Healthcare Umeå    Orderplanerare
Du kommer att ingå i ett team på åtta personer som ansvarar för orderläggning och leveransbevakning av råmaterial till vår montering. Du kommer att vara GE:s representant och kravställare för ett givet sortiment av leverantörer. I arbetet ingår också att vara drivande av ständiga förbättringar inom funktionen samt leverantörsutveckling. Gott tvärfunktionellt samarbete med tydlig och snabb kommunikation är en nödvändighet för att vara framgångsrik inom denn... Visa mer
Du kommer att ingå i ett team på åtta personer som ansvarar för orderläggning och leveransbevakning av råmaterial till vår montering. Du kommer att vara GE:s representant och kravställare för ett givet sortiment av leverantörer. I arbetet ingår också att vara drivande av ständiga förbättringar inom funktionen samt leverantörsutveckling. Gott tvärfunktionellt samarbete med tydlig och snabb kommunikation är en nödvändighet för att vara framgångsrik inom denna position.Huvudsakliga arbetsuppgifter:Ansvara för orderläggning och leveransbevakning Genomföra omplanering av material för att optimera tillgänglighet och resursnyttjande Driva förbättringsarbete och leverantörsutveckling Daglig kommunikation internt och med leverantörer Ansvara för uppföljning av leveransprecision Sista ansökningsdag är 8 augusti. Detta vikariat sträcker sig från augusti 2019 till och med augusti 2021. Om du har några frågor, var god vänd dig till rekryterande chef Marcus Gustafsson på +46 90150371.Kvalifikationer:Ansvarskänsla, noggrannhet och servicekänsla är viktiga egenskaper Förmåga att kunna avsluta i tid i en miljö där tempot är högt och förändring konstantBachelor degree, inom Operations, Supply Chain Management, Ekonomi eller liknande och/ellerdokumenterad erfarenhet från t.ex. planering eller inköp inom tillverkande industri Svenska och Engelska I tal och skriftÖnskvärda egenskaper:Stark förmåga att kommunicera och samarbeta med människorMasters degree inom Operations, Supply Chain Management, Ekonomi eller liknande och/ellermångårig erfarenhet från t.ex. planering eller inköp inom tillverkande industri Dokumenterad erfarenhet från arbete med ERP-system Visa mindre

Product planning specialist - temporary position

Ansök    Maj 7    GE Healthcare Umeå    Orderplanerare
As a product planner specialist at GE Healthcare you are responsible for releasing and following up on internal sales orders and work orders for assigned range of instruments, spare parts and sub-assembles. You will together with cross functional team perform improvements and follow up planning-processes and goals as well as identifying backorders and give clear delivery information to customers. Together with Production leader you will optimize weekly pla... Visa mer
As a product planner specialist at GE Healthcare you are responsible for releasing and following up on internal sales orders and work orders for assigned range of instruments, spare parts and sub-assembles. You will together with cross functional team perform improvements and follow up planning-processes and goals as well as identifying backorders and give clear delivery information to customers. Together with Production leader you will optimize weekly plans for instruments and spare parts.Essential Responsibilities:Investigate cycle counts and other inventory problems.Release and follow up Internal Sales orders - and Work orders.Identify lack of materials and address them to responsible owner.Confirm deliveries and update Internal orders.Attest cycle counts within a given delegated approval-rule.Handle return orders.Correct failed orders in MSCA.Responsible for identify and prioritize Backorders for given range of products and also to give clear delivery information and actual comments.This is a temporary assignment from June until December 31 2019. Last day of application is may 14. Please contact hiring manager Kent Forsberg at +46 90150176 if you have any questions.Qualifications/Requirements:Sense of responsibility, accurate with feeling for order and service minded are key personal trait.Strong interpersonal and communication skills.Ability to meet deadlines in a fast paced changing environment.Ability to work independent with high focus on goals.Technical or Economical upper secondary school and/or experience from manufacturing industry working with planning or sourcing.Documented experience from working with ERP-systems, particular Oracle.Swedish and English both verbal and written.MS Office proficiency.Excellent behavior anchors regarding External Focus and Inclusiveness.Desired Characteristics:Bachelor degree within Operations, logistic, supply chain management, data or similar or the same knowledge/experience and/or proven experience from manufacturing industry working with planning, sourcing or similar.Knowledge on a general level for the setup of a complete supply chain. Visa mindre